۱۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶
طرح رانت زدایی از بورس کالا و بازرگانی داخلی در راه مجلس
سخنگوی کمیسیون اقتصادی به بازار خبر داد:

طرح رانت زدایی از بورس کالا و بازرگانی داخلی در راه مجلس

طغیانی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه این کمیسیون درصدد است تا از رانت ایجاد شده در بورس کالا و بازرگانی داخلی جلوگیری کند، گفت: کمیسیون می کوشد در زمینه رانت زایی و فساد زایی در نظام اقتصادی کشور قوانین را در قالب طرحی تدوین کند.

مهدی طغیانی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به مبارزه با مفاسد اقتصادی در مجلس و کمیسیون اقتصادی گفت: ریشه مفاسد اقتصادی کشور به توزیع انواع و اقسام رانت‌ها مربوط می‌شود.

وی تاکید کرد: این رانت به صورت غیر شفاف در اقتصاد کشور تعریف شده و حتی در دوره تحریم این وضعیت تشدید می‌شود چرا که ساز و کارهای رانت زدایی در این شرایط دیگر به کار نمی‌آید.

این نماینده مجلس با بیان اینکه در شرایط تحریم و بروز رانت فعالیت بازار در بسیاری از زمینه‌ها مختل می شود، گفت:  در این شرایط ما باید به سمت عملکردی به غیر از بازار حرکت کنیم و در برخی موارد کالاها را سهمیه بندی کنیم.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس اظهارداشت: کمیسیون اقتصادی درصدد است تا از رانت ایجاد شده در بورس کالا و بازرگانی داخلی جلوگیری کند .

طغیانی تاکید کرد: به عنوان مثال در رانت یک قلم کالا ، ارقام بالایی مطرح است و نزدیک به 24 هزار میلیارد تومان توزیع رانت ما در این بخش است یعنی تفاوت قیمت محصولات در کارخانه و فروش آن در بازار که این رقم کلانی است.


این نماینده مجلس گفت: کمیسیون می کوشد در زمینه ایجاد ریشه های رانت زایی و فساد زایی در نظام اقتصادی کشور قوانین را در قالب طرحی تدوین کند.

کد خبر: ۲۸٬۷۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha