۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۲
مشکلی در تأمین و تدارک کودهای پتاسه و فسفاته وجود ندارد
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان:

مشکلی در تأمین و تدارک کودهای پتاسه و فسفاته وجود ندارد

گرگان- ضیائی، مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان گفت: در حال حاضر ذخایر استراتژیک کودی استان بیش از سه هزار و ۴۰۰ تن کود فسفاته و ۶ هزار و ۳۰۰ تن پتاسه است و نگرانی از این بابت وجود ندارد.

سید صمد ضیائی در گفت‌وگو با بازار اظهار کرد: کودهای پتاسه و فسفاته در مقابل تنش های محیطی مانند سرما و گرما، توان گیاهان را افزایش می دهند و با مصرف این کود ها شاهد تولید محصولات سالم خواهیم بود.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان افزود: در یک دهه اخیر و قبل از سال ۱۴۰۱ در مصرف کودهای فسفاته و پتاسه نسبت به میانگین جهانی و پیشنهاد موسسه تحقیقات آب و خاک کشور دچار کم‌مصرفی شده بودیم.

به گفته وی طی سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ افزایش آگاهی و دانش کشاورزان به لزوم مصرف بهینه و متوازن‌ کودهای فسفاته، پتاسه‌ و ازته در مزارع موجب افزایش ضریب امنیت غذایی و ارتقای بهره وری در تولید شده است.

وی با استقبال کشاورزان از مصرف این محصولات کودی یاد آور شد: در حال حاضر ذخایر استراتژیک کودی استان بیش از سه هزار و ۴۰۰ تن کود فسفاته و ۶ هزار و ۳۰۰ تن پتاسه است که برای مصرف در کشت های بهاره در اختیار کشاورزان قرار خواهد گرفت.

به گفته وی مشکلی در تامین و تدارک کود های پتاسه و فسفاته وجود ندارد.

وی خاطر نشان کرد: امسال باید بر اساس سهمیه ابلاغی سالیانه، ۳۳ هزار و ۸۱۳ تن انواع کود فسفاته تامین شود که تاکنون ۱۹ درصد به میزان ۶ هزار و ۳۱۲ تن تامین شده است.
ضیائی گفت: سهمیه کودهای پتاسه ۲۴ هزار و ۵۹۰ تن تعیین شده که به میزان هفت و۴۴۴ تن محقق شده است.
وی در پایان از کشاورزان خواست تا نهاده‌های مورد نظر خود از جمله انواع کودهای شیمیایی را با قیمت مصوب جدید ابلاغ شده از شبکه‌های رسمی این شرکت تهیه کنند تا شاهد اثربخشی مصرف کودهای کشاورزی در محصولات خود باشند.

کد خبر: ۲۸۵٬۸۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha