۱۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵
شبکه ریلی حجم مبادلات کالا در گیلان را به ۳ میلیون تن افزایش می دهد
استاندار گیلان:

شبکه ریلی حجم مبادلات کالا در گیلان را به ۳ میلیون تن افزایش می دهد

بندرانزلی- استاندار گیلان، فعال کردن واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال و تکمیل پروژه های عمرانی نیمه کاره را از مهمترین اولویت ها در استان ذکر کرد و حجم صادرات و واردات استان با پیوستن به شبکه ریلی سراسری به سه میلیون تن افزایش می یابد.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، ارسلان زارع در جلسه شورای اداری بندر انزلی با موضوع تکریم و معارفه فرماندار این شهرستان که احمد دنیامالی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و نیز اعضای شورای اداری و تأمین این شهرستان نیز حضور داشتند؛ مسئولیت را فرصتی برای خدمت دانست و افزود: حفظ و افزایش اعتماد عمومی و بهره‌گیری از امکانات در جهت ارائه خدمت به مردم از مهمترین وظایف مسئولان به شمار می رود.  

 استاندار گیلان، انزلی را یکی از مناطق استراتژیک کشور عنوان کرد و با بیان اینکه پتانسیل های این شهرستان می تواند توسعه ملی و منطقه‌ای را به همراه آورد، اظهار داشت: انزلی از همه پیش نیازهای لازم برای توسعه و پیشرفت برخوردار است و باید با هدفگذاری کوتاه مدت و میان مدت، تمامی فعالیت ها و خدمات در این شهرستان در محور توسعه اشتغال و تحول اقتصادی باشد.

وی ورود قطار به بندر کاسپین در دولت دوازدهم را فرصتی برای توسعه بیشتر این شهرستان و نیز کشور دانست و افزود: اگر در کنار این امر، رونق واحدهای شهرک صنعتی را شاهد باشیم می‌تواند با گسترش بخش صادرات، ارزش افزوده ای به محصولات تجاری الحاق، مشاغل جدیدی ایجاد و توسعه فضای کسب و کار را محقق کند.

استاندار گیلان بهره گیری از توانمندی های داخلی خصوصاً درون استانی در جهت توسعه فضای کسب و کار و رسیدن به رونق اقتصادی و تحقق جهش تولید را یکی از موارد مورد تأکید همیشگی خود عنوان و تصریح کرد: شهرستانی همچون بندر انزلی با برخورداری از ظرفیت های فراوان نباید بیکار داشته باشد چراکه در این شهرستان ظرفیت هایی وجود دارد که باید از آنها شایسته ترین استفاده ها را ببریم از این رو فرماندار جدید باید به درستی از پتانسیل ها استفاده کند.

وی ایجاد اختلال در بحث آرامش جامعه و امنیت سرمایه گذاری را منجر به خسارت های بزرگ دانست و اظهار داشت: باید تلاش کنیم با وحدت، همدلی و انسجام ضمن ایجاد امید و نشاط در میان مردم، شاهد پویایی سرمایه‌گذاری و رونق اشتغال در جامعه باشیم.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه منطقه آزاد انزلی موقعیتی متمایز و قابل توجه برای انزلی و گیلان رقم زده و باید از منافع آن برای شهرستان، استان و در نهایت کشور استفاده کرد، گفت: در راستای استفاده از ظرفیت های منطقه آزاد برای اشتغالزایی ، باید از فرصت ها بهره گرفت و در این راه از ظرفیت مردم و خرد جمعی برای پیشرفت نیز نباید غافل شد.

وی شتاب در تکمیل پروژه های نیمه تمام عمرانی و اقتصادی را بسیار حائز اهمیت عنوان و تصریح کرد: در جلسات مختلف اقتصادی همواره تأکید کرده‌ام و مجدداً نیز یادآور می‌شوم که اتمام پروژه‌های نیمه تمام عمرانی و فعال کردن واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال باید در اولویت مدیران به ویژه فرماندار جدید شهرستان باشد و در این مسیر استفاده از ظرفیت مردم، حفظ کرامت آنان و بهره گیری از تجارب و هم افزایی با دیگر متخصصین و همکاری مسئولان، توصیه اینجانب است.

استاندار گیلان به قرار داشتن در فصل زراعی محصول استراتژیک برنج و تلاش های صورت گرفته پیرامون تأمین آب کشاورزی مورد نیاز و تسهیل امور کشاورزان اشاره و اضافه کرد: برای افزایش درآمد کشاورزان که این محصول برنج را به رنج تولید می‌کنند؛ تأکید ما براین بوده ‌و که با فرآوری و بسته‌بندی مناسب به بازار عرضه شود تا علاوه بر شناساندن برند محصولات گیلان، منافع بیشتری برای کشاورزان داشته باشد که این موضوع باید از طریق جذب سرمایه‌گذاران و علاقمندان به این حوزه صورت گیرد. 

کد خبر: ۲۸٬۸۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha