۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۵
بهبود اوضاع اقتصادی جهان و کاهش نرخ تورم| اقتصاد جهانی تا حد زیادی مقاوم شده است
صندوق بین المللی پول گزارش داد؛

بهبود اوضاع اقتصادی جهان و کاهش نرخ تورم| اقتصاد جهانی تا حد زیادی مقاوم شده است

صندوق بین المللی پول در تازه ترین گزارش خود، نرخ رشد اقتصاد جهانی برای سال ۲۰۲۴ را حدود ۳.۲ درصد تخمین زد که این نرخ ۰.۱ درصد بالاتر از پیش بینی قبلی این صندوق در ماه ژانویه محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار بازار؛ صندوق بین المللی پول در تازه ترین گزارش خود، نرخ رشد اقتصاد جهانی برای سال ۲۰۲۴ را حدود ۳.۲ درصد تخمین زد که این نرخ ۰.۱ درصد بالاتر از پیش بینی قبلی این صندوق در ماه ژانویه محسوب می شود.

صندوق بین المللی پول اقتصاد جهانی را به طور شگفت انگیزی، مقاوم در برابر فشارهای ناشی از تورم و تغییرات سیاست های پولی و بانکی دانسته و اعلام کرد که علیرغم تمامی مشکلات موجود، هنوز چشم انداز رشد اقتصادی برای سال جاری میلادی، هرچند اندک ولی مثبت است.

این نهاد بین المللی در ادامه گزارش خود، میزان رشد اقتصادی سال ۲۰۲۵ را نیز حدود ۳۲ درصد برآورد کرده و اعلام کرد که بعید است وضعیت اقتصاد جهانی تا سال آینده نیز تغییر چندانی را تجربه نماید.

«پییِر اولیویر گورینکاس» تحلیلگرد ارشد اقتصادی صندوق بین المللی پول در اینباره معتقد است: علیرغم پیش‌بینی‌های نگران کننده گذشته، اقتصاد جهانی به‌طور قابل‌توجهی انعطاف‌پذیر و مقاوم به نظر می رسد. رشد اقتصادی و تورم، هر دو تقریباً با سرعتی کند و آهسته در حال پیشرفت هستند.

به گفته صندوق بین المللی پول، علیرغم بهبود قابل توجه اوضاع اقتصادی در آمریکا و اروپا، چین همچنان درگیر تبعات منفی اقتصادی ناشی از دوران همه گیری کرونا بوده و هنوز فاصله معناداری با دوران پیش از همه گیری دارد. همین موضوع نیز باعث شده تا میزان تخمین رشد اقتصادی جهان، با احتیاط تخمین زده شود.

کد خبر: ۲۸۴٬۰۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha