۱۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷
۷۵ درصد جامعه کارگری یزد به طور مستقیم درگیر کرونا هستند
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد:

۷۵ درصد جامعه کارگری یزد به طور مستقیم درگیر کرونا هستند

یزد- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد گفت: در جریان بروز کرونا و مسائل دیگر، امسال حدود ۱۶ هزار نفر در استان یزد بیکار شدند که از این تعداد حدود ۱۲ هزار نفر به طور مستقیم آسیب‌دیده ناشی از کرونا بودند.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدحسین ریاحی چهارشنبه شب در جمع خبرنگاران در محل دفترش گفت: ۱۶ هزار نفر از جامعه تولید و خدمات یزد در سال جاری از بیمه بیکاری استفاده می‌کنند که حدود ۱۲ هزار نفر از این افراد به طور مستقیم آسیب‌دیده ناشی از کرونا هستند.

محمدحسین ریاحی بیان کرد: سالانه آماری حدود ۳۵۰۰ تا ۴۰۰۰ نفر در استان از بیمه بیکاری بهره‌مند می‌شوند، اما در جریان بروز بیماری کرونا و مسائل دیگر امسال حدود ۱۶ هزار نفر در استان یزد بیکار شدند که از این تعداد حدود ۱۲ هزار نفر به طور مستقیم آسیب‌دیده ناشی از کرونا بودند.

وی با بیان اینکه مسئولان در جریان مشکلات جامعه ۹۱۴ هزار نفری کار و تولید در استان هستند، گفت: امیدواریم از مرداد ماه شاهد بازگشت شرایط به حالت قبل و فعالیت مجدد قشر کارگری تحت تأثیر از شرایط کرونا باشیم.

ریاحی از رایزنی با اداره تأمین اجتماعی برای فراهم شدن بیمه بیکاری این افراد خبر داد و خاطرنشان کرد: ۱۹ هزار و ۷۷۰ واحد تولیدی و خدماتی در استان یزد به دلیل کرونا مشمول دریافت تسهیلات حمایتی دولت شدند که منابع تخصیص یافته اما با این حال، تاکنون تنها ۲۳۴۰ واحد در این رابطه ثبت‌نام کرده‌اند.

به گفته این مدیرکل، علاوه بر واحدهایی که نیروهای کار بیمه شده دارند، واحدهای دارای نیروهای بدون بیمه تأمین اجتماعی نیز مشمول این تسهیلات شده‌اند که بر همین اساس، برای هر نفر در مشاغل خویش‌فرمایی و کسب و کارهایی که روابط بین کارگر و کارفرما قابل اثبات نیست، ۶ میلیون تومان و برای مواردی که این روابط قابل اثبات است ۸ میلیون تومان تسهیلات تعریف شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد بهره و بازپرداخت این تسهیلات خاطرنشان کرد: این تسهیلات با بهره ۱۲ درصد به متقاضیان پرداخت می‌شود و بازپرداخت اقساط آن نیز به صورت ۲۴ ماهه و از آبان‌ماه امسال است.

کد خبر: ۲۸٬۷۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha