۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۲
توان تولید بیش از ۳ میلیون تن گوشت مرغ را داریم؛ جهش تولید مستلزم اعتماد به بازار است
رییس اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی در گفتگو با بازار:

توان تولید بیش از ۳ میلیون تن گوشت مرغ را داریم؛ جهش تولید مستلزم اعتماد به بازار است

رئیس اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی با اشاره به توان تولید بیش از ۳ میلیون تنی گوشت مرغ در کشور گفت: ضمن پرهیز از اعمال قیمت ‌های دستوری برای جهش تولید باید برای تولیدکننده و بازرگان هم اعتمادسازی کرد.

بازار؛ گروه کشاورزی: در حالی بازار گوشت و مرغ همواره با نوسانات قیمتی مواجه است که عوامل بسیاری بر این نوسانات موثر است و کمبود برخی نهاده ها گاه و بیگاه این نوسانات را رقم می زند. با این وجود ظرفیت های تولید در بخش طیور بالا است و به تبع در صورت فراهم بودن شرایط توان صادراتی در این حوزه نیز قابل توجه است.

بیش از ۳ میلیون تن توان تولید گوشت مرغ داریم

علی ابراهیمی، رییس اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور در خصوص توانمندی های این بخش به خبرنگار بازار می گوید: در حال حاضر توان تولید بیش از ۳ میلیون تن تولید گوشت مرغ و توان صادراتی بیش از ۲۰۰ هزار تن در سال را دارا هستیم.

ابراهیمی همچنین گفت: با توجه به وجود توانمندی ‌های بسیار قابل توجه بخش مردمی در تولید در صورتی که دولت آمادگی اعتماد و اعطای وظایف تصدی ‌گری به خود مردم و تشکل‌ های مربوطه و پرهیز از اعمال مدیریت اقتصاد دولتی را داشته باشد قطعا شاهد رشد و شکوفایی قابل توجه خواهیم بود.

رئیس اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور: اجازه برنامه ریزی و مدیریت تولید و بازار مصرف به مردم و تشکل ‌های مردم ‌نهاد، حمایت معنوی و قانونی از سرمایه ‌گذاری بخش مردمی از اصلی ترین پیش نیازها برای رخ دادن جهش تولید در حوزه طیور کشور است

رئیس اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور همچنین در پاسخ به این سوال که برای محقق شدن جهش تولید چه شرایط یا زیرساخت هایی در این حوزه نیاز است گفت: اجازه برنامه ریزی و مدیریت تولید و بازار مصرف به مردم و تشکل ‌های مردم ‌نهاد، حمایت معنوی و قانونی از سرمایه ‌گذاری بخش مردمی از اصلی ترین پیش نیازها برای رخ دادن جهش تولید در حوزه طیور کشور است.

ابراهیمی ادامه داد: علاوه بر موارد یاد شده پرهیز از اعمال قیمت ‌های دستوری و اعتماد به بازار، زمینه سازی دسترسی آسان‌تر به نقدینگی و سرمایه مورد نیاز، اعتماد سازی برای تولید کنندگان و اعتماد سازی برای بازرگانان فعال در کشور از دیگر شرایط اساسی است که بایستی برای اینکه در سال جاری شاهد رشد و جهش تولید باشیم فراهم شود.

ایالات متحده و چین یک سوم تولید جهانی گوشت طیور را رقم می زنند

گفتنی است در حوزه تولید گوشت مرغ کشور ایالات متحده با تولید بیش از ۲۱ میلیون تن در سال بزرگترین تولیدکننده است و پس از آن نیز کشورهای برزیل با تولید حدود ۱۵ میلیون تن و چین با تولید بیش از ۱۴ میلیون تن در رتبه دوم و سوم قرار دارند. به این ترتیب ایالات متحده و چین مجموعا حدود یک سوم تولید جهانی گوشت طیور را رقم می زنند.

گزارشات جهانی همچنین حاکی است در سال ۲۰۲۳ کشورهای روسیه با تولید حدود ۵ میلیون تن، مکزیک با بیش از ۴ میلیون تن، اندونزی با حدود ۴ میلیون تن، هند با بیش از ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن، تایلند با بیش از ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تن، لهستان با بالغ بر ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن و ترکیه با تولید سالانه بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن در جایگاه چهارم تا دهم تولید گوشت طیور قرار دارند.

کد خبر: ۲۸۶٬۰۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha