۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۴:۰۶
شاخص صنعت بانکداری تمایل به افت بیشتری دارد
صنعت بانکی در هفته ای که گذشت

شاخص صنعت بانکداری تمایل به افت بیشتری دارد

شاخص صنعت بانکداری در نزدیکی مقاومت استاتیک ۹۴۳۰ واحد با واکنش منفی روبرو شد و ۵ درصد کاهش را تجربه کرد که در حال حاضر میل به افت بیشتری دارد.

هادی بهرامی؛ بازار: صنعت بانکداری که در حال حاضر در شمار ۱۰ صنعت برتر بازار بورس و اوراق بهادار قرار دارد، در دهه ۸۰ شمسی وارد این بازار شد و در کمتر از یک دهه توانست جایگاه قابل قبولی را به دست آورد. در واقع صنعت بانکداری علی رغم زمان کمی که از پیوستنش به بازار بورس می‌گذرد، از پیشینه و بنیادی قوی برخوردار است. همانطور که میدانید تحلیل و بررسی موسسات بانکی بدلیل نقش مهمشان در اقتصاد و گردش نقدینگی کشور، حائز اهمیت میباشد؛ به همین خاطر در ادامه به گزارش تحرکات این صنعت در هفته ای که گذشت را بررسی و روند پیش روی آن را تحلیل خواهیم کرد.


گزارش بازدهی شاخص
شاخص صنعت بانکداری در بورس با ۳ درصد کاهش، هفته گذشته را به پایان رساند و اکثر سهم های بانکی به دلیل جو کل بازار بورس رنج مایل به منفی معامله شدند. این شاخص در شروع هفته گذشته ۹۱۲۲ واحد بود که تا پایان هفته معاملاتی به محدوده ۸۸۴۵ واحد رسید؛ این در حالیست که شاخص کل بورس با افت ۲ درصدی به ۲ میلیون و ۲۶۵ هزار واحد رسید و شاخص هم وزن نیز با افت ۲ درصدی به محدوده ۷۵۱ هزار واحد رسیده است که نشان میدهد ۹۹ درصد شاخص ها با یکدیگر ارتباط نوسانی و زنجیره ای دارند. طی ۳۰ ورز اخیر، در مقابلِ بازدهی مثبت ۱.۵ درصدی شاخص کل بورس و بازدهی منفی ۴ درصدی شاخص هم وزن، شاخص صنعت بانکداری منفی ۴.۲ درصد بازدهی داشته است که اگر بخواهیم نگاهی هم به بزدهی یکساله بیندازیم، شاخص صنعت بانکی از آخرین کف به آخرین سقف یکساله ۲۰ درصد و بر اساس محدوده فعلی ROI به میزان ۹ درصد بازدهی مثبت داشته است که در مقابل نرخ تورم و انتظارات سهامداران، فعلا رقمی نیست.


تحلیل تکنیکال شاخص
با توجه به تحلیل های صورت گرفته در مقالات قبلی، شاخص صنعت بانکداری در نزدیکی مقاومت استاتیک ۹۴۳۰ واحد با واکنش منفی روبرو شد و ۵ درصد کاهش را تجربه کرد که در حال حاضر میل به افت بیشتری دارد و اگر قدرت تقاضا حفظ نشود، حمایت معتبر ۸۴۰۰ واحد در دسترس خواهد بود. البته گفتن نزول بیشتر در شاخص های صنایع به این راحتی نیست و نوسان شاخص ها منجر به نوسان بیشتر سهم ها و همچنین تحریک احساسات سرمایه گذاران توسط رفتار های خسته کننده یا مثبت های پیاپی میشود. شاخص صنعت بانکی نیز از این شرایط مستثنی نیست و با نزول بیشتر تا حمایت ها، سهم های بانکی رفتار های خسته کننده ای را در قیمت ها بروز خواهند داد. اگر مقاومت استاتیک ماژور ۹۴۳۰ واحد شکسته شود، اولین هدف ۱۰۲۰۰ واحد را در نظر خواهیم گرفت و در صورت عبور از آن هم اهداف بالاتری را مشخص میکنیم.

کد خبر: ۲۸۵٬۴۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha