۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۷
یزد تا ۵ سال آینده در تولید گوشت قرمز خودکفا می شود
معاون جهاد کشاورزی یزد:

یزد تا ۵ سال آینده در تولید گوشت قرمز خودکفا می شود

یزد- غیب اللهی، معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی یزد با اشاره به تامین گوشت قرمز مورد نیاز یزد از استان های همجوار از خودکفایی برای تولید تا پنج سال آینده خبر داد.

مهدی غیب اللهی در گفت و گو با خبرنگار بازار بیان کرد: سالانه ۱۸ هزار تن گوشت قرمز در استان تولید می‌شود که از این میزان گوشت قرمز، ۱۲ هزار تن گوشت گاو و گوساله و ۶ هزار تن گوشت گوسفندی است.

وی ادامه داد: ۱۲۰ هزار دام سنگین و ۶۵۰ هزار دام سبک در دامپروری‌ها و مجتمع‌های دامی استان وجود دارد و با توجه به اینکه ۷۰ درصد ذائقه مردم استان گوشت گوسفندی است؛ سه هزار تن نیازمندی‌های گوشت گوسفندی استان را از استان‌های همجوار تامین می‌کنیم که با احداث مگافارم‌ها و مجتمع‌های دامپروری و دامداری‌های سبک، در بازده زمانی سه تا پنج سال به دنبال خودکفایی در تامین گوشت قرمز در استان هستیم.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی یزد درباره درخواست برخی سرمایه گذاران برای ایجاد مجتمع‌های دامپروری تصریح کرد: زیرساخت‌های لازم در زمینه آب، برق و گاز را برای متقاضیانی که می‌خواهند در ایجاد مجتمع‌های دامپروری سرمایه گذاری کنند، ایجاد می‌کنیم تا شاهد توسعه صنعت و احداث و افتتاح مجتمع‌های دامپروری در شهرستان میبد باشیم.

کد خبر: ۲۸۳٬۷۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha