۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۳
تکمیل زنجیره ارزش ۵ محصول راهبردی در اولویت اقتصادی استان بوشهر است
استاندار بوشهر:

تکمیل زنجیره ارزش ۵ محصول راهبردی در اولویت اقتصادی استان بوشهر است

بوشهر- استاندار بوشهر گفت: تکمیل زنجیره ارزش ۵ محصول راهبردی شامل خرما، آبزیان، پتروشیمی، مرغ گوشتی و آهک در اولویت اقتصادی استان بوشهر است.

به گزارش خبرنگار بازار، احمد محمدی زاده بعد از ظهر سه شنبه در حاشیه بازدید از غرفه های تولید کنندگان و فعالان اقتصادی استان بوشهر در نمایشگاه بین المللی ایران اکسپو ۲۰۲۴ اظهار داشت: استان بوشهر با ۲۲ غرفه، حضور قوی و موثری در نمایشگاه داشته که حوزه اقتصادی استانداری در معرفی ظرفیت های استان بوشهر اهتمام ویژه ای دارند.

وی با تاکید بر لزوم معرفی ظرفیت های صادراتی استان بوشهر افزود: همچنین معرفی ظرفیت سایر کشورها نیز امری مهم در مبادلات تجاری است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه در دو سال اخیر بر تکمیل زنجیره ارزش محصولات راهبردی استان بوشهر متمرکز بوده ایم خاطر نشان کرد: نخستین موضوع زنجیره ارزش خرماست که بوشهر با تولید ۱۷۵ هزار تن، قطب تولید این محصول است و تکمیل زنجیره ارزش خرما، گامی بلند در جهش تولید با مشارکت مردم است.

محمدی زاده تصریح کرد: در دهه های گذشته، خرما به صورت فله ای و بسته بندی های بزرگ صادر می شد که اکنون با تکمیل زنجیره ارزش، خرما به مراحل فرآوری رسیده و امروز محصولات متنوعی از خرما تولید می شود.

وی با بیان اینکه تکمیل زنحیره ارزش آبزیان نیز دومین اولویت بوده گفت: با وجود اینکه همه مراکز تحقیقاتی میگوی کشور در بوشهر است و ۵۰ درصد میگوی ایران در استان بوشهر تولید شده، لکن برداشت در سطح هکتار، مطلوب نیست و از تولید ۴ تن در هکتار باید به چند برابر برسیم.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: اکنون تولید لارو، تولید خوراک ماهی و میگو، پرورش، فرآوری و سردخانه و صادرات در کنار هم در استان بوشهر شکل گرفته اما خلاها و ضعف هایی هم داریم که باید رفع شود.

محمدی زاده گفت: تکمیل زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی و توسعه صنایع پایین دستی نیز از دیگر اولویت های استان است.

وی افزود: در کنار خرما و آبزیان و پتروشیمی، تکمیل زنجیره ارزش مرغ گوشتی و آهک نیز دیگر اولویت استان بوشهر است.

استاندار بوشهر بیان کرد: این نمایشگاه ظرفیت جدیدی برای تحقق شعار سال ایجاد کرده که امیدوارم با مشارکت مردم در طرح های اقتصادی به نتایج خوبی برسیم.

محمدی زاده تصریح کرد: معاون امور اقتصادی استاندار، اهتمام جدی در تکمیل زنجیره ارزش محصولات راهبردی استان بوشهر دارد و در دو سال اخیر، تحولی در این عرصه ایجاد شده است.

کد خبر: ۲۸۵٬۰۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha