۱۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲
دبی پیشتاز صدور مجوز ورود گردشگر، استانبول در صف انتظار
بیمها و امیدهای توریسم بعد از ۴ماه تعطیلی

دبی پیشتاز صدور مجوز ورود گردشگر، استانبول در صف انتظار

با مشاهده و دریافت آزمایش ویروس کرونای گردشگران خارجی و نصب برچسب «خوش آمدید» توسط مسئولین فرودگاه دبی، این شهر از روز گذشته به امید احیای صنعت گردشگری خود پس از بسته بودن نزدیک به چهار ماه، درهای خود را به روی بازدید کنندگان بین المللی گشود.

تهمینه غمخوار؛ بازار: دبی، پرجمعیت ترین شهر امارات متحده، در طول دهه های گذشته سنت و مدرنیته را در کنار هم حفظ کرده است. این شهر در عین برخورداری از شاخصه های فرهنگی، امکانات شهری فوق العاده ای دارد که به عنوان یکی از شهرهای هوشمند خاورمیانه در سراسر جهان مطرح می شود.

علاوه بر آن، دبی یکی ازپیشگامان گردشگری در جهان محسوب می شود که سالانه میزبان میلیونها نفر گردشگر و مسافر خارجی از سراسر دنیا می باشد.

به همین منظور، با توجه به ضربات اقتصادی کرونا به این صنعت مهم و با کاهش محدودیت‌های قرنطینه ای ناشی از این ویروس، مقامات دبی اعلام کردند که از روز سه شنبه هفتم ژوئیه ( ۱۷ خرداد)  میزبان تمام گردشگرانی هستند که هم اکنون و حتی پیش از شیوع ویروس کرونا و حتی در زمان فراگیر شدن این بیماری، قصد سفر به دبی را داشته اند زیرا با اعمال و اجرای قوانینی در جهت عدم شیوع این ویروس از سه ماه گذشته، دبی توانست تا میزان بالایی از ورود این بیماری به خاک خود جلوگیری کند.

برچسب نصب شده «خوش آمدید»  بر روی گذرنامه ها نشانگر استقبال گرم از خانه دوم گردشگران خارجی و احیای صنعت گردشگری پس از بسته بودن نزدیک به چهار ماه به روی بازدید کنندگان بین المللی می باشد.

خدمات ویژه برای احیای گردشگری 
کارمندان فرودگاه لباس مخصوصی در جهت رعایت پروتکلهای بهداشتی به تن کرده و همچنین اتومبیلهای حمل مسافرین هرکدام تجهیزات محافظ شخصی را ارائه می دهند که همگی نشانگر اهمیت جان و سلامت مسافران و حفظ آمار بالای توریست برای مقامات این شهر می باشد.

نکته قابل توجه این است که در میان پروازهای هوایی کشورهای مختلف، هواپیمایی امارات اولین ایرلاینی است که پیش از انجام پرواز از مسافرین می خواد تا آزمایش کووید_ ۱۹ را انجام دهند و انجام این آزمایش برای هر مسافری که وارد دبی می شود ضروری می باشد.

همچنین پس از انجام هر پرواز هواپیماهای خود را با استفاده از دستگاه های ضدعفونی کننده پیشرفته ضدعفونی کرده و در حین پرواز بسته هایی شامل ماسک، دستکش و محلولهای ضد عفونی کننده را به صورت رایگان در اختیار مسافران خود قرار می دهد.

بر اساس گزارش عربین بیزینس، گردشگران ورودی موظفند نتیجه آزمایش منفی گرفته شده را طی چهار روز از پرواز ارائه دهند. اگر اینگونه نباشد، آنها باید در بدو ورود این تست را انجام دهند، اما باید تا زمانی که نتیجه مشخص نشده منتظر و در قرنطینه باقی بمانند.

همچنین بر اساس گزارشات رویترز مبنی بر وضعیت کنونی دبی، بسیاری از محدودیت‌های مسافرتی این کشور از چند هفته اخیر کاهش پیدا کرده و قوانین و محدودیت‌های داخل شهری مانند تعطیلی فروشگاه‌ها و کسب و کار شرکتهای خصوصی برداشته شده است.

گردشگری از دیرباز نجات حیات امارات خلیج فارس است
صنعت گردشگری از زمانهای گذشته یکی از راههای نجات اقتصاد یکی از هفت شیخ نشینی است که امارات متحده عربی را تشکیل می دهد.

های سیزن یا فصل رونق گردشگری که در ماه اکتبر آغاز می شود و گرمای سوزان تابستان خلیج فارس از بین می رود،  زمان خوبی برای سفر به مقاصدی خاص مانند دبی است.

دبی در سال گذشته از بیش از ۱۶.۷ میلیون بازدید کننده استقبال کرد و قبل از همه گیری بیماری کوید و فلج شدن صنعت سفرهای جهانی، هدفش دستیابی به ۲۰ میلیون ورود در سال ۲۰۲۰ بود.

در همین راستا، طلال ال شانقیتی مدیرکل محل اقامت و امور اتباع خارجی دبی در پیام ویدئویی روز یکشنبه گفت: ما در حالی که تمامی اقدامات احتیاطی لازم را انجام می دهیم، مشتاقانه آماده پذیرش گردشگر هستیم.  

دبی با داشتن منابع ناچیز نفتی در مقایسه با همسایگان، متنوع ترین اقتصاد را در خلیج فارس ایجاد کرده و با وجود رکود اقتصادی در سال های اخیر، شهرتی را در سراسر جهان به عنوان یک قطب مالی، تجاری و گردشگری  کسب کرده است

اقامت یا انتخاب روزهای تعطیل؛ پیشنهاد به گردشگران خارجی
دبی با داشتن منابع ناچیز نفتی در مقایسه با همسایگان، متنوع ترین اقتصاد را در خلیج فارس ایجاد کرده و با وجود رکود اقتصادی در سال های اخیر، شهرتی را در سراسر جهان به عنوان یک قطب مالی، تجاری و گردشگری  کسب کرده است. این شهر به خاطر مراکز بزرگ، رستوران های سطح بالا و هتل ها و استراحتگاه های پنج ستاره مشهور است.

اما صنعت گردشگری همه در حین شیوع ویروس کرونا ضربه شدیدی خورد و تولید ناخالص داخلی این شهر در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ با رشد منفی  ۳.۵ درصدی نسبت به سال قبل مواجه شد.

هواپیمایی امارات مستقر در دبی، بزرگترین هواپیمایی خاورمیانه، مجبور شد تا شبکه گسترده خود را کاهش داده و هزاران نفر از کارمندان  خود را اخراج کند.

مقامات قبل از بازگشایی مجدد در بین گردشگران بین المللی، کمپین های رسانه های اجتماعی را راه اندازی کرد و صدها رسانه تأثیرگذار را در جهت تبلیغ جاذبه های دبی مستقر کرد.

اما از آنجایی که مشاغل میهمان نوازی و دریافت مسافر از قوانین سختگیرانه ای برای حفاظت جان مسافران پیروی کنند،  اما هنوز هم برای متقاضیان بالقوه خارجی ارزش زحمت دارد. هتل ها برای جبران رکود اقتصادی خود، اقامت و یا انتخاب روز تعطیل را برای بازدید به مسافران دبی ارائه می دهند.

دو سال زمان برای احیای گردشگری 
ایسام کاظم، مدیرعامل شرکت بازاریابی جهانگردی و بازرگانی دبی گفت: شروع مجدد گردشگری و پذیرش مسافرین، با الویت هدف قرار دادن بازار داخلی، اولین گام مهم در رویکرد مرحله ای ما برای بازگرداندن شرایط عادی در صنعت گردشگری است.

شروع مجدد گردشگری و پذیرش مسافرین در امارات، با الویت هدف قرار دادن بازار داخلی، اولین گام مهم در بازگرداندن شرایط عادی در صنعت گردشگری می باشد

وی در بیانیه ای اظهار کرد که اقدامات بهداشتی و ایمنی در هتل ها برای اطمینان دادن به میهمانان و مسافران که دبی یکی از امن ترین مقصد های جهان می باشد، اجرا خواهد شد. است.

تقویت گردشگری داخلی نیز بخشی از استراتژی مقصد اصلی دیگر امارات متحده عربی، پایتخت نفت خیز ابوظبی است که از ۱۱.۳۵ میلیون بازدید کننده بین المللی در سال ۲۰۱۹ استقبال کرد.

پایتخت امارات متحده عربی دارای جاذبه های دیدنی از جمله موزه لوور ابوظبی می باشد که در اواخر ماه ژوئن پس از بسته شدن ۱۰۰ روزه، درهای خود را برای بازدید کنندگان با استفاده ماسک و دستکش باز کرد.

اگرچه هم اکنون افرادی که دارای نتایج آزمایش منفی هستند فقط اجازه ورود دارند، اما امارات اشتیاق دبی در مورد باز کردن درهای خود به روی جهانگردان خارجی را هنوز به اشتراک جدی نگذاشته است.

علی الشعبه، مدیر اجرایی گردشگری و بازاریابی برای گروه فرهنگ و جهانگردی ابوظبی گفت: برنامه ها تغییر کرده اند و ما انتظار نداریم که تعداد گردشگران سال  ۲۰۱۹ را به طور یقین داشته باشیم. دو تا سه سال دیگر طول خواهد کشید تا ما به آن تعداد بازدید کننده برسیم.

وی گفت: از امروز، موضوع گردشگری داخلی همان چیزی است که در برنامه ما وجود دارد. ما معتقدیم که گردشگری داخلی در حال حاضر مهم است و ما انتظار استقبال خیلی زود از مسافران بین المللی را نخواهیم داشت.

میزبانی استانبول نزدیک است 
سفر به ترکیه به خصوص استانبول در میان گردشگران و مسافران سراسر جهان به ویژه ایرانیان از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است زیرا به اخذ ویزا و روادید نیازی نیست و اشتراکات فرهنگی میان ایران و ترکیه وجود دارد.

علاوه بر دبی، مجوز ورود گردشگران خارجی شامل بزرگترین شهر ترکیه،  شهری رویایی در میانه دو قاره آسیا و اروپا و یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در سرتاسر دنیا،  می باشد.  آخرین گزارشهای خبرگزاریهای ترکی، در رابطه با از سرگیری پروازهای ایرانی به این کشور پس از مدت زیادی بررسی و تمدید،  تاریخ ۳۱ ام تیر ماه می باشد.  

بر اساس گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه در اواسط ماه گذشته،  وزیر امور خارجه ترکیه از برنامه‌ریزی برای برقراری مجدد پروازهای متقابل با ایران از اول آگوست خبر داده بود.

از طرفی بر اساس اعلام دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ایران، به دلیل تشدید شیوع ویروس کرونا در ایران در این روزها،  احتمال دارد پروازهای خارجی به مقصد استانبول که قرار بود طبق اعلام وزارت خارجه ترکیه از اول آگوست (۱۱ مرداد ماه) راه اندازی شود، به تعویق بیافتد و در واقع همه چیز در این شرایط بستگی به گسترش ویروس کرونا دارد.

کد خبر: ۲۸٬۵۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha