۲۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۲
تخصیص ۵۰ کیلوگرم‌ کود اوره‌ مازاد بر سهمیه به پیمانکاران تکثیری بذر گندم و جو
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خبر داد؛

تخصیص ۵۰ کیلوگرم‌ کود اوره‌ مازاد بر سهمیه به پیمانکاران تکثیری بذر گندم و جو

گرگان- ضیائی، مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی از تخصیص ۵۰ کیلوگرم‌ کود اوره‌ مازاد بر سهمیه به پیمانکاران تکثیری بذر گندم و جو خبر داد.

سید صمد ضیائی در گفت‌وگو با بازار اظهار کرد: پویایی و تحرک بالای ازت باعث شده زمان مصرف آن برای موفقیت در تولید دانه و پروتئین آن از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی افزود: بهترین زمان مصرف کود سرک در مراحل رشد پنجه زنی و ساقه دهی است و در زمان گلدهی جذب نیتروژن توسط ریشه گندم به شدت کاهش یافته که برای جبران نیاز دانه های در حال رشد، نیتروژن از برگ ها و ساقه ها به سنبله انتقال می یابد.

وی ادامه داد: در این مرحله با محلول پاشی کود اوره به غلظت پنج کیلوگرم در هر هکتار همزمان با کود سولو پتاس پودری و یا سیلیکات پتاسیم باعث افزایش تعداد دانه در سنبله و وزن دانه ها می شود که در نتیجه عملکرد زیستی گندم افزایش می یابد.

ضیائی بهترین زمان مصرف‌ محلول پاشی کود اوره را از زمان شیری شدن تا خمیری شدن دانه توصیه کرد.

وی همچنین از تخصیص ۵۰ کیلوگرم کود اوره مازاد بر سهمیه برای پیمانکاران تکثیری بذر گندم و جو خبر داد و گفت: این میزان کود اوره توسط مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان بر اساس راستی آزمایی اطلاعات آنها در سامانه پهنه بندی و در سامانه پایش مواد کودی بارگذاری شده است و پیمانکاران می توانند با مراجعه به مراکز خدمات تابعه شهرستان خود در صورت موجودی انبار کارگزاران کود، سهمیه خود را دریافت کنند.

وی همچنین قیمت هر کیسه کود اوره پنجاه کیلویی را براساس قیمت مصوب سال جدید یک میلیون و نهصد و پنجاه هزار ریال اعلام کرد.

کد خبر: ۲۸۲٬۳۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • اثیر اخسیکتی US ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
      0 0
      ۵۰ هزار تومان یعنی ۳۰ در صد بدون سر و صدا و هیاهو روی انواع کودهای دولتی افزایش دادند ولی خود گندم را طی یکسال با تورم موجود فقط ۱۴ در صد افزایش دادند. شعار خودکفایی در گندم و خدمت به تولید داخلی حضرات دولتی گوش فلک را کر کرده. چه بدبختیم ما کشاورزان که گیر شما ها افتاده ایم.