۲۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۲
اجزای دستگاه بلوک زنی کدامند؟

اجزای دستگاه بلوک زنی کدامند؟

در ساخت بلوک‌ها از تجهیزاتی برای آسان‌تر شدن روند تولید بلوک‌ها استفاده می‌شود. این بلوک‌ها با دستگاه‌های بلوک زنی و عملکردهای خاصی تولید می‌شوند.

در ساخت بلوک‌ها از تجهیزاتی برای آسان‌تر شدن روند تولید بلوک‌ها استفاده می‌شود. این بلوک‌ها با دستگاه‌های بلوک زنی و عملکردهای خاصی تولید می‌شوند. به همین دلیل بهتر است قبل از خرید، با نحوه عملکرد، استفاده از این دستگاه‌ها و اجزای دستگاه بلوک زنی آشنایی لازم را داشته باشید. دستگاه‌ بلوک زنی انواع مختلفی با کارایی‌های متفاوتی دارند. مجموعه ایران تکنیک، با بیش از ۲۰ سال سابقه در حوزه ساخت دستگاه های بلوک زن قصد دارد در ادامه به توضیح اجزا و انواع آنها بپردازد.

آشنایی با دستگاه‌های بلوک زنی

پروسه بلوک زنی به تولید و ساخت بلوک‌ها گفته می‌شود و تجهیزاتی که برای ساخت بلوک‌ها استفاده می‌شوند، دستگاه‌های بلوک زنی نام دارند. شما با استفاده از این دستگاه‌ها می‌توانید انواع بلوک‌ها را در ابعاد متفاوت تولید کنید. انواع این تجهیزات از اجزای دستگاه بلوک زنی یکسانی برخوردار هستند. امروز در صنعت ساخت و ساز بلوک‌ها طرفداران بسیار زیادی دارد.

اجزای دستگاه‌های بلوک زنی

هر کدام از این دستگاه ها از قطعات و اجزای دستگاه بلوک زنی متفاوتی تشکیل شده است، اما همه آنها دارای اجزای مشترکی هستند که شامل قالب بدنه و سنباده است. برخی دیگر از اجزای دستگاه‌های بلوک زن به شرح زیر می‌باشد.

  • پمپ و موتور شاسی
  • ویبره
  • سمباده
  • موتور ویبره
  • گیربکس حرکت موتور
  • قالب

انواع دستگاه بلوک زنی

انواع دستگاه بلوک زنی

همانطور که گفتیم دستگاه‌های بلوک زنی برای تولید انواع بلوک‌ها در کارگاه بلوک زنی کاربرد دارد که برخی از اجزای دستگاه بلوک زنی باهم یکسان هستند. این دستگاه در انواع مختلفی وجود دارد .به طور کلی بلوک‌زن‌ها را می‌توان به سه دسته تقسیم کرد. در ادامه این دسته‌بندی‌ها را به طور کامل بررسی می‌کنیم.

آشنایی با دستگاه‌های بلوک زنی دستی تخم‌گذار

یکی از قدیمی‌ترین دستگاه‌ها برای تولید بلوک بلوک زن دستی می‌باشد که به روش قدیمی بلوک‌ها را تولید می‌کند. دلیل نامگذاری این دستگاه به بلوک زن تخم گذار به دلیل شبیه بودن آن به خزندگان تخم گذار می‌باشد. این بلوک زن پس از تولید یک ردیف بلوک سیمانی با اجزای دستگاه بلوک زنی به جلو حرکت کرده و سپس ردیف بعدی را بلوک تولید می‌کند. به طور کلی دستگاه بلوک زنی دستی با کمترین هزینه به شما امکان تولید بلوک را می‌دهد.

دستگاه‌های بلوک زنی نیمه اتوماتیک

عملکرد این دستگاه تا حدی شبیه به دستگاه‌های بلوک‌زنی دستی می‌باشد. اما تفاوت عمده این بلوک زن با بلوک دستی این است که بلوک‌های ساخته شده توسط دستگاه بلوک‌زنی ابعاد دقیق‌تری دارند و یکنواخت هستند. همچنین روند ساخت بلوک با این دستگاه به نیروی انسانی کمتری نیاز دارد و توسط انسان و نیروی ماشینی انجام می‌شود.

هنگام ساخت بلوک توسط این دستگاه عملیات ویبره به صورت برقی با اجزای دستگاه بلوک زنی و پرس به صورت هیدرولیک انجام می‌شود. این دستگاه به دلیل تولید بلوک ها با ابعاد دقیق، تولید در تیراژ بالا، یکنواختی بلوک‌ها، نیاز به نیروی انسانی کمتر محبوبیت زیادی دارد. همچنین هزینه مناسب‌تری نسبت به دستگاه اتوماتیک دارند.

خرید دستگاه بلوک زن اتوماتیک

دستگاه بلوک زنی اتوماتیک

یکی از پیشرفته‌ترین تجهیزات بلوک زنی دستگاه بلوک زن اتوماتیک می‌باشد. عملکرد این بلوک‌زن‌ها به صورت ثابت و به صورت اتوماتیک با اجزای دستگاه بلوک زنی می‌باشد. به طوری که در تمام مراحل تولید بلوک‌ها نیاز به هیچ اپراتوری برای تولید بلوک‌ها نیست. تنها نیاز به اپراتور برای نظارت بر روی عملکرد بلوک زن می باشد. پس از تولید، بلوک ها توسط نوار نقاله موجود در زیر این دستگاه برای عمل آوری هدایت می‌شوند تا بلوک‌ها برای خشک شدن به انبار مخصوص انتقال داده شوند.

این دستگاه‌ها با اینکه قیمت بالایی دارند، اما در تیراژ بالا قابل تولید هستند و برای درآمد بالا گزینه مناسبی باشند همچنین نیاز به فعالیت انسانی و عمل فیزیکی ندارد و کنترل آن سریع و آسان می‌باشد. علاوه بر این قابلیت تعویض قالب و تولید انواع بلوک‌ها را دارد

مخلوط مورد نیاز برای ساخت بلوک‌ها

برای ساخت بلوک‌ها با استفاده از دستگاه‌های بلوک زنی شما به یک پیمانه سیمان پرتلند، سه و نیم پیمانه شن، ۲.۵ پیمانه ماسه، ۱۳۰ تا ۱۵۰ لیتر آب برای بتن لرزیده و ۱۶۰ الی ۱۸۰ لیتر برای بتن نلرزیده نیاز دارید. اگر شما قصد تولید بلوک ها را با استفاده از تجهیزات مکانیکی دارید، باید دقت داشته باشید که ملات ریخته شده درون باید از سطح نهایی قالب‌ها کمی بالاتر باشد، تا ملات درون قالب‌ها پس از لرزاندن کوبیده و صاف شوند.

در این حالت پس از فرم گیری ملات درون قالب‌ها باید آنها را از دستگاه جدا کنید و برای عمل آوری روی پالت‌های طراحی شده قرار دهید. اگر این بلوک‌ها را توسط دستگاه بلوک زنی تخم گذار یا سیار تولید می‌کنید، بستر زیر بلوک‌ها باید تمیز و بدون هیچ‌گونه کثیفی و گرد و خاک باشد و توسط بتن پوشیده شده باشد.

مکانیزم کلی دستگاه بلوک زنی

در تمامی این دستگاه‌ها ابتدا ملات‌ها را مانند سیمان پوکه باید با هم مخلوط شوند. سپس ترکیب به دست آمده به یک سینی انتقال پیدا می‌کند تا با وسیله‌ای به نام شن کش به قالب‌ها منتقل شوند. سپس ان ملات توسط دستگاه در معرض ویبره قرار می‌گیرند تا فضای خالی در بین مواد ایجاد شود. سپس باید این فضای خالی را مجدد پر کنید. در مرحله بعد باید سمبه را پایین بیاورید تا مواد متراکم شوند. در آخر نیز قالب‌ها را برای عمل قالب‌گیری بالا می‌آورید.معمولا اجزای دستگاه بلوک زنی بسته به نوع ان باهم تفاوتی ندارد.

استعلام قیمت دستگاه‌های بلوک زنی

به دلیل نوسانات موجود در صنعت ساختمان، نمی‌تواند قیمت دقیقی را برای این دستگاه تعیین کرد. زیرا قیمت اجزای دستگاه بلوک زنی روز به روز افزایش پیدا می‌کند. هر کدام از این دستگاه‌ها با توجه به عملکرد و فعالیتی که دارند، قیمت متفاوتی دارند. نوع دستگاه‌های بلوک زنی در قیمت آنها تاثیرگذار است. برای مثال بلوک زن دستی قیمت پایین‌تری نسبت به بلوک زن اتوماتیک دارد. برای اطلاع از قیمت بلوک ها شما باید به سایت مراجعه کنید و از مشاورین این حوزه کمک بگیرید تا مناسب‌ترین بلوک زن را طبق نیازتان به شما ارائه دهند.

سخن پایانی

دستگاه‌های بلوک زنی در انواع مختلف دستی، نیمه اتوماتیک و اتوماتیک در بازار موجود هستند. هر کدام از این دستگاه‌ها با توجه به نوع کارکرد، مزایا و معایب خاص خود را دارند. و اجزای مهم تشکیل دهنده انها یکسان است .انتخاب نوع دستگاه بلوک زنی به نیاز شما و همچنین بودجه‌ای که در نظر دارید بستگی دارد.

در هنگام خرید دستگاه بلوک زنی به بلوکی که می‌خواهید تولید کنید، ظرفیت تولید، قیمت و خدمات پس از فروش آن توجه کنید. ایران تکنیک انواع بلوک زن ها را با خدمات پس از فروش و کیفیت بالا به شما ارائه میکند برای دریافت مشاوره خرید نیز می توانید با شماره ۰۹۱۲۲۵۷۸۳۸۶ تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول در مورد اجزای دستگاه بلوک زنی

  1. دستگاه‌های بلوک زنی چه کاربردی دارند؟
    دستگاه‌های بلوک زنی برای تولید انواع بلوک‌های ساختمانی مانند بلوک‌های سیمانی، بلوک‌های لیکا و بلوک‌های هبلکس استفاده می‌شوند.
  2. انواع دستگاه‌های بلوک زنی کدامند؟
    دستگاه‌های بلوک زنی در سه نوع دستی، نیمه اتوماتیک و اتوماتیک موجود هستند.
  3. اجزای دستگاه بلوک زن چیست؟
    برخی از اجزای بلوک زن عبارتند از: پمپ و موتور شاسی، ویبره، سمباده، گیربکس حرکت موتور و قالب

کد خبر: ۲۸۲٬۳۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha