۲۱ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۶
وضعیت تجمع و ذخایر میگو در آب‌های بوشهر بررسی می‌شود
توسط سه گشت تحقیقاتی؛

وضعیت تجمع و ذخایر میگو در آب‌های بوشهر بررسی می‌شود

بوشهر- دشتیان نسب، رئیس پژوهشکده میگوی کشور گفت: وضعیت تجمع و ذخایر میگو در آب‌های استان بوشهر توسط سه گشت تحقیقاتی بررسی می‌شود.

عقیل دشتیان نسب در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اظهار اینکه زمان صید میگو با همکاری صیادان و شناور لنج گشت‌های تحقیقاتی صورت می‌گیرد، تصریح کرد: برای تجهیز شناور پژوهشکده میگوی کشور که هم‌اکنون در اسکله بندر بوشهر مستقر است به ۲.۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی از ممنوع بودن صید ترال به دلیل جلوگیری از وارد شدن صدمات و خسارت به ذخایر آبزیان در خلیج‌فارس اضافه کرد: پس از اعلام زمان صید در مدت محدودی صیادان مجاز به صید این آبزی باارزش می‌شوند.

رئیس پژوهشکده میگوی کشور از آغاز فعالیت گشت تحقیقاتی برای تعیین زمان صید میگو در آب‌های خلیج‌فارس استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: در ۳۰ ایستگاه وضعیت تجمع و ذخایر میگوها با موتور لنج‌های صیادی بررسی می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، هرساله پیش از زمان صید میگو گشت‌های تحقیقاتی برای تعیین زمان صید، بررسی میزان ذخایر فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

هر گشت دریایی و تحقیقاتی بین چهار تا پنج روز زمان می‌برد و هرگاه بیش از ۸۰ درصد جمعیت میگوی صیدشده در گشت تحقیقاتی وزنی بالای ۱۲ گرم داشته باشند می‌توان زمان صید میگو را اعلام کرد.

تحقیقات در اعماق مختلف دریا انجام و وضعیت تجمع و ذخایر میگو بررسی می‌شود و در حال حاضر نخستین گشت تحقیقاتی از جنوب استان بوشهر در منطقه مطاف آغازشده است.

گونه ببری سبز از بهترین گونه این آبزی بیش‌ترین ذخایر میگوی خلیج‌فارس استان بوشهر است.

کد خبر: ۲۹٬۰۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha