۱۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۲
تملک ۴۷۶ واحد تولیدی توسط بانک ها در کشور
دبیر کارگروه رفع موانع تولید مطرح کرد؛

تملک ۴۷۶ واحد تولیدی توسط بانک ها در کشور

رشت- دبیر کارگروه رفع موانع تولید کشور تعداد واحدهای تملیک شده تولیدی توسط بانک ها را ۴۷۶ واحد ذکر کرد و خواستار برنامه ریزی برای رونق دوباره آن شد.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، میثم زالی در حاشیه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان و بازدید از دو واحد تولیدی در گیلان با بیان اینکه از بانک‌ها انتظار داریم همکاری بیشتری با واحدهای تولیدی داشته باشند، گفت: ۴۷۶ واحد تولیدی در کشور توسط بانک‌ها تملک شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال «جهش تولید» تمام تلاش می‌کنیم موانع تولید کشور رفع شود، گفت: به دنبال رسیدگی و توسعه زیرساخت‌هایی تولید هستیم و از این پس هر دو هفته یک خبر خوب را در این زمینه انعکاس خواهیم داد.

ارسلان زارع استاندار گیلان نیز با تأکید بر اینکه برای بانک ها تکلیف واگذاری حداقل ۳۰ درصد از واحدهای تحت تملیک را تا پایان سال تعیین کرده ایم، افزود: وظیفه بانک ها، بنگاه داری نیست و در این شرایط دشوار اقتصادی ، همه بانک ها به فروش اموال مازاد خود موظف شده اند.

وی ادامه داد: با توجه به تجربه ناموفق برخی واگذاری ها در قالب خصوصی سازی در سال های گذشته ، تأکید داریم در واگذاری ها حقوق حقه کارگران، تداوم تولید و اشتغال مدنظر قرار گیرد.

استاندار گیلان اضافه کرد: بخش خصوصی توانمند برای خرید و اداره بنگاه های تحت تملیک در استان وجود دارد که ترجیح ما بر استفاده از نیروهای بومی توانمند در واگذاری هاست.

زارع با بیان اینکه سیاست استان عدم تعطیلی بنگاه های اقتصادی در حال فعالیت است، گفت: از بانک هایی که در استان مدیریت بنگاه ها را بر عهده دارند ، انتظار داریم برنامه مشخص خود را برای سرمایه‌گذاری یا واگذاری واحدها و نیز تعیین تکلیف بدهی خود به دستگاه های خدمات رسان ارائه دهند.

کد خبر: ۲۸٬۷۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha