۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۱
طرح جامع ایجاد جامعه دیجیتال آسه آن با بهر مندی از ۷۰۰ میلیون نیروی جوان
آسه آن به اقتصاد دیجیتال قوی و یکپارچه مجهز می شود

طرح جامع ایجاد جامعه دیجیتال آسه آن با بهر مندی از ۷۰۰ میلیون نیروی جوان

ایجاد یک اقتصاد دیجیتال قوی و یکپارچه، آسه آن را قادر می‌سازد به طور مؤثرتری در اقتصاد جهانی رقابت کند و فرصت‌های بیشتری را برای شهروندان خود فراهم کند.

بازار؛ گروه بین المللی: سایت مجمع جهانی اقتصاد اخیرا مقاله ای با عنوان «ایجاد اعتماد به اقتصاد دیجیتال توسط آسه آن» منتشر نموده است. ترجمه متن مقاله در ادامه می آید.
چشم انداز انجمن کشورهای جنوب شرق آسیا (آسه آن) بر اساس یکپارچگی است - یک دیدگاه، یک هویت و یک جامعه. اما این چشم انداز تحت تاثیر آشفتگی ناشی از انقلاب صنعتی چهارم، دگرگونی سریع و چالش برانگیز ژئوپلیتیک و اقتصاد دیجیتال در حال تحول قرار می گیرد.
ایجاد اعتماد بیشتر در میان کشورهای عضو آسه آن جهت استفاده از ابزارهای سیاستی و چشم انداز آن برای پیشرفت و ایجاد جامعه ای مملو از فرصت ها برای همه، بسیار مهم است. یکی از این فرصت های بزرگ اقتصاد دیجیتال است که تخمین زده می شود تا سال ۲۰۳۰ از حدود ۳۰۰ میلیارد دلار به تقریباً یک تریلیون دلار برسد.

دیجیتالی شدن در کشورهای عضو آسه آن به جمعیت جوان‌تر آن کمک می‌کند و تا سال ۲۰۳۰ دارای اقتصادی به ارزش ۱ تریلیون دلار است

آسه آن یکی از مناطقی است که سریع‌ترین رشد را در جهان دارد و پیش‌بینی می‌شود متوسط رشد تولید ناخالص داخلی واقعی به ۴.۸ درصد در سال ۲۰۲۴ برسد و انتظار می‌رود تا سال ۲۰۳۰، چهارمین اقتصاد بزرگ جهان باشد. این پویایی توسط جمعیت ۷۰۰ میلیونی متشکل از افراد جوان، تحصیل کرده، به طور فزاینده آنلاین و طبقه متوسط رو به رشد هدایت می شود.
باید گفت بیماری کووید ۱۹ نابرابری های دیجیتال را در سطح جهانی آشکار کرده و شکاف دیجیتالی را تشدید کرده است. اکثر مردم جهان در مناطقی زندگی می کنند که تحت پوشش شبکه پهنای باند تلفن همراه قرار دارند، با این حال بیش از یک سوم (۲.۹ میلیارد نفر) هنوز آفلاین هستند که هزینه پوشش، مانع اتصال آنها به شبکه اینترنت است. در دستور کار داووس ۲۰۲۱، مجمع جهانی اقتصاد اتحاد ادیسون EDISON را راه اندازی کرد - اولین اتحاد برای تسریع در گسترش اقتصاد دیجیتال و اتصال بخش های مهم اقتصاد به یکدیگر.

در حالی که سیاست‌ها می‌توانند به رونق تحول دیجیتال کمک کنند، تفاوت‌های اجتماعی-اقتصادی در سراسر منطقه و همچنین توسعه و رژیم‌های نظارتی، چالش‌هایی را ایجاد می‌کنند

اتحاد ادیسون قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ زندگی ۱ میلیارد نفر را در سراسر جهان از طریق راه حل های دیجیتالی مقرون به صرفه و قابل دسترس در زمینه مراقبت های بهداشتی، خدمات مالی و آموزش بهبود بخشد. ادغام فناوری های دیجیتال، زندگی روزمره مردم منطقه آسه آن به ویژه جوانان آن را در زمینه نحوه مصرف داده ها، خرید کالاها و خدمات، استفاده از خدمات مالی و تعامل با دولت تغییر داده است. به طور مثبت، دولت‌ها در سراسر منطقه اهمیت مهار تحول دیجیتالی مداوم را جهت اتخاذ سیاست‌های خوب و به کاربردی برای تقویت اقتصاد دیجیتالی منطقه‌ای پر رونق درک کرده‌اند.
تفاوت‌های اقتصادی-اجتماعی منطقه، سطوح توسعه و رژیم‌های نظارتی متفاوت مهمترین چالشی است که در مسیر دیجیتالی شدن اقتصاد منطقه آسه آن وجود دارد. ابزارهای استاندارد خط مشی و مقررات و قوانین ابزارهای حیاتی برای رسیدگی به این چالش ها هستند. طرح جامع دیجیتال آسه آن ۲۰۲۵ نمونه بارز آن است.


طرح جامع ایجاد جامعه دیجیتال آسه آن
طرح جامع برای ارائه چشم‌اندازی از جامعه دیجیتال و اقتصاد آسه آن ارائه شده است. علاوه بر این برنامه‌ تحول دیجیتال منطقه برای تسریع یکپارچگی اقتصاد دیجیتال از طریق تصویب توافقنامه چارچوب اقتصاد دیجیتال آسه آن نیز شکل گرفته است. با چشم انداز و برنامه؛ چارچوب اقتصاد دیجیتال به طور بالقوه می تواند منطقه را متحول کند. این اولین توافقنامه اقتصاد دیجیتال در سطح منطقه در جهان است، لذا می تواند طرحی برای دستیابی به هماهنگی بین کشورها در مراحل مختلف یکپارچه سازی دیجیتال ارائه دهد. همچنین به آسه آن اجازه می دهد با در نظر گرفتن سطوح مختلف توسعه اجتماعی-اقتصادی به جای تکیه بر مدل های ایجاد شده در سایر نقاط جهان، توافق نامه ای طراحی کند که برای همه کشورهای عضو آن کارساز باشد.

توافقنامه چارچوب اقتصاد دیجیتال آسه آن طرحی را برای دستیابی به هماهنگی بین کشورها در مراحل مختلف یکپارچه سازی دیجیتال ارائه می دهد

از جمله موضوعات مورد مذاکره تجارت دیجیتال، تجارت الکترونیک فرامرزی، امنیت سایبری و امنیت آنلاین، شناسه دیجیتال، پرداخت های دیجیتال، جریان داده ها، سیاست رقابت، مهارت های دیجیتال و تحرک استعدادها و همچنین موضوعات نوظهور مانند هوش مصنوعی خواهد بود. کشورهای عضو آسه آن پتانسیل اقتصادی عظیمی را که می توان از اقتصاد دیجیتال به دست آورد و اینکه تحول دیجیتال یک استراتژی اساسی برای رشد و شکوفایی اقتصادی است، تشخیص می دهند.
با مشارکت در مذاکرات توافقنامه چارچوب اقتصاد دیجیتال، کشورهای عضو برای مشاغل و سرمایه گذاران در یک اقتصاد دیجیتال فراگیر و پایدار آسه آن اعتماد ایجاد می کنند و راه را برای توسعه اقتصادی، ایجاد شغل و فرصت های سرمایه گذاری هموار می کنند.
توافقنامه چارچوب اقتصاد دیجیتال آسه آن با برنامه ای منظم و فراگیر محیطی را برای توانمندسازی و اتصال شرکت های خرد، کوچک و متوسط به بازارهای منطقه ای و جهانی، تسهیل توسعه مهارت های دیجیتال و ایجاد اشتغال با کیفیت - از جمله برای زنان، جوانان و جوامع روستایی - و همچنین تقویت رقابت و انعطاف پذیری اقتصادی جمعی و فردی ایجاد می کند.

ایجاد یک اقتصاد دیجیتال قوی و یکپارچه، آسه آن را قادر می سازد تا به طور مؤثرتری در اقتصاد جهانی رقابت کند و فرصت های بیشتری را برای شهروندان خود فراهم کند

مجمع جهانی اقتصاد با همکاری صندوق همکاری آسه‌آن و کره، توافقنامه اقتصاد دیجیتال آسه‌آن را راه‌اندازی کرده است. هدف این پروژه حمایت از کشورهای عضو آسه آن در رسیدگی به آمادگی، غلبه بر چالش ها و بهره مندی از مزایای توافق نامه های اقتصاد دیجیتال است. فعالیت‌های ظرفیت‌سازی، سپرده‌گذاری آنلاین قراردادهای اقتصاد دیجیتال، نظرسنجی‌های تجاری سالانه و گفتگو در مورد موضوعات اقتصاد دیجیتال کلید موفقیت خواهد بود. این پروژه همچنین ورودی‌های مذاکرات را از طرف ذینفعان در دانشگاه، جامعه مدنی، بخش خصوصی و سایر حوزه هایی که اجرای سیاست‌های دیجیتال نتایج مثبتی نشان داده است، ارائه می‌دهد.
ایجاد یک اقتصاد دیجیتال قوی و یکپارچه، آسه آن را قادر می‌سازد به طور مؤثرتری در اقتصاد جهانی رقابت کند و فرصت‌های بیشتری را برای شهروندان خود فراهم کند. چارچوب اقتصاد دیجیتال در سطح منطقه نیاز به همکاری دارد، اما به نوبه خود سطوح بالاتری از اعتماد را ایجاد می کند و در صورت موفقیت، هدف یک آسه آن قوی تر و یکپارچه را تقویت می کند.

کد خبر: ۲۸۸٬۳۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha