۲۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲
افزایش وام مسکن روستایی ابلاغ شد

افزایش وام مسکن روستایی ابلاغ شد

معاون اول رئیس جمهور افزایش وام مسکن روستایی از ۴۰ به ۵۰ میلیون تومان را به بانک مرکزی و بنیاد مسکن ابلاغ کرد.

بازار؛ گروه راه و مسکن: اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور مصوبه ۱۱ تیر امسال هیئت دولت مبنی بر افزایش سقف وام مسکن روستایی از ۴۰ به ۵۰ میلیون تومان را که بنیاد مسکن در ابتدای اسفند سال گذشته به دولت پیشنهاد داده بود، به بانک مرکزی، وزارت راه و شهرسازی، سازمان برنامه و بودجه و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ابلاغ کرد.

بر اساس این مصوبه، بانک مرکزی باید سهمیه هر یک از ۷ بانک عامل را برای اعطای تسهیلات ساخت، نوسازی و بهسازی به ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی، شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و حاشیه شهرها را به بانک‌ها تعیین و ابلاغ کند.

عزیزالله مهدیان معاون بازسازی بنیاد مسکن با اشاره به اینکه نحوه ضمانت این تسهیلات، به صورت سفته زنجیره‌ای تعیین شده است گفت: بنیاد مسکن در حال تنظیم متن این مصوبه است و بعد از ابلاغ مصوبه و تعیین سهمیه بانک ها از سوی بانک مرکزی این مصوبه اجرایی می شود. بانک مرکزی بزودی نیز سهمیه بانکها را میان هفت بانک عامل توزیع خواهد کرد تا بانک های ملت، صادرات، مسکن، تجارت، ملی، سپه و رفاه اقدام به پرداخت تسهیلات ساخت کنند.  

نرخ سود تسهیلات ساخت مسکن پنج درصد است و سقف تسهیلات مسکن روستایی بر اساس توان بازپرداخت اقساط توسط روستاییان افزایش یافته است. تسهیلات مسکن روستایی تنها تسهیلاتی است که ضمانت آن به صورت سفته زنجیره ای صورت می گیرد. بدین ‌ترتیب که هر سه متقاضی با تامین سفته برای هر نفر نسبت به دریافت وام اقدام می‌کنند که این روش ضمانت تسهیلات ساده‌ترین شیوه ضمانت تلقی می‌شود.

قرار بود تعداد واحدهای مسکونی برای استفاده از تسهیلات مسکن روستایی تا ۵۰۰ هزار واحد مسکونی افزایش یابد که دولت با آن موافقت نکرده و سقف پرداخت تسهیلات تا ۲۰۰ هزار واحد مسکونی را موافقت و تصویب کرد.

کد خبر: ۲۹٬۱۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha