۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۵
«رشد اقتصادی» ۶درصدی دستاورد دولت و ملت است | ۵ هزار روستای کشور آبرسانی شد
رئیس جمهور:

«رشد اقتصادی» ۶درصدی دستاورد دولت و ملت است | ۵ هزار روستای کشور آبرسانی شد

دامغان -رئیس جمهور با بیان اینکه دولت سیزدهم علی رغم تمام مشکلاتی که در ابتدای امر داشت توانست رشد اقتصادی را افزایش دهد، گفت: رشد اقتصادی بیش از شش درصد دستاورد دولت و ملت است.

به گزارش خبرنگار بازار، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر جمعه در جمع مردم دامغان در مصلای این شهرستان ضمن اشاره به مطالبه جدی مردم دامغان در زمینه دانشکده علوم پزشکی و بهداشت و درمان تاکید کرد: در زمینه تامین نیازهای شهرستان دامغان به خصوص به متخصصان درمانی و بهداشتی می توان از امکانات و ظرفیت پزشکان دیگر نقاط استفاده کرد اما بهتر آن است که بتوانیم در این شهرستان مسئله کادر سازی و تربیت نیروهای مستعد را داشته باشیم

وی از فعال شدن دانشکده پزشکی دامغان به مثابه تامین کننده نیروی مورد نیاز مراکز درمانی و بهداشتی شهرستان حمایت کرد و افزود: این مرکز می تواند نیاز درمانی دامغان و حتی دیگر نقاط همجوار را نیز فراهم سازد.

رئیس جمهور با بیان اینکه مسئله آب برای کل استان سمنان اهمیت دارد، گفت: دولت سیزدهم که آغاز به کار کرد، ناترازی هایی در زمینه آب و برق و تنش های آبی روبرو شد و در بخش های قابل توجهی از کشور این امر مشاهده می شد اما نگاه ما نه تنها به آب و گاز بلکه نسبت به مسکن، اشتغال و مسائلی که کشور با آنها مواجه بود، حل مسئله است.

رئیسی با بیان اینکه شروع کار دولت سیزدهم با کرونایی همراه شد که تلفات ۷۰۰ نفری در کشور داشت اما نگاه ما به درگاه خداوند متعال بود و دستان توانای جوانان و شعار مان هم همان شعار شهیدان بود که ما می توانیم لذا ظرف مدت کوتاهی شرایط عوض شد.

وی با بیان اینکه نسبت به مسائل اقتصادی که دشمن تصور می کرد با اقداماتش می تواند کشور را از جهت تولید متوقف کند، رشد اقتصادی را متوقف کند و می تواند بیکاری را توسعه دهد و نارضایتی ها را بیشتر کند و در کنار آن ناهنجاری فرهنگی رخ دهد اما یکباره شرایط متفاوت شد، افزود: با عنایت خدا و کمک مردم ما در این دو سال و نیم اخیر توانسته ایم اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.

رئیس جمهور ایران اسلامی گفت: در سال ۱۴۰۰ بر خلاف ده سال گذشته که کمتر از یک درصد رشد اقتصادی را در کشور شاهد بودیم، توانستیم شاهد چهار درصد رشد اقتصادی باشیم آن هم تنها در شش ماهه دوم سال؛ در ۱۴۰۱ نیز شاهد رشد قریب به پنج درصد را شاهد بودیم و در سال ۱۴۰۲ اعلام شد شش درصد کشور رشد اقتصادی دارد.

رئیسی در ادامه با بیان اینکه هشت هزار و ۴۰۰ واحد راکد در دولت سیزدهم به چرخه تولید بازگشته است، تاکید کرد: برخی از واحد های راکد شده حتی ۱۲ سال مسکوت باقی مانده بود اما به حمد الله با تلاش های صورت گرفته به چرخه تولید بازگشته اند .

وی با بیان اینکه در استان سمنان ۲۰۱ واحد راکد تولیدی به چرخه تولید بازگشته است، تاکید کرد: گزارشی که استاندار سمنان داده این است که در دولت سیزدهم هیچ واحد تولیدی و صنعتی تا به امروز تعطیل نشده و دولت نمی گذارد که واحدی تعطیل شود.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به تصمیمات دولت در زمینه رفع مشکل کم آبی در استان سمنان تاکید کرد: در همین سفر استانی تصمیمات خوبی در زمینه تامین آب مورد نیاز استان اخذ شده و اقدامات در دست پیگیری هستند.

رئیسی با بیان اینکه در مواجهه با آب دو رویکرد وجود دارد، مدیریت تامین آب و مدیریت مصرف آب؛ ما معتقد هستیم که مدیریت مصرف از تامین آن کم اهمیت تر نیست دولت شروع به مدیریت آب کرده است، افزود: ما در ابتدای دولت اعلام کردیم که ده هزار روستا با مشکل آب روبرو هستند امروز اعلام می کنیم با گذشت دو نیم سال از دولت پنج هزار روستا آب رسانی شده است.

وی در ادامه ضمن بیان اینکه شب گذشته در شاهرود یک نشست حل مسئله با حضور مسئولان ارشد استانی و کشوری برگزار شد، تاکید کرد: روش دولت حل مسئله است برخی کارها را باید حل کرد و با نامه و بخشنامه مشکلی حل نمی شود لذا روش دولت این است که مسئولان را دور هم جمع و مشکلات را میدانی رصد می کند تا گرفتاری های یک طرح اجرا نشده و یا یک مشکل همانجا حل شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه هدف دولت مانع زدایی از مسائل است، گفت: مسائل مختلف استان سمنان به خصوص آب مورد نیاز شهرستان های استان از جمله مهمترین موضوعاتی بود که در نشست حل مسئله شب گذشته با حضور وزیر نیرو و دیگر مسئولان به بحث گذارده شد ان شالله با همت مردم و پیگیری مسئولان، مشکلات آب حل خواهد شد به خصوص این امر خبر خوبی برای کشاورزان و پسته کاران دامغانی است که محصولات شان برای کشور نام آور است.

رئیسی با اشاره به مسئله راه و مشکلات شهرستان تاکید کرد: پنج مصوبه تنها برای مسائل دامغان در دور دوم سفر استانی هیات دولت سیزدهم به استان سمنان اختصاص یافته که تلاش شده مطالبات مردم در آن گنجانده شود.

کد خبر: ۲۸۳٬۰۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha