۲۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۴
ثبت نام بیش از ۱۴ هزار نفر در طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در اصفهان
معاون املاک و حقوقی راه و شهرسازی اصفهان خبر داد؛

ثبت نام بیش از ۱۴ هزار نفر در طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در اصفهان

اصفهان - کیانی؛ معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان از ثبت نام بیش از ۱۴ هزار نفر در طرح قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در اصفهان خبر داد.

محمد کیانی معاون در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به ثبت نام بیش از ۱۴ هزار نفر درطرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در اصفهان اظهار کرد: این قانون مشمول افرادی است که فرزند سوم به بعدشان پس از ۲۴ مهرماه ۱۴۰۰ متولد شده‌ است.

وی با بیان اینکه حدود چهار هزار نفر نیز برای طرح چهار فرزند زیر ۲۰ سال ثبت‌نام کرده‌ اند، افزود: به طور کلی در استان اصفهان بیش از ۱۸ هزار و ۴۰۰ متقاضی در دو طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ثبت نام کردند.

شرایط استفاده همزمان از طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت

معاون املاک و حقوقی اداره‌ کل راه و شهرسازی استان اصفهان در ارتباط با امکان استفاده افرادی که در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند از این طرح، ابراز کرد: این افراد در صورتی که فرزند سوم به بعدشان نیز پس از ۲۴ مهرماه ۱۴۰۰ متولد شده باشد می‌توانند از طرح جوانی جمعیت نیز بهره‌ مند شوند.

وی ادامه داد: باید به این نکته اشاره کنیم که اگر افرادی پس از قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده باشند فقط می توانند از یکی از طرح های جوانی جمعیت یا نهضت ملی مسکن استفاده کنند.

کیانی با اشاره به اینکه زمین اعطایی به متقاضیان رایگان است و تنها هزینه آماده سازی دریافت می شود، گفت: پرداخت هزینه آماده‌ سازی که بسته به نوع زمین و برخی شرایط متفاوت است با اقساط هشت ساله و پس از انقضای دوره تنفس دو ساله در تعهد متقاضیان است.

اعطای قطعه زمین به متقاضیان با حداکثر ۲۰۰ مترمربع

وی ادامه داد: به متقاضیان قطعه زمینی با حداکثر تا ۲۰۰ مترمربع اعطا می شود و و در صورتی که قیمت زمین از یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون تومان بیشتر باشد دولت می‌تواند زمین را به‌صورت مشترک به دو یا چند نفر واگذار و یا حتی مابقی را به قیمت کارشناسی روز از متقاضی دریافت کند.

گفتنی است، براساس مواد ۳ و ۴ قانون جوانی جمعیت خانوارهایی که فرزند سوم و بیشتر آنان بعد از تاریخ ۲۴ مهر ماه ۱۴۰۰ متولد شده باشد می‌توانند با مراجعه به سایت مربوطه نسبت به ثبت نام اقدام و از مزایای این قانون بهره‌مند شوند.

علاوه بر این خانوارهای دارای چهار فرزند و بیشتر (زیر ۲۰ سال) در صورت دارا بودن شرایط لازم، می‌توانند برای دریافت زمین رایگان به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir مراجعه و نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

کد خبر: ۲۸۲٬۳۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha