۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۵
سرنوشت فروشگاه‌ های اینترنتی در موج‌ های تورمی پیش رو

سرنوشت فروشگاه‌ های اینترنتی در موج‌ های تورمی پیش رو

اگه به فکر طراحی سایت فروشگاهی هستید، حتماً تورم و دردسرهاش هم توی ذهنته. البته، نگرانی‌ شما کاملاً معقوله.

به گزارش بازار، وسط این‌همه مشکل، فروشگاه‌ های آنلاین باید خودشون رو از این وضعیت نجات بدن. توی این مقاله می‌خوایم نکاتی رو به شما معرفی کنیم که با استفاده از اون‌ها می‌تونید توی این شرایط اقتصادی سخت، نه‌تنها زنده بمونید، بلکه رشد هم بکنید.


‌تورم اقتصادی چه تأثیری روی سایت‌های اینترنتی می‌ذاره؟
تورم اقتصادی یک موج نابودگره که دستش رو به سمت هرچیزی که بوی پول داره، دراز می‌کنه. سایت‌های اینترنتی هم که با روش‌های مختلف کسب درآمد می‌کنند، از این قافله جدا نمی‌مونن. اگه دارید به ساخت سایت فروشگاهی فکر می‌کنید، حتماً نکته‌های زیر رو درنظر بگیرید.
تورم اقتصادی و کاهش قدرت خرید مردم
یکی از اولین آثار منفی تورم، کاهش قدرت خرید مردمه. به‌ویژه، افرادی که درآمد ثابتی دارن، نسبت به سرمایه‌گذاران یا کسانی که درآمد متغیر دارن، روزبه‌روز اوضاع اقتصادی سخت‌تری رو تجربه می‌کنند. این کاهش قدرت خرید می‌تونه تأثیرش رو به طور مستقیم روی درآمد سایت‌های اینترنتی نشون بده.
اثر منفی تورم روی تغییر الگوی مصرف
تورم می‌تونه باعث تغییر رفتار خرید مردم بشه؛ مثلاً، خریدارها فقط دنبال محصولاتی می‌گردند که تخفیف خوبی خورده باشن؛ حتی ممکنه خریدشون رو به یه زمان دیگه عقب بندازن تا بتونند از تخفیف‌های بزرگ تقویمی مثل تخفیف‌های شب یلدا استفاده کنند. این موضوع می‌تونه ترافیک ورودی به فروشگاه اینترنتی رو کم کنه و درآمد سایت رو کاهش بده.
کسب‌وکارهای اینترنتی در برابر تورم چه کاری می‌تونن انجام بدند؟
اگه به فکر طراحی سایت فروشگاهی هستید، حتماً تورم و دردسرهاش هم توی ذهنته. البته، نگرانی‌ شما کاملاً معقوله؛ چون تورم اقتصادی تأثیر گسترده‌ای بر اقتصاد می‌ذاره و خاکستر سنگین این ماجرا روی بدنه کسب‌وکارهای آنلاین هم می‌شینه؛ اما دست‌هامون خالی نیستند؛ چون فروشگاه ‌های اینترنتی هنوز هم می‌تونند با استفاده از چند راهکار، تأثیر تورم روی کارشون رو تا حدممکن، مدیریت کنن. بیاین با هم چند تا از این راهکارها رو بررسی کنیم.
مدیریت قیمت‌ها در کنار تخفیف‌ها
کسب‌وکارها می‌تونن قیمت‌های محصولات و خدماتشون رو باتوجه به تورم تنظیم کنند. با این کار، ارزش‌افزوده حفظ می‌شه و سایت‌های فروشگاهی فرصتی برای سودآوری و رشد پیدا می‌کنند. در کنار این موضوع، وجود تخفیف‌ها و پیشنهادهای خاص به مشتری‌ها می‌تونه خرید رو برای اون‌ها جذاب‌تر کنه.
به‌وجود آوردن تنوع در سبد محصولات
مردم توی بازه‌های زمانی مختلف و تحت شرایط اقتصادی متفاوت، نیازهای متنوعی پیدا می‌کنن. شما می‌تونید با اضافه کردن محصولات متنوع فیزیکی یا دانلودی به سبد محصولاتتون، مشتری‌هایی با نیازهای مختلف رو پوشش بدید و به حفظ قدرت خرید اون‌ها، حتی در زمان موج ‌های تورمی کمک کنید. برای گرفتن بهترین نتیجه، وقتی در حال طراحی سایت فروشگاهی هستید، می‌تونید بخش‌های ویژه‌ای رو برای پاسخگویی به این نیازها درنظر بگیرید.
استفاده از موتورهای جستجوی محصول
برای اینکه محصولاتتون رو به افراد بیشتری نشون بدید و تعداد کاربرایی که وارد فروشگاهتون میشن رو افزایش بدید، می تونید از عضویت توی موتورهای جستجوی محصول استفاده کنید. فروش محصول در ترب یا ایمالز و موتورهای جستجوی مشابه می تونه تاثیر قابل توجهی توی درآمدتون از وبسایت داشته باشه.

مدیریت هزینه‌های فروش و منابع انسانی
قبل از طراحی سایت فروشگاهی باید به دنبال راه‌هایی باشید که بتونید با به ‌کار بستن اون‌ها هزینه‌های فروش رو کاهش داده و سودآوری رو بالا ببرید. برای رسیدن به این هدف، می‌تونید از راهکارهای پیشنهادی زیر کمک بگیرید.
•    کاهش هزینه‌های انبارداری، حمل‌ونقل و بسته‌بندی
•    استفاده از سیستم‌های مدیریت مشتریان (CRM)، سیستم‌های مدیریت انبار، نرم‌افزارهای مالی و اتوماسیون‌سازی فرایندها
•    هدفمندسازی هزینه‌های طراحی سایت فروشگاهی، تولید محتوا و سئو سایت
•    ارائه خدمات پشتیبانی ویژه برای ایجاد حس وفاداری و جلب رضایت مشتریان
ارتباط پیوسته با مشتریان
ارتباط مستقیم با مشتری‌ها و شناخت نیازها و چیزهایی که دوست دارند، به کسب‌وکارهای آنلاین کمک می‌کنه تا خیلی راحت‌تر و سریع‌تر بفهمند کجاها می‌تونند بهتر بشن. این موضوع که مثل یه برگه تقلب، اطلاعات رو قبل از اینکه همه‌چیز خراب بشه، به دست فروشگاه ‌های اینترنتی می‌رسونه، به اون‌ها کمک می‌کنه تا راهی برای ایجاد یه بازی برد ـ برد در زمینه تخصصی خودشون پیدا کنند. 

آینده فروشگاه های اینترنتی در موج های تورمی


آیا طراحی وب سایت فروشگاهی با وجود تورم اقتصادی، منطقیه؟
باتوجه به شرایط اقتصادی و تورم، طراحی سایت فروشگاهی همچنان می‌تونه منطقی باشه؛ اما در این شرایط حساس به‌دقت و تحقیق بیشتری نیاز داره. در ادامه، برخی از نکته‌هایی که باید بدونید رو براتون توضیح می‌دیم.
بازار رو تحلیل کرده و نیاز مخاطب رو بشناسید
باید قبل از طراحی سایت فروشگاهی، تحلیل بازار و نیازهای مشتریان رو انجام بدید. این تحلیل شامل بررسی رقبا، نیازهای مشتریان و پتانسیل بازار می‌شه. اگه بازار هدف شما به دلیل تأثیر منفی موج‌ های تورمی در حال از دست ‌دادن قدرت خرید خودشه، باید از راهکارهایی که کمی قبل به شما توضیح دادیم برای جذب دوباره اون‌ها کمک بگیرید. این موضوع رو حتی در زمان طراحی سایت رایگان هم در نظر داشته باشید.
هزینه‌های ساخت و بازاریابی سایت رو مدیریت کنید
راه‌ اندازی سایت فروشگاهی در شرایط تورمی، کار ساده‌ای نیست. به همین دلیل، باید تا جای ممکن، کنترل هزینه‌های ساخت، توسعه و تبلیغات سایت رو با کمک تکنولوژی‌های جدید در دست داشته باشید. در کنار این موضوع، تغییرات بازار رو زیرنظر بگیرید و قیمت‌ها رو باتوجه به شرایط فعلی، تغییر بدید.
برای طراحی یک وب سایت موفق در دوران تورم باید چه نکاتی رو رعایت کنیم؟
طراحی سایت حرفه ‌ای در دوران تورم به رعایت چند نکته ویژه نیاز داره؛ چون شرایط اقتصادی، شما و مشتریانتون رو لای منگنه گذاشته و برای بیرون اومدن از این فشار اقتصادی، چاره‌ای جز تلاش هوشمندانه ندارید. اجازه بدید نکته‌هایی رو با شما در میون بذاریم تا هنگام انتخاب شرکت طراحی سایت، آگاهانه‌تر تصمیم بگیرید.
•    هنگام طراحی وب سایت فروشگاهی باید افزایش سرعت بارگذاری سایت رو جدی بگیرید. این موضوع رو با طراح سایت در میون بذارید؛ چون سایت‌های کُند باعث خروج کاربران می‌شن و حتی این ماجرا روی سئو سایت هم تأثیر منفی داره.
•    وقتی سفارش طراحی سایت می‌دید، کاربران سایت رو توی ذهن داشته باشید؛ چون سایت باید نیازهای کاربران رو به‌سرعت برآورده کنه.
•    در طراحی سایت اختصاصی یا فروشگاهی، دنبال حفظ سادگی و کاربرپسند بودن باشید تا بتونید سلیقه‌های بیشتری رو راضی نگه دارید.
•    موقع ساخت فروشگاه اینترنتی از جدیدترین ابزارها و فناوری‌ها که کارها رو ساده‌تر و بهینه‌تر انجام می‌دند، کمک بگیرید.
•    سئو خیلی مهمه؛ چه این موضوع، سئو وردپرس یک سایت معمولی باشه، چه سئو سایت شرکت فرقی نمی‌کنه؛ چون درهرحال شما باید برای بالا بردن سئو سایت از نیروهای متخصص استفاده کنید.

فروشگاه های اینترنتی و موج های تورمی


مانع‌ها رو ببینید؛ اما متوقف نشوید!
دیدن مانع‌ها در کسب‌وکار آنلاین به این معنیه که شما در کارتون دقیق هستید؛ اما برای موفق شدن کافی نیست؛ چون باید دنبال راه‌هایی برای رفع این موانع‌ بگردید. صدالبته که شما به‌عنوان یک فروشگاه اینترنتی که در مرحله طراحی سایت فروشگاهی قرار داره، نمی‌تونید کاری برای موج‌ های تورمی کشور انجام بدید؛ اما می‌تونید با مدیریت درست و اقدام‌های هوشمندانه، ضررها رو به فرصتی برای سودآوری تبدیل کنید. یادتون باشه که الماس‌ها فقط وقتی که زیر فشار و حرارت بسیار زیادی هستند، شکل می‌گیرند. با تغییر دیدگاهتون در مورد تورم، می‌تونید فرصت‌های ساخت الماس رو توی کسب‌وکارتون افزایش بدید.

کد خبر: ۲۸۶٬۸۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha