۲۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۰
خسارت باد و باران به شبکه توزیع برق بلوچستان
مدیرعامل شرکت توزیع برق سیستان و بلوچستان خبر داد؛

خسارت باد و باران به شبکه توزیع برق بلوچستان

زاهدان- رئیسی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان گفت: باد و باران دو روز اخیر به ۶۲ پایه برق در بلوچستان خسارت زد.

محمد رئیسی در گفت‌وگو با بازار اظهار داشت: باد و باران طی دو روز اخیر به ۶۲ اصله پایه برق و پنج دستگاه ترانسفورماتور و پنج کیلومتر شبکه فشار متوسط در پنج شهرستان سراوان، ایرانشهر، دشتیاری، سرباز و راسک خسارت وارد کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان افزود: در حال حاضر مجموع شبکه برق این مناطق پایدار است اما با توجه به تداوم شرایط جوی برق برخی از مناطق دچار خاموشی موقتی می‌شود که به محض اطلاع پرسنل عملیاتی این شرکت، خاموشی ها برطرف می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با انتشار هشدار سطح زرد سازمان هواشناسی، مبنی بر وقوع رگبار موقتی و شدید باران، تگرگ، تندباد لحظه‌ای و رعد و برق در برخی از شهرستان‌های استان تمامی پرسنل این شرکت به حالت آماده‌باش کامل درآمدند. طغیان رودخانه‌های فصلی و نبود راه دسترسی از جمله مشکلات اصلی پرسنل این شرکت در مواقع بحرانی است.

رئیسی با بیان اینکه وزش باد شدید و باران‌های فصلی از جمله اتفاقات طبیعی این منطقه است که همواره خسارت بسیاری به شبکه توزیع برق وارد می‌کند، افزود: شهروندان در زمان ناپایداری شرایط جوی ازر جمله بارندگی، آبگرفتگی معابر و طوفان شدید از نزدیک شدن به تاسیسات برق جدا خودداری کرده و در صورت مشاهده هرگونه مشکل، مراتب را به سامانه ۱۲۱ مراکز اتفاقات برق اطلاع‌رسانی کنند.

کد خبر: ۲۸۲٬۴۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha