۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۰
تفاوت بین گواهینامه پایه ۳ و پایه ۲ و پایه ۱ / شرایط و مدارک لازم برای گواهینامه

تفاوت بین گواهینامه پایه ۳ و پایه ۲ و پایه ۱ / شرایط و مدارک لازم برای گواهینامه

بر اساس نظام جدید صدور گواهینامه ، تعداد انواع گواهینامه رانندگی صادره از ۶ نوع به سه نوع پایه۱ ، پایه۲ و پایه۳ تبدیل شد.

به گزارش بازار، بر اساس نظام جدید صدور گواهینامه ، تعداد انواع گواهینامه رانندگی صادره از ۶ نوع به سه نوع پایه۱ ، پایه۲ و پایه۳ تبدیل شد و اعتبار گواهینامه‌ ها تا سن ۶۵ سالگی ۱۰ سال، از ۶۵ تا ۷۵ پنج سال و از ۷۰ سالگی دو سال می باشد . اولین گواهینامه‌ای که می‌توان اقدام به دریافت آن کرد، گواهینامه پایه ۳ است. زمانی که ۱۸ سالگی را تمام کردید، می‌توانید برای گرفتن آن اقدام کنید. پرونده سلامت خود را تکمیل کرده و در کلاسها شرکت کنید تا بعد از انجام این مراحل گواهینامه پایه ۳ خود را بگیرید. اما داستان در مورد پایه ۲ کمی متفاوت است. 

گواهینامه پایه ۳ برای رانندگی با خودروهای سواری معمولی است،اما گواهینامه پایه ۲ برای رانندگی با خودروهای نیمه سنگینی مثل وانت و ون بوده که درصورت داتن آن می‌توانید با خودروهای سواری معمولی هم رانندگی کنید. آزمون عملی گواهینامه رانندگی پایه ۱ با کامیون و اتوبوس مسافربری گرفته می‌شود. برای قبولی در این آزمون لازم است تمام نکاتی را که در کلاس‌های نظری گفته می‌شود به خاطر بسپارید. همچنین در مورد موارد فنی ماشین‌های سنگین از جمله اتوبوس، کامیون و تریلی به میزان کافی اطلاعات داشته باشید. با داشتن همه این اطلاعات و پیش زمینه‌ها، می‌توانید هم با کامیون و هم با اتوبوس تست رانندگی را با موفقیت پشت سر بگذارید که البته توضیحات تکمیلی تر در سایت itarhdars.ir آورده شده است

برای دریافت گواهینامه رانندگی باید مدارک لازم را ارائه کرده و در ضمن در آزمون آیین نامه رانندگی که در دو مرحله برگزار می شود، با موفقیت حاضر شوید. پس از قبولی در دو مرحله آزمون آیین نامه رانندگی که نشانه از تسلط شما بر قوانین راهنمایی و رانندگی و نکات فنی خودرو است، باید در آزمون شهر یا همان آزمون عملی رانندگی که طرح درس کلی آن در کلاس ها مطرح شده، شرکت کرده و نمره حد نصاب قبولی را به دست آورید. برای دانلود نمونه سوالات امتحانی آزمون آیین نامه رانندگی می توانید به آی طرح درس مراجعه کنید.

کد خبر: ۲۸۴٬۳۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha