۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۱
بلاتکلیفی تولید کننده از بی برنامگی در صادرات| عراق تشنه مرغ گلستان است
معاون مجتمع تولید گوشت مرغ سفید رزبال انتقاد کرد؛

بلاتکلیفی تولید کننده از بی برنامگی در صادرات| عراق تشنه مرغ گلستان است

گرگان - اسدی، معاونت مجتمع تولید گوشت مرغ سفید رزبال گفت: تنها راه برون رفت از مشکلات بازار صادرات است که متاسفانه این اقدام به صورت قطره چکانی انجام می شود و ضرب العجلی برای آن تعیین نشده است.

ساسان اسدی در گفت و گو با خبرنگار بازاربا بیان اینکه در حال حاضر ۱۷ میلیون و ۱۶۰ هزار قطعه مرغ در گلستان تولید شده، اظهار کرد: این آمار نسبت به دوره های گذشته که ۱۳ میلیون قطعه بوده، افزایش چشم گیری داشته و بیش از نیاز بازار بود.

معاونت مجتمع تولید گوشت مرغ سفید رزبال با اشاره به برطرف شدن مشکل نهاده گفت: در دوره فعلی نهاده به وفور وجود دارد و همین مساله موجب افزایش تولید و در نهایت لطمه به تولید کننده شده است.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش تولید بایستی به دنبال یک راهکار اساسی باشیم تا در مواقعی که عرضه بیش از تقاضا است دچار مشکل نشویم و یکی از این راهکارها ورود به بازارهای صادراتی است.

اسدی افزود: در حال حاضر کشور همسایه مخصوصا عراق به شدت تشنه مرغ پرورش یافته منطقه است و بسیار از این محصول استقبال می کند اما متاسفانه صادرات مرغ به صورت قطره چکانی انجام می شود.

معاونت مجتمع تولید گوشت مرغ سفید رزبال بیان کرد: در آخرین مصوبه وزارت جهاد کشاورزی با اتحادیه سراسری مرغ گوشتی کشور با موضوع صادرات به این جمع بندی رسیدند که این مسیر با پیش شرط تعیین قیمت مرغ زنده باز باشد اما به دلیل عدم تعیین ضرب العجل برای این اقدام به زمانی می رسیم که دوباره با کمبود مرغ در کشور مواجه می شویم.

وی گفت: باید زمانی که در پیک تولید و عرضه هستیم این سیاست ها اعمال شود اما در حال حاضر سیاست ها به صورت کمرنگ اجرایی می شود و نمودی ندارد و این کم توجهی ها باعث می شود که مرغداران متضرر شوند.

اسدی در خاتمه متذکر شد: مطمئنا با مایوس شدن مرغداران از پرورش در زنجیره تولید، دوره های بعد با کمبود مواجه خواهیم شد.

کد خبر: ۲۸۶٬۹۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha