۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۱
هلدینگ خلیج فارس؛ به نام بوشهر و به کام پایتخت نشینان
گزارش بازار از واگذاری سهام استقلال تهران؛

هلدینگ خلیج فارس؛ به نام بوشهر و به کام پایتخت نشینان

بوشهر- واگذاری سهام باشگاه استقلال تهران به هلدینگ خلیج فارس، اعتراض مردم و مسئولان استان بوشهر را در پی داشته و بوشهری‌ها خواستار توقف فوری این روند شدند.

بازار؛ گروه استان ها: بوشهر از استان های تاثیرگذار در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی است و علاوه بر تامین ۷۵ درصد گاز کشور، بالغ بر ۵۰ درصد تولیدات پتروشیمی کشور نیز متعلق به این استان است.

حمایت از محیط پیرامونی و کمک به توسعه استان میزبان نفت و گاز و پتروشیمی، از اساسی ترین ماموریت های متولیان امور است که تاکنون استان بوشهر به غیر از تزریق قطره چکانی برای برخی طرح ها، نصیب چندانی نداشته است.

بوشهر قطب فوتبال در دهه ۵۰ و ۶۰ بوده و حتی نخستین توپ فوتبال را ملوانان انگلیسی در این بندر وارد کردند، لکن به دلیل عدم حمایت مالی، باشگاه های مهم بوشهر به ویژه شاهین و ایرانجوان که بازیکنان بزرگی چون مهدی طارمی و مهدی قائدی و محمد محبی و حسین ماهینی و ...را به جهان فوتبال معرفی کرده اند اکنون در بدترین شرایط خود هستند و روز به روز بدتر می شوند.

منطقه ویژه پارس جنوبی چند سالی از تیم فوتبال پارس جنوبی جم حمایت کرد که البته در حد نام منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس نبود و این باشگاه نیز به لیگ دسته اول سقوط کرد و روزگار سایر ورزش های استان نیز مشخص است.

با این وجود، حمایت چند هزار میلیارد تومانی هلدینگ خلیج فارس از استقلال تهران و خرید ۸۵ درصد سهام این باشگاه، موجی از ناامیدی را در بین باشگاه های بوشهری و ورزشکاران و علاقمندان و هواداران ورزش فوتبال در این استان فوتبال‌خیز ایجاد کرده و مسئولان نیز شدیدا به این وضعیت معترض هستند.

تعدادی از فعالان ورزشی و همچنین مسئولان استان بوشهر خواستار قطع همکاری هلدینگ خلیج فارس با استقلال تهران و حمایت از تیم های استان شده اند.

مدارس فوتبال بوشهر به دلیل ضعف بنیه مالی، حال و روز خوبی ندارند

عبدالرضا رضایی از پیشکسوتان فوتبال و مدیر فعال فوتبال بوشهر در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: حمایت هلدینگ خلیج فارس از استقلال تهران به هیچ وجه پذیرفتنی نیست و باید فورا تجدید نظر شود.

وی افزود: مدارس فوتبال بوشهر به دلیل ضعف بنیه مالی، حال و روز خوبی ندارند و نیازمند حمایت مسئولان هستند.

این پیشکسوت فوتبال ابراز داشت: شاهین ایرانجوان و سایر باشگاه های بوشهری، اگر حمایت مالی شوند در سطح آسیا می توانند رقابت کنند و جامعه ورزش استان بوشهر به شدت به تصمیم هلدینگ خلیج فارس معترض است.

نماینده دشتستان: تمام دود و آلایندگی و بیماریِ صنایع نفت و گاز و پتروشیمی برای بوشهری هاست و پول آن در جیب سلبریتی های تهرانی است و این یک ظلم آشکار است

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی نیز به خبرنگار بازار گفت: واگذاری استقلال به هلدینگ خلیج فارس، ظلم به استان بوشهر است و اجازه نمی دهیم این ظلم تداوم یابد.

ابراهیم رضایی با بیان اینکه بخش عمده شرکت‌ها و سرمایه‌های هلدینگ خلیج فارس در استان بوشهر است، بیان کرد: تمام دود و آلایندگی و بیماری این صنایع برای بوشهری هاست و پول آن در جیب سلبریتی های تهرانی است و این یک ظلم آشکار است.

وی اضافه کرد: این روند غیر قانونی و ناعادلانه باید در اسرع وقت متوقف و اعلام شود.

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: از شخص رئیس جمهور و مدیران ارشد کشور انتظار داریم ورود کرده و جلوی هدررفت بیت المال را بگیرند.

صنعت نفت به مسئولیت اجتماعی خود عمل کند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر نیز در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: صنعت نفت باید به مسئولیت اجتماعی خود عمل کند و از محیط پیرامونی حمایت لازم را داشته باشد.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: پتروشیمی ها باید نگاه عادلانه داشته باشند و زمانی که دود و آلودگی باعث بیماری مردم منطقه شده، بودجه لازم را برای توسعه و پیشرفت استان و حمایت از باشگاه های ورزشی استان تامین کنند.

محمدی زاده: عمل به مسئولیت اجتماعی از وظایف صنعت نفت و گاز و پتروشیمی است و هیچ‌گونه کم کاری در این زمینه پذیرفتنی نیست

استاندار بوشهر نیز به خبرنگار بازار گفت: حمایت از باشگاه های ورزشی استان بوشهر امر مهمی است که از هلدینگ خلیج فارس انتظار می رود، بجای حمایت از تیم های سایر استان ها، از باشگاه های استان بوشهر حمایت کنند.

احمد محمدی زاده افزود: بوشهر سرشار از استعدادهای فوتبالی است که در صورت حمایت مالی، قطعا شاهد پیشرفت استان خواهیم بود.

وی اضافه کرد: عمل به مسئولیت اجتماعی از وظایف صنعت نفت و گاز و پتروشیمی است و هیچ‌گونه کم کاری در این زمینه پذیرفتنی نیست.

واگذاری استقلال به هلدینگ خلیج فارس باید متوقف شود

مسعود باقری از فعالان اقتصادی و ورزشی استان نیز در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: این ظلم در حق مردم و ورزش استان بوشهر است.

وی اضافه کرد: امروز فوتبال یک صنعت است که نیازمند سرمایه گذاری است و هلدینگ خلیج فارس به عنوان شرکت فعال در استان بوشهر، اجازه ندارد که از تیم های پایتخت حمایت کند.

این فعال اقتصادی و ورزشی گفت: مسئولان ارشد کشور باید نگاه خود را تغییر دهند و واگذاری استقلال به هلدینگ خلیج فارس باید متوقف شود.

باقری ابراز داشت: این واگذاری تحت الزامات کنفدراسیون فوتبال آسیا بوده و مردم بوشهر نباید این خسارت را متحمل شوند.

به نظر می رسد، در صورت تداوم این وضعیت و واگذاری قطعی سهام استقلال تهران به هلدینگ خلیج فارس، بیشترین ضرر را مردم بوشهر و باشگاه های ورزشی این استان متحمل می شوند.

باید منتظر تصمیم گیری جدید مسئولان ماند که آیا، پایتخت نشینان باز هم می توانند حق بوشهر را خورده و از تبعات آن در امان بمانند.

کد خبر: ۲۸۴٬۸۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • Neda IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
      1 0
      👌👌👌