۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
ضرورت تقویت و ارتقای وضعیت رفاه کارگران| حمایت ها فقط در حد شعار است
بازار از زنجان گزارش می‌دهد؛

ضرورت تقویت و ارتقای وضعیت رفاه کارگران| حمایت ها فقط در حد شعار است

زنجان- کارگران چرخ تولید را می‌چرخانند و در حقیقت کارگران افسران جنگ اقتصادی هستند و در این میان سخت و زیان آور بودن باید به صورت ویژه در دستور کار دستگاه‌های ذیربط قرار گیرد.

بازار؛ گروه استان‌ها: جایگاه کارگر در دین مقدس اسلام بسیار ارزشمند است و پیامبر اسلام فردی را که به کار مشغول باشد را مجاهد در راه خدا دانسته اند و پاسداشت مقام و جایگاه کارگر همچنین از سوی ائمه اطهار(ع) و بزرگان دین مورد تاکید قبوده است.

مقام کارگری بسیار والا است ,کارگر و کارفرما دارای وظایفی مهمی هستند که در هنگام انعقاد قرارداد باید برای جلوگیری از مشکلات نکاتی رعایت شود و این موارد در روابط کاری باید رعایت شود.

ضرورت تقویت و ارتقای وضعیت رفاه کارگران| حمایت ها فقط در حد شعار است

در هر جامعه ای کارگران همواره در خط مقدم تولید و سازندگی قرار دارند و چرخ عظیم جوامع و حیات بشری را با دستان توانای خود به حرکت در می آورند.

کارگران کشور ما نیز به خصوص در شرایط تحریم های ظالمانه با تمام توان چرخ اقتصاد را در صنعت و کشاورزی و دیگر بخش ها به حرکت درآورده اند و به رغم همه مشکلات و تنگناها مانع توقف تولید و چرخ اقتصاد کشور شده اند.

حمایت از کارگران موجب به گردش در آوردن صنعت و اقتصاد کشور می‌شود

دبیر اجرایی خانه کارگر استان زنجان گفت: توان خرید و اداره زندگی برای جامعه کارگری به شدت با دشواری مواجه بوده و گرفتار عدم توازن درآمد با هزینه‌ها مواجه است.

اصغر نجاری افزود: افرادی که عامل تحقیر شدن این قشر ضعیف و نجیب جامعه هستند، واقعا مقصر بوده و مسئولان باید اجازه ندهند که خدشه‌ای به شخصیت آنان وارد شود زیرا این مسئله در روابط اجتماعی و غیره خود را نشان خواهد داد.

ضرورت تقویت و ارتقای وضعیت رفاه کارگران| حمایت ها فقط در حد شعار است

دبیر اجرایی خانه کارگر استان زنجان ادامه داد: ضعیف‌ترین و بی‌پشتوانه‌ترین قشر، قشر کارگری است، گفت: دستمزد کارگرها متناسب با تورم موجود بسیار کم است و کارگران ترجیح می‌دهند که جای دیگری کار کنند.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان زنجان در گفتگو با خبرنگار بازار،بیان داشت: کارگران با اراده پولادین خود در حرکت چرخ های اقتصاد کشور و در اعتلای نام ایران گام بر می دارند.

شعار جهش تولید با مشارکت مردم به عنوان راهبرد اقتصادی سال جاری محقق شود

طیب جعفری،به شعار سال مامگذاری شده از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: شعار جهش تولید با مشارکت مردم به عنوان راهبرد اقتصادی سال جاری محقق شود.

وی افزود: بخشی از اقتصاد استان زنجان نیز به عنوان یک استان صنعتی و کشاورزی به دست توانمند کارگران مدیریت می شود.

متناسب با رشد اقتصادی استان، شمار بیمه شدگان اجباری در زنجان از ۱۱۲ هزار نفر به مرز ۱۳۴ هزار نفر رسیده است

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان زنجان،با بیان اینکه اقتصاد استان پاسخگوی مشارکت اقتصادی افراد جویای کار است،یاد اورشد: متناسب با رشد اقتصادی استان، شمار بیمه شدگان اجباری در زنجان از ۱۱۲ هزار نفر به مرز ۱۳۴ هزار نفر رسیده است.

استاندار زنجان در گفتگو با خبرنگار بازار ، با بیان اینکه نقش اصلی در تولید بر عهده کارگران است، گفت: قراردادهای موقت کارگری، از بین برنده و کُشنده است و باید به این موضوع رسیدگی شود.

بستر کار و تولید را در استان به‌گونه‌ای فراهم کنیم که دغدغه کارفرما کاهش یافته و امنیت شغلی از این طریق ایجاد شود

محسن افشارچی تاکید کرد: ستون فقرات تولید کارگران و کارفرمایان هستند و در این میان ارزش‌گذاری به کارگر و کارفرما هرچه دقیق‌تر و جدی‌تر باشد ارزش کار نیز بالاتر می‌رود.

ضرورت تقویت و ارتقای وضعیت رفاه کارگران| حمایت ها فقط در حد شعار است

وی به مشکل امنیت شغلی کارگران اشاره کرد و گفت: اصل کار ما این است که بستر کار و تولید را در استان به‌گونه‌ای فراهم کنیم که دغدغه کارفرما کاهش یافته و امنیت شغلی از این طریق ایجاد شود.

استاندار زنجان،با بیان اینکه درد کارگران را درد خود می‌دانیم و به‌خاطر همین موضوع دستورات ویژه‌ای را برای پیگیری تأیید طبقه‌بندی مشاغل صادر کردم،افزود: این کارگران هستند که چرخ تولید را می‌چرخانند و در حقیقت کارگران افسران جنگ اقتصادی هستند.

استاندار زنجان،با بیان اینکه موضوعاتی همانند سخت و زیان آور بودن باید به صورت ویژه در دستور کار دستگاه‌های ذیربط قرار گیرد،بیان داشت: با مشکلات کارگران آشنا هستم و در یک هفته اخیر هم در دیدار با کارگران با مشکلات آن‌ها بیشتر آشنا شدم و متأسفانه برخی مشکلاتی که به‌راحتی می‌تواند حل شود به خاطر عدم تدبیر ادامه دار می‌شود.

لزوم تقویت و ارتقای وضعیت رفاه کارگران

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار بازار، از زحمات کارگران در راستای تحقق جهش تولید در کشور گفت: برخی واحدهای تولیدی استان زنجان نیازمند نوسازی هستند تا بهره‌وری آن رشد پیدا کند تاکارگران به خوبی کار کنند.

مصطفی طاهری تاکید کرد: باید به سمت افزایش صادرات حرکت کنیم و در همین کشورهای منطقه مشتریان خوبی برای محصولات واحدهای تولیدی استان زنجان وجود دارد که باید از این فرصت‌ها استفاده کرد.

وی،گفت: ارزآوری باید اولویت نخست واحدهای تولیدی بزرگ استان و کشور باشد و با ارزآوری است که وضعیت اقتصاد کشور ارتقا پیدا می‌کند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس،بر لزوم تقویت و ارتقای وضعیت رفاه کارگران تاکید کرد و افزود: باید این مهم ویژه مورد توجه قرار گیرد چرا که کارگران اقتصاد و تولید کشور را در دست دارند.

کارگران خواهان بهبود وضعیت معیشتی و قدرت خرید خود هستند

کارگر واحد صنعتی در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان مشکلات و دغدغه‌های کارگران زیاد است، افزود: توجه مسئولان به دغدغه‌های جامعه کار موضوعی اجتناب‌ناپذیر است.

بهنام احمدی تصریح کرد: کارگران خواهان بهبود وضعیت معیشتی و قدرت خرید خود هستند و قراردادهای موقت کارگری باعث خدشه‌دار شدن عزت کارگر می‌شود و کاهش کیفیت محصولات تولیدی و بهره‌وری تولید، در عدم توجه کافی به قشر کارگری بوده است.

ضرورت تقویت و ارتقای وضعیت رفاه کارگران| حمایت ها فقط در حد شعار است

دولت انقلابی در این مدتی که سر کار آمده است، می‌تواند مطالبات کارگران را رفع کند

رئیس کانون شوراهای اسلامی کار استان زنجان در گفتگو با خبرنگار بازار ،گفت: محور نام‌گذاری های شعار سال مقام معظم رهبری بر پایه اقتصادی است و باید دقیق و کارشناسی شده این شعار مورد توجه قرار گیرد .

حسن امانلو بیان داشت: به نمایندگی از تشکل‌های صنفی کارگری مجمع نمایندگان کارگران و شورای کار استان، اعتقاد دارم دولت انقلابی در این مدتی که سر کار آمده است، می‌تواند مطالبات کارگران را رفع کند.

وی با بیان اینکه کارگری که چند ماهه استخدام می‌شود، دغدغه کیفیت کار را ندارد،گفت: باید امنیت شغلی کارگران تامین شود.

مشاغل سخت و زیان آور به دلیل شرایط کاری، تاثیرات جسمی و روانی را برای کارگران در پی دارند که از سال‌ها پیش برای جبران این آثار منفی، راه‌حل بازنشستگی پیش از موعد اجرایی می‌شده است که در این راستا توجه ویژه به ساماندهی مشاغل سخت و زیان آور و ایجاد امنیت شغلی صورت گیرد.

کد خبر: ۲۸۵٬۱۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha