۲۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۷
پیش‌بینی افزایش قیمت نفت در روزهای آتی

پیش‌بینی افزایش قیمت نفت در روزهای آتی

تحلیلگران حوزه انرژی پیش بینی کردند که در پی بالا گرفتن تنش‌ها در خاورمیانه قیمت نفت در روزهای آینده افزایش محسوسی را تجربه کند.

به گزارش بازار، نگرانی از واکنش ایران به حمله به ساختمان سفارت این کشور در دمشق، موجب بالا رفتن قیمت نفت خام برنت تا بیش از ۹۲ دلار در هر بشکه شده بود که بالاترین نرخ نفت از ماه اکتبر است.

کارشناسان اقتصادی می‌گویند اظهارات مقام های ایران مبنی بر اتمام عملیات موشکی علیه رژیم صهیونیستی تا حدودی ثبات را به بازار نفت برگردانده است.

تاماس وارگا از کارگزار نفت پی‌وی‌ام (PVM) گفت: انتظار داریم ثبات بیشتری در بازار مشاهده کنیم چراکه اقدام ایران تا کنون هیچ تاثیری بر تولید نفت نداشته است.

جیووانی استانوو، تحلیلگر یوبی‌اس (UBS) نیز گفت: قیمت نفت ممکن است افزایش یابد، زیرا این اولین بار است که ایران از خاک خود به اسرائیل حمله می‌کند.

بسپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه، اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود.

کد خبر: ۲۸۲٬۳۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha