۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۳
۳۵ مدرسه در گلستان به نهالستان تبدیل شدند| درختکاری در ۵۳۲ هکتار از سواحل خزر
رئیس اداره جنگلکاری منابع طبیعی گلستان:

۳۵ مدرسه در گلستان به نهالستان تبدیل شدند| درختکاری در ۵۳۲ هکتار از سواحل خزر

گرگان، مقسم، رئیس اداره جنگلکاری منابع طبیعی گلستان گفت: با توجه به ساحلی که در شهرستان‌های گمیشان، بندر ترکمن و بندر گز وجود دارد ۵۳۲ هکتار شناسایی شده که این مساحت باید در چهار سال نهال کاری شود.

رسول مقسم در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به طرح کاشت یک میلیارد نهال طی چهار سال در سراسر کشور، اظهار کرد: در راستای این طرح بایستی هر سال ۲۵۰ میلیون اصله نهال در سطح کشور کشت شود.

رئیس اداره جنگلکاری، پارک ها و ذخیره گاه های جنگلی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان افزود: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر کاشت سه اصله درخت توسط هر ایرانی و ابلاغ ریاست جمهوری در خصوص این طرح به وزارت جهاد کشاورزی و سازمان مراتع و جنگل‌های کشور، سهم استان گلستان ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار اصله در بخش تولید و پنج میلیون اصله در بخش کاشت است.

وی گفت: این طرح در چهار قالب فضای سبز، زراعت چوب، جنگل کاری و احیاءعرصه‌های مرتعی و بیابانی به استان گلستان ابلاغ شد.

وی بیان کرد: با توجه به ساحلی که در شهرستان‌های گمیشان، بندر ترکمن و بندر گز وجود دارد ۵۳۲ هکتار شناسایی شده که این مساحت باید در چهار سال نهال کاری شود.

مقسم اضافه کرد: این اقدام آغاز شده و اکنون هشت هکتار از سواحل استان را درختکاری کرده ایم و کارهای مقدماتی دو پروژه زراعت چوب با مساحت ۱۴۳ هکتار در بندرگز و ۵۰ هکتار در بندر ترکمن انجام شده که در سال ۱۴۰۳ اجرایی می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به ۱۳۱۰ تفاهم‌نامه شهرستانی و ۱۸ تفاهم نامه استانی که با دستگاه‌ها منعقد شد، اتفاق خوب دیگری که در این طرح رقم خورد تبدیل ۳۵ مدرسه در سطح استان به نهالستان است که در این مدارس نهال تولید و کاشت می‌شود.

کد خبر: ۲۸۳٬۵۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha