۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲
 چینی ها پیشتاز سرمایه گذاری های عظیم در هوش مصنوعی

چینی ها پیشتاز سرمایه گذاری های عظیم در هوش مصنوعی

 صنعت هوش مصنوعی یکی از حوزه‌های فناوری در چین است که روند رو به رشدی را طی کرده و پکن قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ به یکی از کشورهای پیشرو در این حوزه تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از راشا تودی، بر اساس گزارش مؤسسه الکترونیکس چین، میزان گردش مالی صنعت هوش مصنوعی چین به عنوان رهبر فناوری های نوین در جهان، تا دو سال آینده به ۳۰ میلیارد دلار خواهد رسید.

بر اساس گزارشات منتشر شده سال ۲۰۱۸  از این صنعت، ایالات متحده تنها کشوری است که بیش از نیمی از ۱.۹ میلیون نفر از متخصصان جدید هوش مصنوعی را به خود اختصاص داده است.

گفتنی است که ایالات متحده و چین به عنوان دو اقتصاد بزرگ جهان هر دو برای سرمایه گذاری های کلان در صنعت فناوری هوش مصنوعی همواره در حال رقابت بوده و سرمایه‌گذاری‌های عظیمی را در راستای توسعه این صنعت انجام داده اند. 

همچنین این گزارشات نشان می دهد که چین یکی از کشورهای پیشرو در زمینه بینایی رایانه ای و تشخیص زبان است که پیش بینی می شود گردش مالی این صنعت تا سال ۲۰۲۲ بیش از ۸ میلیارد دلار تقویت شود.

بینایی رایانه ای یکی از شاخه‌های علوم کامپیوتر است که شامل روش‌های مربوط به دستیابی تصاویر، پردازش، آنالیز و درک محتوای آن‌ها است. معمولاً این پردازش‌ها تصاویر تولید شده در دنیای واقعی را به عنوان ورودی دریافت و داده هایی عددی یا سمبلیک را به عنوان خروجی تولید می‌کنند.

همچنین وزارت علوم و فناوری چین پیشنهاد ایجاد مناطق آزمایشی هوش مصنوعی در سال ۲۰۱۹ را در ۲۰ شهر را مطرح کرده است.

شایان ذکر است که این هفته، دولت گوانگجو برنامه هایی را برای راه اندازی و توسعه منطقه اختصاص داده شده به هوش مصنوعی اعلام کرده است. 

کد خبر: ۲٬۸۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha