۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۶
۹۹ درصد نیاز دارویی کشور در داخل تولید می‌شود
وزیر بهداشت:

۹۹ درصد نیاز دارویی کشور در داخل تولید می‌شود

سمنان- وزیر بهداشت گفت: با توان، ظرفیت و توانی که در کشورمان وجود دارد هم اکنون ۹۹ درصد از نیاز دارویی ایران در داخل کشور تولید می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، بهرام عین الهی صبح پنجشنبه در بازدید از بازدید از طرح‌های بهداشت و درمان سمنان در قالب سفر دوم هیات دولت سیزدهم به استان سمنان، تاکید کرد: با توان، ظرفیت و توانی که در کشورمان وجود دارد هم اکنون ۹۹ درصد از نیاز دارویی ایران در داخل کشور تولید می شود.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های خوبی به لحاظ تولید دارو در کشور وجود دارد و سمنان نیز یکی از استان های مهم تولید داروهای دامی و انسانی است، گفت: باید از این ظرفیت ها بهره برداری بهتری داشته باشیم.

وزیر بهداشت کابینه سیزدهم همچنین گفت: تولید چند دارو کمیاب و تخصصی در شهرک صنعتی سمنان نشان از توانمندی های بالای این استان دارد.

عین الهی همچنین گفت: شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند ضمن تولید دارو به حوزه تأمین مواد اولیه دارو در داخل کشور هم بپردازند تا از واردات مواد اولیه داروهای کشورمان نیز بی نیاز باشیم.

وی با بیان اینکه در این مسیر وزارت بهداشت هم حمایت های لازم را خواهد کرد، افزود: خوشبختانه استان سمنان به لحاظ معادن می‌تواند ظرفیت خوبی برای تامین اقلام اولیه مورد نیاز داروهای دامی و انسانی باشد.

کد خبر: ۲۸۲٬۹۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha