۱۷ تیر ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۲
اردبیل نیازمند استقرار صنایع مادر است
مدیر کل امور استان‌های وزارت صمت:

اردبیل نیازمند استقرار صنایع مادر است

اردبیل- مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در سال جهش تولید استان‌هایی نظیر اردبیل نیازمند استقرار صنایع مادر هستند تا توسعه تولید و اشتغال رقم بخورد.

به گزارش خبرنگار بازار، ایرج حسن‌پور ظهر سه‌شنبه در جریان بازدید از چندین واحد صنعتی و تولیدی در اردبیل اظهار کرد: با توجه به نامگذاری سال ۹۹ به نام جهش تولید با تاکید مقام عالی وزارت و انتظار نمایندگان استان در مجلس سعی بر این است تا براساس شاخص‌های توسعه‌ای این استان اردبیل از صنایع مادر بهره‌مند شود.

وی بررسی شاخص‌های موثر را برای استقرار صنایع مادر در این استان یادآور شد و خاطرنشان کرد: سعی بر این است تا با بررسی شرایط و امکانات فراهم شده در استان فرصت سرمایه‌گذاری بیشتر در توسعه صنعتی و اقتصادی بیش از گذشته فراهم آید.

مدیر کل هماهنگی امور استان‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: حضور ما در این استان به دنبال نشست مقام عالی وزارت، استاندار اردبیل و نمایندگان استان در مجلس بود که مقرر شده تا در راستای ایجاد و راه‌اندازی چندین پروژه مهم در اردبیل برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات انجام شود.

حسن‌پور فعالیت مجموعه‌های صنعتی نظیر آرتاپلاست، الکترونیک پردازش سبلان، آرتاپان پلاست و آرتاانررژی را یادآور شد و گفت: امیدواریم در کنار تقویت این مجموعه‌های صنعتی واحدهای کارآفرین و اشتغالزای بیشتری را بر مبنای صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی در این استان فعال کرده و بیش از گذشته به تقویت این برنامه‌ها کمک کنیم.

وی افزود: هرچند در این استان سرمایه‌گذاری دولتی به نسبت سایر استان‌ها انجام نشده اما مشارکت بخش خصوصی برای راه‌اندازی واحدهای صنعتی متعدد نظیر سیمان، فولاد و تایر بسیار مناسب بوده و همچنان انتظار می‌رود با فعال کردن واحدهای راکد امکان جذب و اشتغال بیکاران منطقه فراهم آید.

کد خبر: ۲۸٬۵۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha