۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۸
ضرورت خرید و جمع آوری ۳۰ هزارتن تخم مرغ مازاد
رئیس اتحادیه مرغداران میهن اعلام کرد

ضرورت خرید و جمع آوری ۳۰ هزارتن تخم مرغ مازاد

رئیس اتحادیه مرغداران میهن گفت: با توجه به شرایط تولید، خرید و جمع آوری ۳۰ هزارتن تخم مرغ مازاد از سطح بازار تا پایان خرداد توسط پشتیبانی امور دام امری ضروری است.

به گزارش بازار، حمیدرضا کاشانی گفت: قیمت پیشنهادی تخم مرغ برمبنای هزینه تمام شده تولید مواد اولیه در سال جدید به معاونت امور دام ارجاع داده شده که امیدواریم هرچه سریع تر نرخ مصوب جدید اعلام شود چراکه طبق تفاهم قبلی مرغداران تا پایان عید فطر موظف به رعایت نرخ مصوب قبلی بودند.

او قیمت کنونی هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری را ۳۲ تا ۳۳ هزارتومان اعلام کرد و افزود: هم اکنون مرغداران هرکیلو تخم مرغ را ۱۵ هزارتومان کمتر از نرخ مصوب قبلی و ۳۰ هزارتومان کمتر از نرخ واقعی عرضه می کنند.

کاشانی از تولید روزانه ۳ هزار و ۴۰۰ تن تخم مرغ خبر داد و گفت: با احتساب مصرف روزانه ۲ هزار و ۷۰۰ تن تخم مرغ، ۷۰۰ تن تولید مازاد بر نیاز کشور است که براین اساس تا پایان خرداد ۳۰ هزارتن تخم مرغ مازاد باید توسط پشتیبانی امور دام خرید تضمینی شود تا پایداری تولید در معرض خطر قرار نگیرد.

رئیس اتحادیه مرغداران میهن ادامه داد: بنابر آمار روزانه صنعت مرغداری ۱۰۰ میلیارد تومان ناشی از عرضه تخم مرغ کمتر از نرخ مصوب و تمام شده تولید متحمل زیان است که براین اساس در یک ماه اخیر حدود ۳ هزار میلیارد تومان متضرر شده است.

او گفت: معاونت امور دام باید هرچه سریع تر دستور خرید و جمع آوری تخم مرغ مازاد را به پشتیبانی امور دام بدهد و از طرفی کمیته قیمت گذاری در خصوص تعیین قیمت خرید حمایتی باید تشکیل شود.

کد خبر: ۲۸۲٬۵۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha