۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۰
۵۳ هزار قطعه میگوی مولد در بوشهر فعال شدند| تکثیر ۲ میلیارد قطعه لارو
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

۵۳ هزار قطعه میگوی مولد در بوشهر فعال شدند| تکثیر ۲ میلیارد قطعه لارو

بوشهر- تنگستانی مکان، مدیرکل دامپزشکی بوشهر گفت: ۵۳ هزار قطعه مولد برای تکثیر دو میلیارد قطعه لارو میگو در استان فعال شدند.

مهدی تنگستانی مکان در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: آبزی پروری در استان بوشهر از اولویت های سال جاری است و در راستای جهش تولید، پرورش ماهی و میگو مورد توجه و تاکید قرار دارد.

وی افزود: امسال با افزایش تعداد سایت های پرورش ماهی و میگو در استان بوشهر، پیش بینی می شود که میزان برداشت ماهی و میگو افزایش چشمگیری پیدا کند.

مدیر کل دامپزشکی استان بوشهر خاطر نشان کرد: تولید لارو میگو از دغدغه های مهم پرورش دهندگان محسوب می شود که در سال جاری، تمهیدات لازم را اندیشیده ایم.

تنگستانی مکان از آغاز تکثیر ۲ میلیارد قطعه لارو میگو در استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: بیش از ۵۳ هزار قطعه مولد در استان بوشهر فعال شده اند که هر قطعه مولد، حدود ۴۰ هزار قطعه لارو تولید و تکثیر می کند و مجموعا ۲ میلیارد قطعه لارو میگو در استان تکثیر و تولید می شود.

وی اضافه کرد: کنترل بیماری های میگوی پرورشی امر مهمی است که سبب می شود، میزان تولید میگو رشد پیدا کند و به فضل الهی، امیدوارم امسال شاهد کنترل کامل بیماری های میگو باشیم تا خللی در تولید و برداشت میگو ایجاد نشود.

کد خبر: ۲۸۵٬۶۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha