۱۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲
ثبت ۴۰ هزار اختراع در فناوری شارژ بی سیم/ ۴۰ درصد اختراعات شارژ بی سیم خودرو چینی است
چین به مرکز فناوری شارژ بی سیم تبدیل شده است

ثبت ۴۰ هزار اختراع در فناوری شارژ بی سیم/ ۴۰ درصد اختراعات شارژ بی سیم خودرو چینی است

یکی از روشهای شارژ برای دستگاه های الکتریکی همچون گوشی و وسایل نقلیه برقی شارژ بی سیم است. این فناوری علاوه بر راحتی می تواند به سالم نگه داشتن محیط زیست هم کمک بسزایی کند.

بازار؛ گروه فناوری اطلاعات: سایت «آی پی واچ داگ»، به تازگی گزارشی درباره جایگاه شارژ بی سیم در میان کشورهای صاحب نام این فناوری منتشر کرده که در ادامه از نظرتان می گذرد: با افزایش تعداد کاربران و تقاضا برای لوازم الکترونیکی مصرفی، پوشیدنی های هوشمند، وسایل نقلیه برقی، اینترنت اشیاء (IoT)، نیاز به دستگاه هایی و شارژ بدون دردسر هم احساس شده است. شارژ بی سیم، فرایند شارژ الکتریکی دستگاه ها و تجهیزات بدون نیاز به اتصال کابل برق است و شامل شارژ القایی، شارژ رزونانس و شارژ با استفاده از امواج رادیویی می شود.

بیش از ۴۰ هزار حق ثبت اختراع به فناوری شارژ بی سیم شده است، که شامل شارژ به میزان بالا برای خودروهای الکتریکی و شارژ کمتر برای دستگاه های هوشمند مانند تلفن های همراه، ساعت های هوشمند، هدفون و غیره می شود

فناوری شارژ بی سیم
تحقیقات در مورد داده های ثبت اختراع نشان می دهد که بیش از ۴۰ هزار حق ثبت اختراع به فناوری شارژ بی سیم شده است، که شامل شارژ به میزان بالا برای خودروهای الکتریکی و شارژ کمتر برای دستگاه های هوشمند مانند تلفن های همراه، ساعت های هوشمند، هدفون و غیره می شود.

چین به عنوان قطب فناوری، بیش از ۵۰ درصد کل اختراعات ثبت شده در حوزه شارژ بی سیم را در اختیار دارد. حق ثبت اختراع در حوزه شارژ بی سیم در چین به طور مساوی بین طیف گسترده ای از سازمان ها توزیع می شود، از شرکت های بزرگی مانند شرکت دولتی گرفته تا شرکت های نوپا و گروه های تجاری کوچک که این فناوری های را در بازار عرضه می کنند.

شرکت های مستقر در ایالات متحده مانند کوالکام و اپل نیز به طور فعال در حال توسعه فن آوری های جدید در این حوزه هستند، اما وقتی صحبت از فناوری کلیدی محصولات می شود، این شرکت ها هنوز هم به بازار چین وابسته اند زیرا مقرون به صرفه ترین و کارآمدترین هستند به طوری که بیشتر حق ثبت اختراعات ثبت شده در ایالات متحده از چین منشا گرفته است.

برخلاف چین و ایالات متحده، حق ثبت اختراع در شارژ بی سیم در کره جنوبی، بین غول های اصلی آن یعنی سامسونگ و ال جی متمرکز شده است. از حدود ۹ هزار اختراع ثبت شده کره ای در حوزه شارژ بی سیم، سامسونگ حدود ۳۰ درصد و ال جی حدود ۲۵ درصد حق ثبت اختراع را در اختیار دارد و بیشتر این موارد مربوط به فناوری شارژ کم مصرف در درجه اول برای دستگاه های هوشمند است. همچنین، سامسونگ و ال جی با داشتن تلفن های هوشمند پرچمدار گلکسی سری S و V، پیشگامان اصلی در بازار بین المللی هستند.

از حدود ۵ هزار اختراع ثبت شده در زمینه شارژ بی سیم خودرو، چین کشور پیشگام با حدود ۴۰ درصد کل اختراعات ثبت شده است و پس از آن ژاپن، ایالات متحده و آلمان قرار دارند

 شارژ بی سیم وسایل نقلیه الکتریکی
از حدود ۵ هزار اختراع ثبت شده در زمینه شارژ بی سیم خودرو، چین کشور پیشگام با حدود ۴۰ درصد کل اختراعات ثبت شده است و پس از آن ژاپن، ایالات متحده و آلمان قرار دارند. این در حالی است که این کشورها در زمینه افزایش استانداردهای این نوع فناوری، به شدت با یکدیگر رقابت می کنند.

بر خلاف چین، جایی که فعالیت تحقیق و توسعه بین بسیاری از گروه های کوچک و نوپا توزیع می شود، غول های اتومبیل تویوتا، نیسان و هیوندای بخش عمده ثبت اختراعات شارژ بی سیم خودرو را در ژاپن به خود اختصاص داده اند. در ایالات متحده، پیش از سال ۲۰۱۹، کوالکام و پروژه شارژ بی سیم خودرو دانشگاه ام ای تی (WiTricity) به طور جداگانه در حال توسعه این فناوری بودند. با این حال، آنها به اتفاق به بزرگترین گروه های جهان برای فناوری شارژ بی سیم خودرو در فوریه ۲۰۱۹ تبدیل شدند و اکنون، این دو بخش، عمده ای از ثبت اختراع ایالات متحده را در حوزه شارژ بی سیم خودرو را در اختیار دارند.

همچنین از ۵۶۵ اختراع ثبت شده شارژ بی سیم خودرو که در سال های ۲۰۱۹-۲۰۲۰ منتشر شده است، چین با ۴۰۱ اختراع ثبت شده در رده نخست و پس از آن ایالات متحده و ژاپن قرار دارند. این امر در درجه اول به دلیل نقش و توجه ویژه دولت به ارتقاء استارتاپ ها و دانشگاه ها است چراکه به آنها این امکان را می دهد تا فناوری را در بخش انرژی سبز دنبال کنند. اخیراً، استارتاپ اینوایسپاور که در سال ۲۰۱۵، به همراه تیم تحقیق و توسعه خود متعلق به دانشگاه چینهوا در زمینه شارژ بی سیم تاسیس شد، تجاری سازی فناوری شارژ بی سیم را سرعت بخشیده است.

همچنین پیشرفت های اخیر در فناوری شارژ بی سیم خودرو در کشورهای اروپایی به ویژه نروژ با هدف مهار آلودگی انجام شده است. در نروژ، هدف دولت این است تا اسلو را به عنوان اولین شهر جهان برای نصب سیستم های شارژ بی سیم برای تاکسی های برقی قرار دهد. اما اگر داده های حق ثبت اختراع را مرور کنید، مشخص می شود که خودروسازان اروپایی برای پیاده سازی ایده خود در مورد شارژ بی سیم خودرو به ایالات متحده و شرکت های فناوری ژاپنی وابسته اند.

رونق شارژ بی سیم در چشم انداز آینده
از سوی دیگر در ماه های آینده، باید منتظر یک سیستم شارژ بدون دردسر جدید، جالب باشید که به رانندگان امکان می دهد تا وسیله نقلیه خود را در حال حرکت شارژ کنند، به طوری که ساعت ها در زمان شارژ صرفه جویی می شود. در سوئد، به تازگی شرکت الکترئون تست شارژ بی سیم پویا – به عنوان اولین پروژه جهان در این زمینه را برای کامیون ها در جزیره گوتلند را انجام داده است - از طرفی مشاهده چنین سیستم هایی در مقیاس تجاری برای عموم بسیار هیجان انگیز خواهد بود. و به نظر می رسد آینده شارژ بی سیم امیدوار کننده باشد و با سرعتی بیش از آنچه انتظار می رود وارد زندگی ما شود.

کد خبر: ۲۸٬۵۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha