۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۲
شب عجیب و غریب یزدی ها | سیلاب مهمان ناخوانده خیابان و خانه مردم شد 
بازار گزارش می‌دهد؛

شب عجیب و غریب یزدی ها | سیلاب مهمان ناخوانده خیابان و خانه مردم شد 

یزد- بارش شدید و البته عجیب باران در یزد منجر به بروز سیلابی بزرگ در این شهرستان کویری شد. 

بازار، گروه استان‌ها: استقرار سامانه کم فشار بارشی در استان یزد از روز گذشته سبب بارش بسیار شدید و عجیب باران شد. باران در ساعات بعد از ظهر سه شنبه اوج گرفت و با فرا رسیدن شامگاه به روان آب تبدیل شد.

کم کم شدت باران در بامداد امروز، چهارشنبه به بروز سیلاب در شهرستان یزد و نواحی مجاور، منجر شد به گونه ای که سیلاب وارد خیابان ها و معابر شده و حتی راه را بر خودروها نیز بست. بسیاری از خیابان های یزد دچار آبگرفتگی شدید شدند و آب وارد کوچه ها و خانه های مردم شد. از صبح امروز چهارشنبه اکیپ های شهرداری در حال رفت و روب و بازگشایی مسیر تردد در شهر یزد هستند اما مدارس به صورت غیرحضوری و در بستر شاد برگزار شده است.

اعتراض مردم

شرایط در یزد غیرعادی است، تردد مختل شده و گروه های امدادی و در حال امداد رسانی هستند از طرف دیگر ستاد مدیریت بحران فرمانداری نیز تشکیل جلسه داده و میزان خسارات در حال برآورد است. رسانه های محلی از آسیب رسیدن به چندین خانه و خودروهای مردم خبر می دهند اما مسئولان استانداری یزد و یا فرمانداری مرکز استان تاکنون میزان خسارات وارده به مردم در این استان را اعلام نکرده اند همچنین رسانه های محلی فرونشست عمیق زیرگذر میدان امام حسین(ع) یزد خبر دادند.

این موضوع اما با تائید مسئولان استان یزد همراه شد. همچنین مدیریت بحران استان یزد شب گذشته مجبور به قطع برق در برخی نواحی استان یزد شامل شهرستان یزد، تفت و باغشهر شد موضوعی که قدری مردم را نگران کرد اما مسئولان اعلام کرده اند که جای نگرانی نیست.

در فضای مجازی اما مردم ضمن انتقاد شدید از شرایط پیش آمده بعد از باران شدید، به فقدان مدیریت بحران در شهرستان یزد اعتراض دارند. مردم عقیده دارند که هر وقت اندک بارانی در شهر یزد می بارد، آب در خیابان های شهر می ایستد و شرایطی شبیه به سیلاب را پدید می آورد موضوعی که هنوز مسئولان نتوانسته‌اند برای حل آن راهکاری پیدا کنند.

شب عجیب و غریب یزدی ها | سیلاب مهمان ناخوانده خیابان و خانه مردم شد 

خسارت خانه های قدیمی

دیشب در شهر تفت ۵۱ میلیمتر باران باریده و میزان بارندگی در یزد نیز ۲۳ میلیمتر اعلام شده است. آبگرفتگی شدید شهر یزد که فیلم آن نیز در خبرگزاری تحلیل بازار استان یزد منتشر شد، ناشی از بالا آمدن و سر ریز شدن رودخانه همجوار یزد است.

رسانه های دولتی در یزد تائید کردند که شب گذشته به دلیل بارش باران و سر ریز کردن رودخانه تفت و بروز سیلاب در شهر یزد، چند خانه قدیمی آسیب دیده است. این رسانه ها البته اعلام نکرده اند که این خانه ها در چه منطقه ای بوده است.

خبرگزاری دولت در این باره نوشت: دیشب مدیریت بحران یزد از قطع شدن برق برخی مناطق استان، آسیب رسیدن به خودروها، تخریب برخی منازل قدیمی ، بسته شدن برخی مسیرها و گرفتار شدن تعدادی از خودروها در برخی مسیرها خبر داد.

ادامه بارش‌ها تا پنجشنبه

ورود آب به سطح جاده یزد مهریز صبح امروز چهارشنبه، سبب وازگونی دست کم شش خودرو شد که این حادثه البته جان باخته ای به دنبال نداشت. طبق اعلام سازمان هواشناسی، بارش باران در استان یزد تا پنجشنبه ادامه دارد در نتیجه از مردم خواسته شده تا در مناطق مرتفع، آبگیرها، مسیر رودخانه ها و مسیل ها حضور پیدا نکنند.

شایعاتی از جمله تخلیه برخی از مناطق در استان یزد به دلیل بروز سیل دست به دست می شود که مسئولان از مردم خواسته اند به این شایعات توجه نداشته و اخبار را از منباع موثق دریافت کنند در نهایت باید گفت شرایط توسط مدیریت بحران استان یزد در دست کنترل بوده و پیک اصلی بارش به اتمام رسیده است.

پیش بینی هواشناسی برای امروز یزد تداوم بارش باران و افزایش ابر است بیشینه و کمینه دمای هوای مرکز استان یزد برای امروز ۱۴ و ۱۲ درجه بالای صفر اعلام شده است. فردا نیز بارش ها در این استان ادامه خواهد داشت اما به صورت چشم گیری از میزان آن کاسته می شود.همزمان با بامداد و صبح جمعه، آرامش به آسمان استان یزد باز خواهد گشت.

کد خبر: ۲۸۳٬۹۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha