۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۴
نمای ساختمان خود را با مرغوب‌ترین آجر تزئین کنید؛ آجر قزاقی

نمای ساختمان خود را با مرغوب‌ترین آجر تزئین کنید؛ آجر قزاقی

پوشش نمای ساختمان‌ها با استفاده از متریال‌های مختلفی انجام می‌شود.

جلوه زیبا برای نمای ساختمان شما با استفاده از آجر قزاقی

پوشش نمای ساختمان‌ها با استفاده از متریال‌های مختلفی انجام می‌شود. در این بین استفاده از آجر به دلیل محبوبیت بالا و مقاومت مناسب در برابر شرایط جوی نامساعد، بسیار رایج است. آجر قزاقی از قدیمی‌ترین آجرها به‌شمار می‌آید که به‌صورت سنتی و کاملا دستی تولید می‌شود. بافت طبیعی و طیف متنوع رنگی این نوع از آجرها، جلوه‌ای زیبا را برای انواع سبک‌های نمای خارجی ساختمان‌ها به وجود می‌آورند.

آجر قزاقی چیست؟

آجر قزاقی نوعی از آجرهای نما است که بسیاری از مشتریان آن را با نام آجز قزاقی سنتی می‌شناسند. ماده خام اولیه این آجر خاک رس سند شده است. برای تولید این آجر ابتدا خاک رس را غربال می‌کنند و آن را در قالب‌های چوبی مورد نظر می‌ریزند. سپس خشت‌های آجر را از قالب خارج می‌کنند و آن‌ها را برای پخت درون کوره‌های آجرپزی قرار می‌دهند. این آجر با برخورداری از بالاترین کیفیت و مناسب برای انواع شرایط اقلیمی، ماندگاری بالایی دارد؛ به همین دلیل انتخاب اول بسیاری از طراحان است. شما می‌توانید برای خرید آجر قزاقی از شهر آجر به سایت این مجموعه سری بزنید.

مزایای آجر قزاقی

فرایند تولید متفاوت آجر قزاقی، آن را به انتخابی مطمئن برای پوشش نمای ساختمان‌ها تبدیل کرده است. این نوع از مصالح ساختمانی با برخورداری از تعداد زیادی از سوراخ‌ها و تخلیل‌ها، از یخ‌زدگی و گرمازدگی نما جلوگیری می‌کند. بااین‌حال مزایای دیگری نیز برای آجر قزاقی وجود دارد.

این مزایا عبارت‌اند از:

  • ظاهر آجر قزاقی سنتی و زیبا است و به نمای ساختمان‌ها طراوت و جذابیت می‌بخشد

  • کیفیت تولید این نوع از مصالح ساختمانی بسیار بالا است و می‌تواند در برابر فشار، رطوبت و حرارت مقاومت خوبی داشته باشد

  • به دلیل وجود متخلخل بودن آجر قزاقی، از آن به‌عنوان عایق حرارتی و صوتی استفاده می‌کنند

  • رنگ آجر قزاقی در طول زمان تغییر نکرده و نمای ساختمان زیبایی‌ خود را حفظ می‌کند

آجر قزاقی؛ مصالح ساختمانی چند منظوره در پروژه‌های عمرانی

کاربردهای آجر قزاقی صرفا به استفاده در نمای ساختمان محدود نمی‌شود. با توجه به ویژگی‌های منحصربه‌فرد و ماندگاری مطلوب این نوع آجر در طول زمان، بسیاری از معماران و طراحان، این آجر را به‌عنوان یکی از اجزای اصلی در ساخت‌وسازهای مسکونی و تجاری مورد استفاده قرار می‌دهند.

نمای ساختمان خود را با مرغوب‌ترین آجر تزئین کنید؛ آجر قزاقی

بر همین اساس کاربردهای آجر قزاقی عبارت‌اند از:

  • آجر فرش: بسیاری از طراحان برای افزایش زیبایی محیط، از آجر قزاقی برای آجر فرش ویلاها، باغ‌ها، محیط‌های سرباز، فضاهای داخلی و... استفاده می‌کنند

  • دیوارکشی: رنگ طبیعی آجر قزاقی بسیاری از طراحان را به استفاده از این آجر برای دیوارکشی ترغیب کرده است. این نوع از مصالح ساختمانی به سادگی با کمک سیمان و ملات در بخش‌های مختلف دیوارکشی مورد استفاده قرار می‌گیرد

  • نماسازی: اصلی‌ترین کاربرد آجر قزاقی‌ استفاده از این آجر در پوشش نمای خارجی ساختمان‌های مسکونی و تجاری است. رنگ‌بندی خاص این آجر امکان به‌کارگیری آن در سبک‌های مختلف معماری خارجی را به وجود می‌آورد

انواع آجر قزاقی

برای شناخت انواع آجر قزاقی باید تخصص بالایی داشته باشید. این نوع آجر متناسب با کاربردهای خود در دسته‌بندی‌های گوناگونی به فروش می‌رسد و هر کدام از آن‌ها نیز ویژگی‌های خاص خود را دارند. انتخاب بهترین نوع آجر قزاقی ضمن کمک به کاهش هزینه‌های شما، در افزایش طول عمر و تناسب با سایر المان‌های معماری به‌کاررفته در محیط تاثیرگذار است.

بر همین اساس مهم‌ترین انواع آجر قزاقی عبارت‌اند از:

  • آجر قزاقی‌ رستیک: این آجرها با داشتن سطحی نامنظم و حفره‌ها و لکه‌های مختلف، در زیباسازی نمای ساختمان به کار می‌روند

  • آجر قزاقی‌ نما پلاک: سطح این آجرها بدون حفره است و در نماسازی‌های مدرن بهترین گزینه هستند

  • آجر قزاقی‌ کامل: سطح این آجرها صاف بوده و از ضخامت بیشتری نسبت به سایر مدل‌ها برخوردار است. برای مرمت و بازسازی ساختمان‌های سنتی از این آجر استفاده می‌شود

  • آجر قزاقی‌ نیمه: بهترین نوع آجر قزاقی برای سه‌بعدی کردن نماهای ساختته شده با آجرهای پلاک، آجرهای قزاقی‌ نیمه هستند. همچنین برای برجسته‌سازی نماها نیز این آجر استفاده می‌شود

  • آجر قزاقی‌ کف: برای سنگ‌فرش کردن کف حیاط، ساختمان‌ها و محیط‌های سرباز از این آجر استفاده می‌شود

  • آجر قزاقی ال (L): این نوع آجرها در کنج‌های ساختمان‌ها و در نما و فضای داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرند

نمای ساختمان خود را با مرغوب‌ترین آجر تزئین کنید؛ آجر قزاقی

آجرهای قزاقی در رنگ‌بندی‌های جذاب به فروش می‌رسند

مزیت اصلی خرید انواع آجرهای قزاقی امکان انتخاب تونالیته‌های رنگی متنوع آن‌ها می‌باشد. رنگ اصلی این نوع از مصالح ساختمانی گلبهی است؛ اما در رنگ‌های زرد (نخودی) و قرمز (اخرائی) نیز به فروش می‌رسند. به همین دلیل دست طراحان و معماران برای ایجاد هارمونی رنگ مورد نظر با سایر المان‌های دکوراسیون خارجی باز است.

ابعاد آجرهای قزاقی

یکی از مهم‌ترین نکات خرید آجرهای قزاقی، توجه به ابعاد این نوع از مصالح ساختمانی است. مدل‌های مختلف این آجر در ابعاد و سایزهای مختلفی تولید می‌شوند که برای کاربردهای مختلف به کار می‌روند. به همین دلیل متناسب با نوع کاربرد حتما باید از ابعاد مناسب آجر استفاده کنید.

ابعاد آجرهای قزاقی عبارت اند از:

  • آجر نما استاندارد: 3×5.5×26 سانتی‌متر

  • آجر کامل قزاقی‌: ابعاد 5.5×20×10 سانتی‌متر

  • آجر قزاقی نیمه: 5.5×5.5×20 سانتی‌متر

قیمت خرید آجر قزاقی‌ چقدر است؟

مهم‌ترین چالش خریداران برای انتخاب بهترین نوع آجر قزاقی قیمت آن است. با توجه به کاربردها و کیفیت آجرهای قزاقی نمی‌توان قیمت ثابتی را برای آن‌ها در نظر گرفت. همچنین فرایند تولید، ابعاد و ویژگی‌های آن‌ها نیز با یکدیگر متفاوت هستند و باید با توجه به این ویژگی‌ها بهترین نوع آجر انتخاب شود.

فراموش نکنید نوسانات همیشگی قیمت ارز نیز عامل مهم دیگری است که در تعیین قیمت آجر قزاقی نقش دارد. البته بهترین راهکار برای کاهش هزینه‌های خرید، انتخاب مجموعه‌ای معتبر و تخصصی است که طیف متنوعی از این نوع مصالح ساختمانی را با قیمتی مقرون‌به‌صرفه عرضه کند.

نمای ساختمان خود را با مرغوب‌ترین آجر تزئین کنید؛ آجر قزاقی

مرغوب‌ترین انواع آجر قزاقی را از شهر آجر خریداری کنید

تعداد زیادی از مراکز فروش آجر نما در دسترس هستند که شهر آجر یکی از معتبرترین آن‌ها است. این مجموعه با ارائه رویکردی تخصصی نسبت به فروش آجرهای نما، طیف متنوعی از انواع آجر قزاقی، آجر شاموتی نسوز، آجر کف‌پوش، آجر رستیک و... را به فروش می‌رساند. محصولات شهر آجر تنوع بالایی دارند و شما می‌توانید با مراجعه به سایت شهر آجر متنوع‌ترین مدل‌های آجر قزاقی را مشاهده کرده و متناسب با کاربردهای مورد نظرتان، بهترین گزینه را خریداری کنید.

کد خبر: ۲۸۲٬۸۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha