۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
استیفای حقوق سهامداران خرد مدیر قوی می خواهد| انتظار تحول چشمگیر از تیم فعلی بیهوده است
در گفتگو با آقابزرگی کارشناس بازار سرمایه مطرح شد؛

استیفای حقوق سهامداران خرد مدیر قوی می خواهد| انتظار تحول چشمگیر از تیم فعلی بیهوده است

آقابزرگی کارشناس بازار سرمایه گفت: مماشات، سکوت، خاموش کردن صدای اعتراض سهامداران و مصلحت اندیشی متولیان بازار سرمایه بیشترین تأثیر را در افزایش فضای بی اعتمادی در بورس ایجاد می نماید.

سمیه شوریابی؛ بازار: فردین آقابزرگی مدیرعامل سبدگردان نیکان با اشاره به جابجایی نماینده کانون در شورای عالی بورس، اظهار داشت: دانش کاظمی رفت و سلطانی نژاد آمد. در زمان مدیریت سلطانی نژاد، عشقی و ناصرپور معاونین (کارمندان) او بودند و محتملا پیشنهاد عشقی مبنی بر معرفی سلطانی نژاد بسیار مؤثر بوده است.

وی افزود: ابقای عشقی و حضور سلطانی نژاد تداوم همیاری و همکاری سازمان بورس و دولت را بیش از پیش پررنگ تر خواهد نمود.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه مماشات، سکوت، خاموش کردن صدای اعتراض سهامداران و مصلحت اندیشی متولیان بازار سرمایه بیشترین تأثیر را در افزایش فضای بی اعتمادی در بورس ایجاد می نماید ابراز داشت: متأسفانه با تیم مدیریتی فعلی در سازمان نمی‌توان انتظار داشت تحول چشمگیری در راستای استیفای حقوق سهامداران خرد اتفاق بیفتد.

کمک به ایجاد اتحاد تشکل‌های خود انتظام و مشارکت بخش خصوصی در راستای حمایت از حقوق سهامداران خرد از جمله کارهایی است که در مطلوب شدن وضعیت بازار می‌تواند کارساز باشد

آقابزرگی در پاسخ به این سوال که در وضعیت فعلی، عشقی چه تحول مهمی در جهت بهبود بازار می‌تواند انجام دهد، گفت: کمک به ایجاد اتحاد تشکل‌های خود انتظام و مشارکت بخش خصوصی در راستای حمایت از حقوق سهامداران خرد از جمله کارهایی است که در مطلوب شدن وضعیت بازار می‌تواند کارساز باشد.

استیفای حقوق سهامداران خرد مدیر قوی می خواهد| انتظار تحول چشمگیر از تیم فعلی بیهوده است

با توجه به کاهش قابل توجه ارزش دلاری بازار از ۳۳۰ میلیارد دلار در سال ۹۹ به محدوده ۱۱۰ میلیارد دلار، اختلاف فاحش نرخ دلار دولتی (نیما) و ارز آزاد برای شرکت‌های بورسی صادرکننده که به نوعی پتانسیل رشد درآمد محسوب می شود و همچنین تأثیر متقابل افزایش نرخ ارز در بورس و نیز عقب ماندگی بازدهی بورس طی سه سال گذشته، انتظار می‌رود بخش عمده ای از حجم فزاینده نقدینگی ۸ هزار همتی بدلیل اشباع بودن قیمت در بازار خودرو، مسکن، ارز و طلا به سوی بازار سرمایه حرکت نماید

مدیرعامل سبدگردان نیکان همچنین با توجه به ریسک های به وجود آمده، در خصوص روند بازار بیان کرد: کارنامه بازدهی بازار بورس در تایم فریم‌های بلندمدت همواره از سایر بازارها بیشتر بوده و لیکن در بازه های کوتاه مدت با نوساناتی ناخوشایند و دلسرد کننده روبرو بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به کاهش قابل توجه ارزش دلاری بازار از ۳۳۰ میلیارد دلار در سال ۹۹ به محدوده ۱۱۰ میلیارد دلار، اختلاف فاحش نرخ دلار دولتی (نیما) و ارز آزاد برای شرکت‌های بورسی صادرکننده که به نوعی پتانسیل رشد درآمد محسوب می شود و همچنین تأثیر متقابل افزایش نرخ ارز در بورس و نیز عقب ماندگی بازدهی بورس طی سه سال گذشته، انتظار می‌رود بخش عمده ای از حجم فزاینده نقدینگی ۸ هزار همتی بدلیل اشباع بودن قیمت در بازار خودرو، مسکن، ارز و طلا به سوی بازار سرمایه حرکت نماید.

کد خبر: ۲۸۲٬۷۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 1
    • ایرانی IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
      1 0
      همین همکاری باعث رانت کثیف ۱۷ اردیبهشت ۴۰۲ شد وپول ودارایی مردم را با هم هاپولی کردند آبی هم روش ولی آب در دل مسولین قضایی با اینهمه شکایت مردم غارت شده تکون نخورد رانت بعدی ساقط شدن سهامداران از زندگیست !!
    • علیرضا IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰
      0 0
      نه به بورس
    • علی کرمیان IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۱
      0 0
      آقای رئیسی احتمالاً خودش هم می داند که محبوبیتش دربین سهام داران روز به روز کم و کمترمی شود امیدوارم نگذارد این رابطه به صفر برسد