۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵
هدف‌گذاری صادرات ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون یورو تجهیزات نفتی
رییس هیات مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت:

هدف‌گذاری صادرات ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون یورو تجهیزات نفتی

رییس هیات مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت گفت: فعلا صادرات ما ۱۰ درصد توان است، ۷۱۰ میلیون یورو صادرات داشته‌ایم و طبق هدف گذاری انجام شده باید تا ۲ سال آینده به ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون یورو برسی

بازار؛ گروه آب و انرژی: احسان ثقفی رییس هیات مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت در نشست خبری درباره صادرات تجهیزات صنعت نفت اظهار داشت: ما توسعه بازار فرامرزی را به جد دنبال می کنیم و پروژه بازارهای خارج از کشور را کلید زده ایم.

وی حوزه صادرات تجهیزات صنعت نفت را کشورهای عربی، کشورهای همسایه شمالی و همچنین امریکای جنوبی عنوان کرد و افزود:ما اکنون ابتدای کار صادرات هستیم اما اعتقاد داریم که بازارهای خود را باید در خارج از مرزها جستجو کنیم.

رییس هیات مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت با بیان اینکه، گفت: ما تنها از ۱۰ درصد توان صادراتی خود استفاده کردیم. در سال گذشته مقدار صادرات ما حدود ۷۱۰ میلیون یورو بوده اما طبق هدف گذاری انجام شده باید تا ۲ سال آینده به ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون یورو برسیم.

به گفته وی رقم تعیین شده برای توسعه صادرات رویا نیست و بر اساس دیتاهای موجود این عدد تعریف شده است چرا که سازندگان تجهیزات صنعت نفت این توانایی را دارند اما لازم است زیرساخت‌های این موضوع توسط دولتمردان فراهم شود.

ثقفی در ادامه سخنان خود برخی از چالش های موجود در مسیر صادرات را مورد اشاره قرار داد و افزود: متاسفانه در امر صادرات وحدت رویه وجود ندارد و یک سکان دار واحد و مشخص وجود ندارد. جدای از این ما در شرایطی ناچار هستیم که ارز خود را به قیمت نیما در سامانه نیما عرضه کنیم که خود ما نیازهای ارزی خود را بر مبنای قیمت آزاد تامین می کنیم.

کد خبر: ۲۸۵٬۸۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha