۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۹
بافت تاریخی گرگان در حال فرسایش و نابودی است| برای بازسازی سرمایه گذار نداریم 
مدیر کل میراث فرهنگی استان انتقاد کرد؛

بافت تاریخی گرگان در حال فرسایش و نابودی است| برای بازسازی سرمایه گذار نداریم 

گرگان- مدیر کل میراث فرهنگی گلستان گفت: به دلیل نبود سرمایه‌گذار و ائتلاف برای بازسازی و مرمت، بافت تاریخی گرگان در حال فرسایش و نابودی است.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از رادیو گلستان، محمد جواد ساوری اظهار کرد: در وهله اول برای حفاظت و صیانت از بافت تاریخی گرگان باید فرهنگ سازی شود به نحوی که خود مردم برای حفظ این سرمایه تلاش کنند.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان افزود: در بافت تاریخی خیابان خمینی گرگان املاکی از ادوار مختلف تاریخ از جمله قاجار، پهلوی و صفویه وجود دارد که به دلیل نبود سرمایه‌گذار و ائتلاف برای بازسازی و مرمت، این بافت تاریخی در حال فرسایش و نابودی است.

وی در ادامه گفت: در جلسات مختلف با شهرداری و شورای شهر اعتبار برای بازسازی این بافت تاریخی تخصیص داده شد اما در عمل ۵۰ درصد کار با همکاری شهرداری و شورای شهر انجام می‌شود.

وی با تاکید به اینکه برای بازسازی این منطقه نیاز به همکاری سایر دستگاه‌ها داریم، بیان کرد: برای احیای بافت تاریخی میدان شهرداری و خیابان خمینی (ره) برای شروع نیاز به تشکیل یک ائتلاف با همکاری شهرداری، میراث فرهنگی و سایر دستگاه‌ها است.

ساوری در ادامه تاکید کرد: تلاش داریم برای کسبه خیابان خمینی تخفیف مالیاتی بگیریم تا با این پول به زیباسازی نمای مغازه‌ها بپردازند.

کد خبر: ۲۸۲٬۹۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha