۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۴
خسارت ۱۰۰ میلیاردی سیلاب به کشاورزی جنوب کرمان/ ۹۰ درصد کشاورزان بیمه نیستند
رئیس جهاد کشاورزی جنوب کرمان:

خسارت ۱۰۰ میلیاردی سیلاب به کشاورزی جنوب کرمان/ ۹۰ درصد کشاورزان بیمه نیستند

کرمان - رئیس جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان از خسارت ۱۰۰ میلیارد تومانی سیلاب به بخش کشاورزی جنوب استان کرمان خبر داد.

سعید برخوری در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به بارش های سیل آسا در جنوب کرمان اظهار کرد: بر اساس ارزیابی هایی که تاکنون انجام شده، سیلاب به حوزه کشاورزی جنوب استان ۱۰۰ میلیارد تومان خسارت وارد کرده و خسارت نهایی به زودی اعلام می شود.

وی با اشاره به اینکه این میزان خسارت مربوط به هفت شهرستان جنوبی استان کرمان است، ادامه داد: بیشترین خسارت به شهرستان های رودبار جنوب، قلعه گنج و منوجان وارد شده است.

رئیس جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان از تلف شدن ۳۸۰ راس دام در سیلاب اخیر خبر داد و افزود: میزان خسارت در بخش منابع آبی ۲۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

برخوردی گفت: سیلاب به مزارع، باغات، گلخانه ها، کانال های آبیاری، بندهای آبخیزداری و سیل بندهای خاکی جنوب استان کرمان خسارت وارد کرده است.

وی گفت: با توجه به هشدارهای هواشناسی اقدامات پیشگیرانه قبل از وقوع سیلاب انجام شد و کشاورزان در جریان شرایط قرار گرفتند.

رئیس جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان از شناسایی مناطق در معرض خطر سیلاب خبر داد و افزود: هشدارهای لازم به کشاورزان و دامدارن این مناطق داده شد و راهکارهایی برای جلوگیری از بروز خسارت به آنها ارائه شد.

برخوری با اشاره به اینکه ۹۰ درصد کشاورزان و دامداران خسارت دیده فاقد بیمه هستند، اظهار کرد: تمام تلاش خود را برای جبران خسارت های کشاورزان به کار می گیریم.

وی خواستار تخصیص اعتبارات در این زمینه شد و گفت: حذف ردیف اعتباری سیل بندهای کشاورزی از سرفصل بودجه سازمان جهاد کشاورزی خسارات زیادی را متوجه این حوزه کرده و نیاز است در این خصوص تجدید نظر شود.

کد خبر: ۲٬۸۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha