۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۶
اجرای پروژه‌های گردشگری از برنامه‌های راهبردی منطقه آزاد انزلی
مدیرعامل منطقه آزاد انزلی خبر داد:

اجرای پروژه‌های گردشگری از برنامه‌های راهبردی منطقه آزاد انزلی

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی با تاکید بر اینکه  اجرای پروژه‌های گردشگری از برنامه‌های راهبردی منطقه است، اظهار کرد: بازید از انزلی در حال افزایش است. در همین راستا پروژه های جدیدی تعریف شده است.

بازار؛ گروه ایران: در حاشیه نمایشگاه ایران اکسپو مدیرعامل منطقه آزاد انزلی با نگاهی به ظرفیت های سرمایه گذاری مناطق آزاد کشور گفت: برای نخستین‌بار در کشور تراز تجاری مناطق آزاد مثبت شده است، در سال‌های اخیر عمده واردات به انزلی مواد اولیه و کالاهای واسطه‌ای بوده است.

محمد سجاد سیاهکارزاده با تاکید بر اینکه یکی از مزیت‌های منطقه آزاد این است که با واردات ماشین آلات امکان تولید کالاهای مختلفی به وجود می‌آید، افزود: این کالاها بعد از تولید مبدا منطقه آزاد صادرات می شوند. در نتیجه به ارز آوری برای کشور نیز کمک می کنند.

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی با اشاره به اینکه در مقطع کنونی توسعه تجارت با کشورهای اوراسیا اولویت انزلی است، اظهار کرد: در سالهای اخیر انزلی از ظرفیت کشورهای مختلف حتی حاشیه خلیج فارس استفاده کرده است. ‌ به طوری که سرمایه‌گذاران و تجاری از کشورهای قزاقستان، روسیه، ترکیه، کشورهای عربی هم اکنون با منطق آزاد انزلی همکاری می کنند.

او با بیان اینکه در حال حاضر ۸۰ پروژه سرمایه گذاری به ارزش ۴۸ هزار میلیارد تومان در انزلی اجرایی شده اند، گفت: یکی از اولویت‌های منطقه آزاد رفع موانع اجرای این پروژه‌های منطقه است تا زودتر به بهره برداری برسند.
سیاهکارزاده با تاکید بر اینکه در سال گذشته ۶ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری محقق شده در منطقه آزاد انزلی وجود داشت، گفت: به طور قطع در سال های آینده با محقق شدن پروژه جدید سرمایه گذاری اثر آن در اقتصاد منطقه نمود پیدا می کند.

جزئیات پیشنهادهای سرمایه گذاری در انزلی

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی با اشاره به اینکه بیشتر پیشنهادهای سرمایه گذاری در انزلی برای پسکرانه بندر از ساخت انبار، سیلو، مال های تجاری گرفته پروژه های صنعتی و... است، گفت: با توجه به اینکه تسهیل در فرایند جذب سرمایه در منطقه آزاد انزلی در دستور کار قرار دارد. به همین دلیل به سرعت درخواست پروژه های سرمایه گذاران مورد بررسی قرار می گیرد و بعد مجوزهای لازم برای انجام پروژه ها صادر خواهد شد.
همچنین مدیرعامل منطقه آزاد انزلی با تاکید بر اینکه اجرای پروژه‌های گردشگری از دیگر برنامه‌های راهبردی منطقه آزاد انزلی است، اظهار کرد: بازید از منطقه آزاد انزلی در حال افزایش است. به طوری که در برخی ماهها حدود یک میلیون گردشگر از منطقه آزاد انزلی بازدید کرده اند. این موضوع نشان دهنده ظرفیت بالای منطقه آزاد برای جذب گردشگر است.
او با تاکید بر اینکه بعد از توسعه و اتصال حمل و نقل ریلی حدود ۴۰ درصد از بار حوزه جاده وارد بخش ریل خواهد شد، اظهار کرد: همچنین با ادامه توسعه حمل و نقل ریل سهم ریل منطقه از مبادلات تجاری بیشتر می شود.

توسعه زیرساخت های منطقه آزاد با توان بخش خصوصی
مدیرعامل منطقه آزاد انزلی با تاکید بر اینکه مناطق آزاد هیچگونه اعتباری از دولت دریافت نمی کنند، اظهار کرد: به همین دلیل در توسعه زیرساخت های منطقه آزاد باید از توان بخش خصوصی استفاده شود. زیرا منابع داخلی سازمان های مناطق آزاد برای اجرای پروژه ها کافی نیست.
مدیرعامل منطقه آزاد انزلی با اشاره به پتانسیل های سرمایه گذاری در بندر منطقه آزاد انزلی تصریح کرد: در شرایط کنونی در بندر انزلی یارد وجود دارد. اخیرا پیشنهاداتی جدید برای توسعه سرمایه گذاری در بندر انزلی ارایه شده است. به همین دلیل در مقطع کنونی به دنبال تسهیل سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران در منطقه آزاد انزلی هستیم.
او با اشاره به اینکه راهبرد کلان پیشبرد پروژه های اقتصادی است، گفت: در شرایط کنونی محدودیت زمین برای اجرای پروژه‌های سرمایه گذاری وجود دارد. با این حال برای اجرای پروژه ها با در نظر گرفتن همه جوانب قصد داریم فرایندها تسهیل شوند.

کد خبر: ۲۸۴٬۹۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha