۱۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳
رشد صنایع مادر طی ۴۰ سال اخیر مطلوب نیست
رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی اراک:

رشد صنایع مادر طی ۴۰ سال اخیر مطلوب نیست

اراک- توسطی، رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی اراک با اشاره به اینکه تقویت صنایع کوچک نیازهای داخلی کشور را تامین و اشتغال و تنوع صادرات را ایجاد می کند، گفت: رشد صنایع مادر طی ۴۰ سال اخیر مطلوب نیست.

منوچهر توسطی در گفتگو با خبرنگار بازار در خصوص نشست با اصغر مصاحب، معاون امور صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی کشور اظهار داشت: استان مرکزی پایتخت صنعتی کشور تلقی می شود و در بحث توسعه به ویژه حوزه صنعت نقش صنایع کوچک بسیار پررنگ است که می تواند در حوزه اشتغال، تولید و تنوع کالا و همچنین صادرات نقش ارزنده ای ایفا کند.

توسطی با بیان اینکه رشد صنایع مادر طی ۴۰ سال اخیر مطلوب نیست، افزود: از سال ۶۰ تاکنون صنعت با صنایع بزرگ شناخته شده اما به واسطه سوء مدیریت ها در حوزه برنامه ریزی و دیگر حوزه ها، صنایع بزرگ و مادر رشد و توسعه کمتری داشته که از این رو باید تدابیری اندیشیده که صنایع کوچک دارای یک مرجع مشخص باشند چرا که با تقویت صنایع کوچک می توان بسیاری از نیازهای داخلی کشور را تامین کرد و با ایجاد اشتغال در صادرات تنوع ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه بخشی نگری در جامعه بیداد می کند، گفت: اتاق بازرگانی هم پای صنایع و واحدهای تولیدی حرکت می کند و با توجه به کمبود اعتبارات دولتی باید با تعامل و انسجام مشکلات حوزه صنعت را رفع کرد.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی اراک در ادامه عنوان داشت: در مباحث اقتصادی نوع نگرش باید ایجاد اشتغال پایدار، درآمد، رفاه عمومی و حفظ منافع ملی جامعه باشد و اجازه ندهیم فرصت های اقتصادی از بین برود.

توسطی بیان داشت: اتاق اهداف مشترکی با شرکت شهرک های صنعتی استان دارد و در تلاش هستیم ساز و کارهای موثری به منظور رفع مشکلات واحدهای تولیدی در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی ایجاد کنیم.

کد خبر: ۲۸٬۸۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha