۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۷
منتظر قیمت دلار به حمایت 61 هزار تومان باشید| دور شدن سایه اخبار منفی غیر اقتصادی از بازار ارز
تحلیل دلار در بازار امروز

منتظر قیمت دلار به حمایت 61 هزار تومان باشید| دور شدن سایه اخبار منفی غیر اقتصادی از بازار ارز

حمایت های ۶۱ و نهایتا ۵۵ هزار تومان بهترین نواحی برای خرید دلار است که بر خلاف جوسازی منفی برخی از تحلیلگران، منتظر ادامه روند صعودی دلار هستیم. با سرکوب قیمت نمیتوان از کنار واقعیت ها گذشت!!

هادی بهرامی؛ بازار: سرمایه‌ گذاری در دلار یکی از روش های مناسب کسب بازدهی از بازارهای مالی و اقلام وابسته به دلار است که تنها در صورت تحلیل درست شرایط اقتصادی میتوان در این زمینه به موفقیت دست یافت. با تحلیل تکنیکال میتوان روند قیمتی بازار ها را پیش بینی کرد و در مقاله تحلیل جامع قیمت دلار به همه متریک های تحلیل بنیادی و تکنیکال پرداختیم و در ادامه روند قیمت دلار آزاد را در کوتاه مدت بررسی خواهیم کرد.


تحلیل تکنیکال کوتاه مدت
قیمت دلار آزاد در آبان ماه ۱۴۰۲ با افزایش ۴۶ درصدی از محدوده ۵۰ هزار تومان به ۷۲ هزار تومان رسید و پس از ایجاد یک سقف تاریخی (ATH) در ۲۴ فروردین ماه امسال (۱۴۰۳)، حدودا ۱۰ درصد ریزش کرد و در حال حاضر حمایت ۶۳ هزار تومان جدی پیش رو قرار دارد پس میتوان با استفاده از این خط حمایت؛ برای خرید سهام های مرتبط با درآمد دلاری، ارز دیجیتال، صندوق های طلا و حتی تتر را زیر نظر داشت. قیمت با عبور از آخرین سقف تثبیت شده فراکتالی میتواند به اهداف بالاتری برسد و قیمت سایر بازار های وابسته را نیز افزایش دهد؛ در غیر اینصورت، اگر حمایت ۶۳ و بخصوص ۶۱ هزار تومان از دست برود، ممکن است همانند کاهش ۲۵ درصدی در اسفند ماه ۱۴۰۱ به سمت حمایت معتبر ۵۵ هزار تومان شاهد نزول قیمت باشیم. البته باید به یک مورد مهم توجه کرد؛ آن هم اینست که شرایط اقتصادی ناشی از تحریم، تورم، سیاست های بانک مرکزی، افزایش نقدینگی و احساسات سرمایه گذاران در روند قیمت دلار موثر است و در حالی که بعد از شوک احتمال جنگ فضای آرامشی را تجربه می کنیم که در صورت ادامه این روند و مداخله های بانک مرکزی در بازار درهم و اخباری مبنی بر ورود به بازار تتر ، افزایش درآمدهای ارزی دولت ناشی از افزایش قیمت و وفروش نفت از یک سو و کاهش حجم اخبار منفی غیر اقتصادی اثر گذار در تقاضای روانی بازار ، قیمت ها رو به کاهش باشد.

منتظر قیمت دلار به حمایت 61 هزار تومان باشید| دور شدن سایه اخبار منفی غیر اقتصادی از بازار ارز


سیگنال اوسیلاتورها
همچنین اوسیلاتور rsi در محدوده اشباع خرید قوی و زیر مقاومت استاتیک ماژور بلند مدت قرار دارد که نشان میدهد شاخص طمع فراتر از حد و مرز رشد کرده که البته چیز عجیبی هم نیست؛ زیرا شرایط اقتصادی ناشی از تحریم ها، تورم و نگرانی های ژئوپلتیکی باعث رشد بازار های پایه شده است. آنچه بازار نشان می دهد و انتظار میرود شاخص اشباع قیمت را کمی کاهشی کند و همان محدوده ۶۱ هزار تومان میتواند کف خوبی حداقل در میان مدت باشد. اوسیلاتور macd نیز یک واگرایی کاملا مشهود دارد و نشانگر ضعف روند و حجم تقاضا است که باز هم میتوان همانند آر اس آی، یک استراحت کوتاه مدتی برای قیمت در نظر گرفت و در نهایت شاخص های مووینگ اوریج ema و sma ها در بازه بلند مدت یک کراس طلایی golden cross زده اند که سیگنال صعودی قیمت تا اواسط ۱۴۰۴ را صادر کرده است.

کد خبر: ۲۸۴٬۰۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha