۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۰
برگزاری نشست مشترک فعالان اقتصاد دیجیتال ویتنام و روسیه با هدف توسعه همکاری های دوجانبه
سفارت ویتنام در مسکو خبر داد؛

برگزاری نشست مشترک فعالان اقتصاد دیجیتال ویتنام و روسیه با هدف توسعه همکاری های دوجانبه

سفارت ویتنام در مسکو از برگزاری نشستی مشترک میان بیش از ۱۰۰ شرکت فعال در اقتصاد دیجیتال این کشور و روسیه خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ سفارت ویتنام در مسکو از برگزاری نشستی مشترک میان بیش از ۱۰۰ شرکت فعال در اقتصاد دیجیتال این کشور و روسیه خبر داد.

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی سفارت ویتنام، این نشست با هدف افزایش همکاری های دوجانبه در زمینه بخش های مختلف تاثیرگذار در اقتصاد دیجیتال از جمله امنیت سایبری، شهرهای هوشمند، بانکداری دیجیتال و راهکارهای توسعه زیرساخت های لازم برای این نوع اقتصاد برگزار شده است.

دو طرف همچنین فرصت های سرمایه گذاری مشترک در زمینه توسعه اقتصاد دیجیتال را مورد بررسی قرار دادند. لازم به ذکر است، ویتنام طی سال های اخیر از پیشرفت روزافزون و چشمگیری در زمینه توسعه اقتصاد دیجیتال و زیرساخت های لازم برای آن برخودار بوده و بر اساس آمار منتشر شده از سوی وزارت اطلاعات و ارتباطات این کشور، تنها در سال ۲۰۲۳، بیش از ۱۶.۵ درصد تولید ناخالص داخلی ویتنام از طریق اقتصاد دیجیتال تامین شده است.

همچنین دولت ویتنام نرخ رشد سالانه ۲۰ درصدی را برای اقتصاد دیجیتال این کشور در نظر گرفته و قصد دارد با همکاری چین، روسیه و شرکای غربی خود به این هدف دست یابد. بنابر اعلام وزارت اطلاعات و ارتباطات ویتنام، طی سال گذشته میلادی، سهم اقتصاد مبتنی بر اینترنت در این کشور حدود ۳۰ میلیارد دلار برآورد شده که رشد ۱۹ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۲ را شاهد بوده است.

کد خبر: ۲۸۳٬۲۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha