۱۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۸
مردم در صورت عدم نیاز سهام عدالت خود را نفروشند
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی هرمزگان:

مردم در صورت عدم نیاز سهام عدالت خود را نفروشند

بندرعباس- امانی زاده، مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان هرمزگان گفت: افرادی که روش مستقیم مدیریت سهام عدالت را انتخاب کرده‌اند، می‌توانند ۳۰ درصد ارزش سهام خود را از طریق کارگزاری‌های بورسی به فروش برسانند.

محمد علی امانی زاده در گفت و گو با خبرنگار بازار با بیان اینکه تا ۲۹ خرداد ماه ۱۸ میلیون و۹۰۰ هزار نفر روش مستقیم را انتخاب کردند، افزود: کارگزاران بر اساس شرایط بازار و وضعیت سهم، سهام این افراد را در بورس یا فرا بورس به فروش می‌رسانند و پول را در روزهای آینده به حساب شبای آنها واریز خواهند کرد.

وی بیان کرد: اکنون افرادی که سهام‌شان یک میلیون تومانی است ارزش آن ۳۰ میلیون تومان و افرادی که سهام‌شان ۵۰۰ هزار تومان است ارزش سهم آن ۱۴ میلیون است و توصیه می‌شود سهامداران در صورت نداشتن نیاز سهام خود را نفروشند.

امانی زاده تصریح کرد: اطلاعات افراد جدید در اختیار شرکت سپرده گذاری مرکزی قرار گرفت و اطلاعات آنها به روز رسانی شده و در اختیار کارگزاران قرار می‌گیرد و اگر افراد در سبد دارایی خود مشاهده نمی‌کنند باید به کارگزاری‌های خود مراجعه کنند.

وی در مورد مشاهده نشدن سبد سهام عدالت سهامداران در برخی از شرکت‌های کارگزاری، افزود: این شرکت‌ها اگر سیستم‌های خود را بروز رسانی کنند مشکل برطرف می‌شود.

مدیر کل امور اقتصاد و دارایی استان هرمزگان درباره افرادی که قبل از ۱۵ خرداد فرم‌های فروش سهام عدالت خود را تکمیل کرده اما هنوز وجهی دریافت نکرده اند، اظهار کرد: افرادی که شماره شبای حساب بانکی آن‌ها صحیح، مورد تایید بانک مرکزی و فعال بوده و شماره تلفن همراهشان نیز به نام خود فرد بوده است، همه وجه را در روزهای اول آزادسازی سهام عدالت دریافت کرده‌اند.

امانی زاده با بیان اینکه بر اساس مصوبه شورای عالی بورس و اوراق بهادار، مشمولان سهام عدالت با ارائه شماره حساب شبای معتبر و فعال و تلفن همراه به نام خود از فرآیند شناسایی مشتری نزد بازار سرمایه (ثبت‌نام در سجام، احراز هویت سجام، ارائه مدارک و پرداخت هزینه ...) معاف شدند، افزود: تعدادی از افراد همچنان با مشکل شماره تلفن همراه به نام خود روبرو هستند و بانک مرکزی نیز شماره شبای برخی از افراد را تایید نکرده یا حساب بانکی آن‌ها غیر فعال بوده است.

مدیر کل امور اقتصاد و دارایی استان هرمزگان بیان کرد: حفاظت از دارایی‌های مشمولان سهام عدالت و پس از فروش سهم، حفاظت از وجوه آن‌ها از اولویت‌های مهم این شرکت است که با وسواس و سختگیری این امر را انجام می‌دهیم تا دارایی سهامداران سهام عدالت تحت هیچ شرایطی در خطر نباشد و این سخت‌گیری باعث بروز تاخیرهایی در خصوص برخی مشتریان کارگزاری‌ها شده است.

وی افزود: افرادی که اطلاعات خود را ثبت کرده اند و نمی‌توانند سهام خود را مشاهده کنند با شماره ۱۵۶۹ تماس بگیرند.

کد خبر: ۲۸٬۶۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 1
    • شهمرادکوهی زاده IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۱
      0 0
      لطفا بگید سهام عدالت را کجا باید بفروشیم وچگونه وکجا باید وجه قیمت فروش را تحویل بگیریم وچقدراست وچقدر طول میکشد لطفا راهنمایی کنید