۱۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸
معرفی ۳۰هزار فعال صنایع‌دستی برای دریافت تسهیلات ۱۲ درصدی
مدیرکل حمایت از تولید صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی خبر داد

معرفی ۳۰هزار فعال صنایع‌دستی برای دریافت تسهیلات ۱۲ درصدی

غلامعلی فلاح، مدیرکل دفتر آموزش و حمایت از تولید صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از شناسایی و معرفی ۳۰هزار فعال این حوزه برای ثبت نام در سامانه کارا به‌منظور در یافت تسهیلات ۱۲درصدی خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، فرهاد غلامعلی فلاح با اعلام این خبر تصریح کرد: هم زمان با شیوع ویروس کرونا و با توجه به آسیب این ویروس به فعالان حوزه صنایع‌دستی، موضوع حمایت از هنرمندان، صنعتگران، فروشندگان در دستور کار معاونت صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قرار گرفت.

او افزود: در همین خصوص اقدامات مختلفی به‌منظور حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی انجام شد که یکی از آن‌ها شناسایی ۳۰هزار هنرمند و فعال صنایع‌دستی و تجمیع اطلاعات آنها برای معرفی به جهت دریافت تسهیلات ۱۲درصدی از سامانه کارا بوده است.

فلاح با قدردانی از حمایت‌ها و همکاری‌های وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در این خصوص، اضافه کرد: امیدواریم با همکاری‌های دستگاه‌های مختلف از جمله وزارت کار روند پرداخت این تسهیلات تسریع شود و شاهد اختصاص تسهیلات به تمام این ۳۰هزار نفر باشیم.

مدیرکل دفتر آموزش و حمایت از تولید صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، مبلغ تسهیلات به ازای هر نفر ۱۲۰میلیون ریال است که البته مقرر شده است، به افرادی که فاقد بیمه نیستند نیز هر کدام تا سقف ۶۰میلیون ریال تسهیلات پرداخت شود.

او در ادامه گفت: ۳۰هزار هنرمندی که شناسایی و معرفی شده‌اند، دارای پروانه فعالیت انفرادی و یا گروهی هستند و تعدادی نیز فعالان حوزه فروش هستند.

فلاح خاطرنشان کرد: این تسهیلات به شرطی به کارگاه‌های صنایع‌دستی پرداخت می‌شود که در دوران شیوع کرونا، نیروهای خود را اخراج نکرده باشند.

کد خبر: ۲۸٬۴۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha