۲۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹
روستاهای یزد شاهد مهاجرت معکوس هستند
با افزایش خدمات‌رسانی دولت به روستاها؛

روستاهای یزد شاهد مهاجرت معکوس هستند

یزد- استاندار یزد با بیان اینکه امسال روستاهای استان با مهاجرت معکوس مواجه هستند، گفت: این مهم با توجه به خدمات دولت در بخش‌های گازرسانی، بهداشت و درمان و راه قابل پیش‌بینی بود.

به گزارش بازار، محمدعلی طالبی صبح سه‌شنبه در جلسه با دهیاران یزد که در استانداری برگزار شد، در مورد سیاست‌های حوزۀ روستایی استان گفت: توسعه روستایی همواره از اهداف مهم دولت تدبیر و امید به ویژه در استان یزد است و به دلیل فراتر بودن پتانسیل‌ و اثرگذاری روستاهای یزد نسبت به جمعیت‌شان، توجه استان به روستاها بیشتر از سهم جمعیتی آنها خواهد بود.

وی با بیان اینکه روستاییان ۱۵ درصد از جمعیت استان یزد را تشکیل می‌دهند، عنوان کرد: علی‌رغم مشکلات اقتصادی دولت، امسال نسبت به سال گذشته اعتبارات تخصیص یافته به روستاهای یزد بیشتر است و تقویت حوزه‌های گردشگری نیز بیش از پیش مورد توجه قرار می‌گیرد.

استاندار یزد اقتصاد روستایی را یکی از مراکز توجه دولت دانست و خاطرنشان کرده: با توجه به نقش روستاها در اقتصاد کشور و توسعۀ پایدار آن برای حمایت از روستاییان یزد برنامه‌های خوبی از سوی استان اندیشیده شده است.

طالبی گفت: روستاهای استان از ظرفیت‌های بالایی برای ایجاد اشتغال در حوزه گردشگری برخوردار هستند از این‌رو، دهیاران باید هنر استفاده از این ظرفیت‌ها و همچنین خلق فرصت‌های گردشگری را در دستورکار قرار دهند.

وی همچنین تقویت کشاورزی روستاها، بهسازی و مرمت قنوات، جذب سرمایه‌گذار، خیرین و مشارکت‌های مردمی برای انجام پروژه‌ها را از دیگر برنامه‌هایی بیان کرد و گفت: این مهم به توسعۀ روستاهای یزد منجر می‌شود و دهیاران باید در این زمینه‌ها همۀ توان خود را به‌کار گیرند.

استاندار یزد ادغام روستاها را موجب ایجاد هسته‌های قدرتمند روستایی دانست که به توسعه این مناطق کمک می‌کنند و بیان کرد: این موضوع می‌تواند با رضایت اهالی روستاها دنبال شود.

کد خبر: ۲۸٬۵۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha