۱۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۹
پهنای باند اینترنت در ۳۷ مرکز مخابراتی مانه و سملقان افزایش یافت
مدیر مخابرات منطقه خراسان شمالی:

پهنای باند اینترنت در ۳۷ مرکز مخابراتی مانه و سملقان افزایش یافت

بجنورد- مدیر مخابرات خراسان شمالی گفت: پهنای باند و پورت اینترنت پر سرعت مخابرات در ۳۷ مرکز مخابراتی شهری و روستایی شهرستان مانه و سملقان در بهار امسال افزایش یافت.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی مخابرات منطقه خراسان شمالی، علیرضا هاشمی اظهار داشت: با توجه به شرایط و محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا و  افزایش متقاضیان سرویس اینترنت ADSL و مانیتورینگ ترافیک و ظرفیت موجود، پهنای باند مراکز مخابراتی مانه و سملقان با نصب و به‌روزرسانی تجهیزات نوین، تغییر بسترها بر روی فیبر نوری، چندین برابر افزایش یافت.

وی گفت: در سه ماه گذشته مراکز شهری آشخانه، قاضی، شهر آوا و پیش قلعه و بیش از ۳۰ مرکز روستایی در راستای توسعه خدمات مخابراتی با افزایش پهنای باند از مزایای این طرح‌ها برخوردار شدند.

مدیر مخابرات منطقه خراسان شمالی افزود: با اقدامات صورت گرفته هم‌اکنون بیش از ۹۷ درصد از نقاط دارای پوشش ADSL مخابرات از ظرفیت بالای پهنای باند برخوردار هستند و با برنامه‌ریزی انجام‌شده اینترنت مابقی نقاط شهرستان به‌زودی ارتقا خواهد یافت.

هاشمی همچنین از وارد مدار شدن روستاهای کهنه جلگه و الله قلی این شهرستان به سامانه همراه اول خبر داد و گفت: سایت تلفن همراه در روستای کهنه جلگه از توابع این شهرستان نیز نصب و راه‌اندازی شده است.

وی بیان کرد: با نصب و راه‌اندازی سایت تلفن همراه در منطقه روستایی کهنه جلگه علاوه بر، برخورداری ساکنان این روستا از شبکه تلفن همراه، ساکنین منطقه روستایی الله قلی در شهرستان مانه و سملقان نیز به شبکه ارتباطات سیار دسترسی یافتند.

مدیر مخابرات منطقه خراسان شمالی عنوان کرد: اجرای پروژه نصب سایت تلفن همراه در روستای کهنه جلگه بخشی از پروژه فاز هشت توسعه شبکه موبایل استان بوده و با راه‌اندازی این سایت جمعیتی بالغ‌بر دو هزار و ۵۰۰ نفر از امکانات شبکه تلفن همراه برخوردار شده‌اند.

وی افزود: برای نصب و راه‌اندازی سایت تلفن همراه روستای کهنه جلگه بالغ‌بر ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات داخلی شرکت مخابرات ایران هزینه شده است.

کد خبر: ۲۸٬۷۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha