۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۲
با یک میلیون میشه طلا خرید؟ | معرفی صندوق های طلا

با یک میلیون میشه طلا خرید؟ | معرفی صندوق های طلا

امروزه با توجه به وضعیت اقتصادی حاکم بر کشور اکثرا افراد طلا را به عنوان یک گزینه مناسب برای سرمایه گذاری در دوران رشد تورم انتخاب کرده‌اند.

به گزارش بازار، امروزه با توجه به وضعیت اقتصادی حاکم بر کشور اکثرا افراد طلا را به عنوان یک گزینه مناسب برای سرمایه گذاری در دوران رشد تورم انتخاب کرده‌اند. البته سرمایه گذاری روی این فلز گران‌بها گاهی اوقات نیاز به سرمایه زیادی دارد و همین موضوع باعث شده است که اکثر افراد نتوانند روی این دارایی با ارزش سرمایه گذاری کنند.

صندوق‌های طلا به عنوان یکی از بهترین راه‌های سرمایه گذاری غیر مستقیم روی طلا محسوب می‌شوند که راه سرمایه گذاری روی این فلز با ارزش را برای شما راحت و هموار کرده‌اند. شما میتوانید از طریق صندوق‌های طلا بورس به راحتی و حتی با سرمایه ۵۰۰ هزار تومان یا ۱ میلیون سرمایه گذاری خود را روی طلا آغاز کنید و در این بازار سود زیادی به دست بیاورید.

در ادامه این مطلب قصد بررسی و معرفی برخی از بهترین و مهمترین صندوق‌های طلا بورس را داریم پس ادامه این مطلب را اصلا از دست ندهید.

صندوق طلا بورس چیست؟

در بازار بورس صندوق‌های سرمایه گذاری زیادی مشغول به فعالیت هستند که یکی از این صندوق‌های سرمایه گذاری، صندوق طلا است. صندوق‌های سرمایه گذاری طلا جز صندوق‌های قابل معامله یا ETF به شمار می‌آیند.

از این رو برای سرمایه گذاری و خرید واحدهای این صندوق تنها کافی است از طریق کارگزاری‌های معتبر نماد صندوق مورد نظر خود را جستجو کرده و سپس اقدام به سرمایه گذاری و خرید واحدهای صندوق کنید. البته سرمایه گذاری روی طلا اصلا کار ساده‌ای نیست و لازم است از قبل با روش‌های سرمایه گذاری روی طلا آشنا شوید، از این رو به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتما در دوره سرمایه گذاری در طلا شرکت کنید.

معرفی بهترین صندوق‌های طلا بورس

همان طور که گفته شد، در حال حاضر صندوق‌های قابل معامله زیادی در بورس وجود دارند که به شما اجازه می‌دهند با کمترین میزان سرمایه، روی طلا سرمایه گذاری کنید و سود زیادی را به دست بیاورید. برخی از بهترین صندوق‌های طلا بورس شامل موارد زیر می‌شوند:

صندوق طلا مفید

صندوق سرمایه گذاری طلا مفید با نماد عیار یکی از بهترین صندوق‌های سرمایه گذاری طلا بورس محسوب می‌شود که در طی سال‌های حضور خود در این عرصه توانسته است عملکرد و بازده بسیار خوبی از خود نشان دهد.

این صندوق سرمایه گذاری مبتنی بر گواهی سپرده سکه طلا و شمش طلا است و از این رو اکثر دارایی‌های این صندوق سرمایه گذاری صرف خرید و سرمایه گذاری روی سکه و شمش طلا می‌شود. با توجه به عملکرد و بازدهی که صندوق طلای عیار در طی سال‌های اخیر داشته، می‌تواند گزینه بسیار مناسب برای سرمایه گذارانی باشد که نمی‌توانند ریسک زیادی را تحمل کنند.

صندوق طلا زرین آگاه

یکی دیگر از بهترین صندوق‌های سرمایه گذاری طلا بورس، صندوق طلای زرین آگاه است. این صندوق سرمایه گذاری فعالیت خود را با نماد مثقال از تاریخ ۸ دی سال ۱۴۰۰ آغاز کرد. مدیران صندوق طلای زرین آگاه، شرکت سبد گردان آگاه است. این صندوق سرمایه گذاری نیز توانسته است با مدیریت حرفه خود، بازده و عملکرد بسیار خوبی و مناسبی را در بازار بورس از خود به نمایش بگذارد.

صندوق طلای کیان

صندوق طلای کیان یکی دیگر از صندوق‌های سرمایه گذاری طلا بورس است که با نماد گوهر فعالیت خود را شروع کرده است. اکثر دارایی‌های این صندوق روی طلا ۱۸ عیار و سکه طلا سرمایه گذاری می‌شود و به همین دلیل توانسته است در طول یک سال گذشته حدود ۱۵۱ درصد بازدهی و سود داشته باشد.

در حال حاضر و در تاریخ نگارش این مطلب هر واحد از این صندوق سرمایه گذاری با قیمت ۲۰ هزار تومان قابل معامله است و شما میتوانید به هر میزان که خواستید واحدهای این صندوق را خریداری کنید.

بخش کوچکی از دارایی‌های این صندوق سرمایه گذاری روی سپرده‌های بانکی و اوراق با درآمد ثابت سرمایه گذاری می‌شود از این رو اگر نمی‌تواند ریسک زیادی را در سرمایه گذاری تحمل کنید، این صندوق سرمایه گذاری می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای شما باشد.

images_1713523852_66224c8c0b0b4.webp

صندوق طلا لوتوس

صندوق سرمایه گذاری طلا لوتوس به عنوان یکی از قدیمی‌ترین صندوق‌های سرمایه گذاری طلا بورس شناخته می‌شود. این صندوق سرمایه گذاری که با نماد طلا فعالیت خود را آغاز کرده است، طلای ۱۸ عیار را به عنوان دارایی اصلی و پایه خود انتخاب کرده است و اکثر سرمایه‌های این صندوق به خرید طلای ۱۸ عیار اختصاص داده می‌شوند.

صندوق سرمایه گذاری پشتوانه لوتوس با بازده ۱۵۵ درصدی که در طی سال گذشته داشته است به عنوان یکی از پرسودترین صندوق‌های سرمایه گذاری طلا بورس شناخته می‌شود. در حال حاضر افراد می‌توانند هر واحد از این صندوق سرمایه گذاری را با قیمت ۳۰ هزار تومان تهیه کرده و سرمایه گذاری خود را روی طلا آغاز کنند.

البته حداقل مبلغ مشخص شده برای سرمایه گذاری روی صندوق‌های طلا حدود ۵۰۰ هزار تومان است و از این رو شما برای سرمایه گذاری روی این صندوق طلا نیازی به سرمایه زیادی ندارید. با این حال باید درآمد و پس انداز خود را به مرور زمان افزایش دهید تا بتوانید بیشتر روی طلا سرمایه گذاری کرده و سود زیادی را به دست بیاورید. برای این کار به حتماً آموزش هوش مالی را پشت سر بگذارید.

صندوق طلا زرافشان امید ایرانیان

صندوق طلای زرافشان امید ایرانیان که با نماد زر در بورس شناخته می‌شود، در طی سال گذشته توانسته است بازده ۱۳۱ درصدی داشته باشد. البته این صندوق سرمایه گذاری در مقایسه با دیگر صندوق‌های طلا بورس سود کمتری را برای سرمایه‌گذاران به دست آورده است از این رو نمی‌تواند گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری روی طلا باشد.

صندوق طلا کهربا

صندوق سرمایه گذاری کهربا یکی از بهترین صندوق‌های سرمایه گذاری روی طلا محسوب می‌شود که فعالیت خود را با نماد کهربا از تاریخ ۲۲/۰۷/۱۴۰۲ آغاز کرده است. اکثر دارایی‌های این صندوق طلا روی اوراق بهادار مبتنی بر سکه طلا سرمایه گذاری می‌شوند. در حال حاضر مدیریت دارایی‌های این صندوق سرمایه گذاری توسط خود مدیر سرمایه گذاری صندوق انجام می‌گیرد.

images_1713523863_66224c975bd25.webp

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم تا به صورت کامل و مختصر به معرفی برخی از بهترین صندوق‌های سرمایه گذاری بورس بپردازیم. همان طور که گفته شد، صندوق‌های طلا بورس از نوع صندوق‌های قابل معامله یا ETF هستند و از این رو شما می‌توانید به راحتی از طریق کارگزاری‌های معتبر اقدام به خرید و فروش واحدهای این صندوق‌ها کرده و روی طلا سرمایه گذاری کنید. زمان دقیق معاملات صندوق‌های طلا بازار سرمایه، روزهای کاری از ساعت ۱۳:۳۰ تا ساعت ۱۶ است.

توجه داشته باشید که بازدهی صندوق‌های سرمایه گذاری طلا کاملا مبتنی بر قیمت طلا است و از این رو قبل از خرید و فروش واحدهای این صندوق‌ها، به تحلیل‌های معتبر در خصوص قیمت طلا توجه کافی داشته باشید.

سوالات متداول

آیا سود صندوق‌های طلا تضمینی است؟

بازدهی و سود صندوق‌های طلا بر اساس قیمت‌های بازار مشخص می‌شود و این صندوق‌های سرمایه گذاری سود ثابت و تضمین شده‌ای ندارند.

نوسانات تعیین شده صندوق‌های طلا چقدر است؟

به طور کلی محدوده نوسان صندوق‌های طلا حدود ۱۰ درصد مشخص شده است.

چطور واحدهای صندوق طلا در بورس تهیه و خریداری کنیم؟

برای خرید واحدهای صندوق طلا در بورس نیاز به کد بورس دارید. پس از تهیه کد بورس میتوانید با ورودی به سامانه معاملات آنلاین کارگزاری مورد نظر خود، در بازه زمانی ساعت ۱۲ تا ۱۵ با جستجوی نماد صندوق مورد نظر خود اقدام به خرید واحدهای صندوق و سرمایه گذاری روی طلا کنید.

کد خبر: ۲۸۳٬۷۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha