۲۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷
۷۰ درصد حمل و نقل کالا در شیراز توسط سایت های غیر مجاز انجام می شود
در گفت و گو با بازار مطرح شد

۷۰ درصد حمل و نقل کالا در شیراز توسط سایت های غیر مجاز انجام می شود

شیراز- رئیس اتحادیه موسسات حمل و نقل کالا شیراز گفت: سایت های خرید و فروش اینترنتی بزرگترین معضل موسسات حمل و نقل کالا در شیراز است که ۷۰ درصد کارها از این طریق و بدون مجوز انجام می شود.

حمید آل منصور در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به تعطیلی این واحد های صنفی در دوران کرونا و مشکلاتی که این صنف با آن روبروست گفت: موسسات حمل و نقل کالا در محدوده شهر شیراز در ۱۶ رسته اصلی فعالیت می کنند که متاسفانه به دلیل بروز کرونا با مشکلات مختلفی مواجه شده اند.  

وی در خصوص مشکلات اصلی این اتحادیه افزود: متاسفانه ما با مشکلات بسیاری روبرو هستیم که اصلی ترین آن فعالیت واحدهای متفرقه بدون مجوز و غیر قانونی در زمینه حمل و نقل کالا در سطح شهر است که عملا ۷۰ درصد کسب و کار را از دست صنف های زیر مجموعه ما خارج کرده است.

آل منصور با اشاره به اینکه اکثر این فعالیت ها در قالب سایت های خرید و فروش و خدمات اینترنتی صورت می گیرد افزود: بسیاری از این افراد با جعل عنوان موسسات دارای عنوان و یا در پوشش های اینچنینی مشغول فعالیت هستند.

وی در ادامه افزود: فعالیت این موسسات غیر قانونی علاوه بر ضربه به چرخه فعالیت صنف های زیر مجموعه اتحادیه، منجر به بروز مشکلات دیگری در ارتباط با شهروندان خواهد بود که از طریق دادگستری در حال پیگیری این موارد هستیم.

آل منصور در ادامه افزود: پس از شیوع ویروس کرونا شاهد تعطیلی برخی از دفاتر در شهر شیراز بودیم که امروز هم تمامی آنها به کار بازگشته اند.

رئیس اتحادیه موسسات حمل و نقل کالا شیراز در خصوص تسهیلات و حمایت های صورت گرفته از این صنف در دوران کرونا گفت: تا کنون هیچ تسهیلات و یا حمایت خاصی از صنف ما صورت نگرفته است و حتی ثبت نام اعضا در سامانه استفاده از بیمه بیکاری دوران کرونا تا کنون بی نتیجه مانده است.

وی از شهروندان خواست جهت اطمینان از مجوز و قانونی بودن فعالیت موسسات تنها به آگهی های اینترنتی توجه نکنند و با استعلام نام و مجوز موسسه از طریق شماره تماس ۳۶۵۰۴۲۷۶ و ۳۶۵۰۴۲۷۹ از پروانه فعالیت موسسات اطمینان پیدا کنند.

کد خبر: ۲۹٬۱۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha