۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۰
۷ چالش اساسی در مدیریت شهری گرگان؛ از ظرفیت پر آرامستان و ترافیک تا ناتوانایی در جذب سرمایه گذار 
عضو شورای شهر گرگان انتقاد کرد؛

۷ چالش اساسی در مدیریت شهری گرگان؛ از ظرفیت پر آرامستان و ترافیک تا ناتوانایی در جذب سرمایه گذار 

گرگان- عضو شورای اسلامی شهر گرگان گفت: گرگان با هفت چالش عمومی در مدیریت شهری روبرو است که باید در جهت برطرف کردن آنها تمام تلاش خود را به کار بگیرد.

به گزارش خبرنگار بازار، حجت مقسم شامگاه دوشنبه در آیین ابلاغ بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری گرگان و سازمان های تابعه آن اظهار کرد: به شهردار توصیه کردیم به ۱۰۰ میلیارد تومان در رابطه با محرومیت زدایی از محلات گرگان اکتفا نکند و از محل اعتبار سازمان‌ها و خصوصا معاونت عمرانی استانداری برای تحقق مناسب پیام بودجه کمک بگیرند.

عضو شورای اسلامی شهر گرگان افزود: گرگان با هفت چالش عمومی در مدیریت شهری روبرو است که چالش اول آن ترافیک است، بازگشایی محور طبیعت و کمربندی گرگان به سرخنکلاته یک نیاز اضطراری به حساب می آید.

وی گفت: ترافیک به خشونت شهروندان دامن می زند و این معضل صرفاً با دخالت فرمانداری و شهرداری قابل حل نیست و نیاز به همکاری سایر دستگاه‌ها وجود دارد.

وی بیان کرد: چالش دوم پر شدن ظرفیت آرمستان‌های شهر بوده و اگر اتفاقی بیافتد قطعا غافلگیر می‌شویم.
مقسم ادامه داد: چالش سوم عدم جذب سرمایه‌گذار بوده که علی رغم تلاش‌های فراوان موفق به جذب سرمایه‌گذار نشده ایم و پروژه‌های ما در انتظار جذب سرمایه‌گذار باقی مانده است.

شورای ششم وارث غفلت و اشتباهات دوره‌های گذشته است
وی با بیان اینکه این شورا وارث غفلت و اشتباهات دوره‌های گذشته است، گفت: بسیاری از پروژه‌ها مانند شهربازی به ما تحمیل شده است که شاید لازم بود تصمیم گیری های عاقلانه‌تری در مورد آنها اتخاذ می‌شد.

وی اضافه کرد: با توجه به محدودیت منابع شهرداری، این پروژه در کوتاه مدت به سرانجام نمی رسد، البته شهردار قول داده است فاز یک این مجموعه تا شهریور ماه به بهره‌برداری برسد.

وی به بلاتکلیفی پروژه تله کابین هم اشاره کرد و ادامه داد: چالش پنجم بسکتبال است که در فصل گذشته طبق گزارشات ۸۰ میلیارد هزینه برای شهرداری در بر داشته که این حجم از هزینه در حال حاضر از توان شهرداری خارج است.

مقسم افزود: ما علاقه مندیم که بسکتبال را داشته باشیم اما تمام هزینه‌های این تیم نباید بر دوش شهرداری باشد.

این عضو شورا در ادامه گفت: یکی دیگر از بزرگترین چالش‌های سال گذشته انتظارات فزاینده سایر دستگاه‌ ها از شهرداری و شورا بود که به سمت شهرداری سوق داده میشد.

وی اضافه کرد: این مسئله سبب دور شدن شهرداری از وظایف اصلی خود می‌شود.

وی تاکید کرد: این هفت چالش اصلی از معضلاتی است که مردم شهر را عذاب می‌دهد و شهروندانی که با ما در ارتباطند خواستار برطرف شدن این مسائل هستند.

کد خبر: ۲۸۲٬۵۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha