۱۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰
کلیات ۴ پایانه صادراتی تخصصی در سیستان وبلوچستان به تصویب رسید
معاون استاندار سیستان وبلوچستان:

کلیات ۴ پایانه صادراتی تخصصی در سیستان وبلوچستان به تصویب رسید

زاهدان- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: کلیات چهار پایانه صادراتی تخصصی به منظور بهره‌گیری از فرصت مرز و رونق صادرات در کارگروه صادرات غیرنفتی این استان مصوب شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، ماندانا زنگنه در کارگروه صادرات غیرنفتی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با تقویت و ایجاد زیرساخت‌های تجاری و راه‌اندازی پایانه‌های صادراتی می‌توان گام‌های مؤثری در راستای ارتقای جهش تولید برداشت و کشور به جای یک وارد کننده به صادرات کنندهای قدر مبدل شود.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده پایانه صادراتی معدن و شیلات در چابهار و پایانه صادراتی تخصصی نفت و گاز در ریمدان و میرجاوه به تصویب اعضای کارگروه صادرات غیر نفتی سیستان و بلوچستان رسید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان ادامه داد: در این راستا سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بر اساس کلیات مصوب این پایانه‌های صادراتی مکلف شد اعلام حضور برای جذب سرمایه گذار دهد تا با توجه به حجم قابل توجهی از سرمایه مورد نیاز در این بخش از بین متقاضیان افرادی که توان فنی و مالی دارند را انتخاب کند تا آنان برای راه‌اندازی اقدامات لازم را انجام دهند.

وی تاکید کرد: پایانه‌های صادراتی یک زیر ساخت است که صادرات را تسهیل می‌کند به طوریکه سایر صادر کنندگان نیز می‌توانند از این زیر ساخت‌ها ایجاد شده بهره‌مند شوند.

زنگنه بیان کرد: همچنین با توجه به غیر فعال بودن ۲ پایانه صادراتی موجود در سیستان و بلوچستان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان باید پیگیری‌های لازم را در زمینه فعال کردن این پایانه‌ها در اولویت قرار دهد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه قرار گرفتن سیستان و بلوچستان در همسایگی ۲ کشور افغانستان و پاکستان و نیز در اختیار داشتن تنها بندر اقیانوسی ایران اسلامی سبب شده تا مزیت‌های فراوان تجارت مرزی در این بخش از کشور ایجاد شود توسعه اقتصاد مرز می‌تواند زمینه ساز جهش تولید و توسعه استان باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان تاکید کرد: قرابت فرهنگی، برخورداری از مرز مشترک و توانمندی اقتصادی، بازار بکر و کم رقابت، مکمل بودن اقتصاد این استان و کشور همسایه از جمله مزیت‌ها و نقاط قوت تجارت منطقه با کشورهای همجوار آن است.

کد خبر: ۲۸٬۳۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha